Női példaképekre szükség van, a szakértelemnek pedig nincs neme

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Glamour Women of The Year gálát 2008-ban azért indítottuk el, hogy a nők elismerésében, a nők jogainak ügyében társadalmi változást sürgessünk. A GLAMOUR-díj egy olyan közönségdíj, amelyet az olvasók ítélnek oda azoknak a nőknek, akik a kategóriájukban jelölt többi példaképpel együtt rengeteget tettek azokért az alapértékekért, amelyekkel mi is egyet értünk, Az év hősnője díjat pedig a magazin szerkesztői ítélték oda Mérő Vera író, aktivistának, a Nem tehetsz róla, tehetsz ellene Facebook-csoport és alapítvány alapítójának, aki nap mint nