A menstruációs forradalom Magyarországon kezdődik!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Hosszú idő után először, a harminc éves fennállásának ünnepléseként nyitotta meg kapuit a Procter & Gamble csömöri üzeme a sajtó előtt. Olyan márkák tartoznak a P&G portfóliójába, mint a Head & Shoulders, az Old Spice, a Lenor, a Pampers, az Always, a Naturella és a Tampax.

Nagyon sok időt töltesz menstruálással
Nem is gondolnád, milyen sok időt töltesz menstruálással!
Fotó: Shutterstock

Ez alkalommal a a P&G intim higiéniai és menstruációs eszközöket gyártó szalagsorok között vezettek körbe, és avattak be minket a korszakalkotó innováció rejtelmeibe.

A menstuációd nem állíthat meg!

A ma már többfunkciós csömöri P&G gyár története 1991-ben kezdődött: harminc évvel ezelőtt kizárólag pelenkagyártással kezdte meg a működését. Azonban a kétezres évek elején egy teljes modernizációs átalakításnak köszönhetően a csömöri székhely tamponok és betétek előállítására hivatott gyárrészekkel bővült, illetve a több épületből álló komplexumhoz épült egy alapanyaggyártó szekció is. 2004-ben megkezdődött Amerikában a tampon szinonimájaként ismert Tampax termékek gyártása, majd 2014-ben az Infinity betétekhez szabadalmaztatott alapanyag kifejlesztése is.

A Magyarországon legnépszerűbb, több mint 50 százalék piaci részesedést szerző tisztasági és menstruációs Always betétek szintén Csömörön készülnek, majd a gyárból a nyugati, az olasz és a kínai piacra szállítják a termékeket. A menstruációs eszközök közül az iskolás lányok leggyakrabban először a betéttel találkoznak – így különösen fontos, hogy milyenek a korai benyomások és élmények. Az Always márka nagy hangsúlyt fektet a nők önbizalmának növelésére; a Like a Girl kampányukkal lányok millióinak mutatták meg, hogy a menstruáció nem hátráltatja őket semmiben, és mindenre képesek. A kampányon kívül természetesen ugyanezt az üzenetet közvetítik a termékeikkel is. Például az Always Platinum termékek újfejlesztésű „egymásba záródó” szárnyakkal rendelkeznek, amelyek megakadályozzák a betét félrecsúszását használat közben, akár ülőmunka, akár intenzív edzés közben használod, ad egyfajta magabiztosságot. Miután jelentős időt töltünk nőként menstruálással, ez nagyon meghatározza az életminőségünket.

A P&G menstruációs termékei magabiztossá tesznek a ciklusod alatt
Fotó: P&G

Jön a menstruációs szabadság, csak nem biztos, hogy ez jó lesz nekünk, nőknek

Jön a menstruációs szabadság, csak nem biztos, hogy ez jó lesz nekünk, nőknek

A Vöröskereszt Lányból nővé program támogatóiként a P&G országszerte több száz iskolába juttatott el intimbetéteket és higiéniás eszközöket a menstruációs szegénységben érintettek részére. Az Always 2021-es kutatása szerint minden ötödik menstruáló lány és nő számára bizonytalan kérdés, hogy vajon megengedheti-e magának a szükséges betét és tamponcsomagokat az adott hónapban. Mint arról már mi is beszámoltunk korábban, a menstruációs szegénység Magyarországon is jelen van: a Vöröskereszt tavalyi reprezentatív kutatása 10% körülire becsüli az ebben szenvedők arányát, amely számukra az „iránymutató”. Az Always és a Procter & Gamble közösen azon dolgozik, hogy a menstruációs eszközök többé ne számítsanak luxuscikknek, és a menstruáció egy lányt se hátráltasson a tanulmányaiban, a sportban, vagy csak abban, hogy jól érezze magát a bőrében.

Ennyit menstruálsz életedben

A társadalmi kérdésekben markáns állásfoglalás és a progresszív szemlélet természetesen nem merül ki az adakozásban és az edukációban – egy modern márkánánál az innováció is alappillér kell, hogy legyen. Az Always számításai szerint egy átlagos nő megközelítőleg 2600 napot tölt el az élete során menstruálással, amely rengeteg eszközfelhasználást jelent. A női higiéniás eszközök környezetszennyező hatására már több kutatás is felhívta a figyelmet az elmúlt időkben: a National Geographic kutatása szerint egy nő élete során 5 és 15 ezer betétet és tampont használ el, amelyek túlnyomó többsége egyszerhasználatos és nem lebomló. Korábban a csomagolástól kezdve a termékig hiába szolgált a műanyag és a papír elengedhetetlen higiéniás célokat, a klímakrízis miatt szükségessé vált egy új irány.

A csömöri telephely 2040-re tűzte ki a karbonsemlegesség vízióját. Ez kisebb lépésekkel kezdődik: a gyár hulladékfelhasználásával, az újrahasznosított papírcsomagolásokkal és a szállítás optimalizálásával. Ezenfelül a termékpaletta is a környezetbarát megoldások mentén fejlődik, bővül.


Galéria

2023.07.01.

Sokfélék vagyunk

A gyárlátogatáson bemutatott egyik legmeglepőbb újítás a teljesen műanyagmentes Tampax tamponok és applikátorok voltak. Míg nyugaton a Tampax márka magát a tampont jelöli a köznyelvben, addig hazánkban még a "manuális” applikálású tamponok a megszokottabbak – azonban ez a tendencia egyre változik. Már kapható Angliában a műanyagmentes tampon, amely eddig sikeresen bizonyított a piacon. Minőségben és használatban semmiben sem különbözik a műanyagalapú változatától, így bátran lehet használni őket, ha valaki a menstruációja közben is szeretne tudatos maradni. A gyárban külön gyártósoron készülnek a hagyományos és az ökotamponok, melyeket aztán a világ minden tájára szállítanak a csömöri üzemből.

Fontos, hogy mindenki a neki legmegfelelőbb mentruációs eszközt választhassa
Fotó: Shutterstock

Ez próbálja jelezni neked a menstruációs vérzésed színe az egészségedről

Ez próbálja jelezni neked a menstruációs vérzésed színe az egészségedről

Szintén Magyarországon csomagolják az Always új menstruációs bugyijait, amelyeket első körben a nyugati piacon árusítanak, és később Kelet-Európában is elérhetővé válik majd. Izgalmas, hogy olyan nagy és népszerű márka, mint az Always beáll a fenntartható menstruációs eszközök gyártásába, hiszen így szélesebb körben válik majd elérhetővé ez az alternatíva, amelyeket jelenleg kisebb márkák forradalmasítottak. Az ökotudatos forradalomnak köszönhetjük a kelyhet, a bugyikat, és nemrégen látott napvilágot a magyar This is Redy márka menstruáció edzőruha-kollekciója is, de mindezek mellett sok háztartásban megmaradtak a tamponok és az intimbetétek is.

A P&G adatai szerint a menstruációs piac folyamatosan bővül, így kulcsfontosságú, hogy a cég lépést tudjon tartani a vásárlói elvárásokkal. Ugyanakkor Boros Zsófia, az Always marketingigazgatója kiemelte: „Minden nőnek más az igénye, és meg kell adni a lehetőséget ezek kiszolgálására.” A jövőbe mutató cél mindenképpen a menstruációs szegénység eltörlése és a menstruációs „gazdagság” kialakítása, amelyben minden nőnek természetes a választás lehetősége a komfortzónájához igazítva.

Állj tudatosan a menstruációdhoz! Olvass ezzel kapcsolatban!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Egy éven keresztül minden nap nyers gyömbért ettem, így alakította át az immunrendszeremet

Egy éven keresztül minden nap nyers gyömbért ettem, így alakította át az immunrendszeremet

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)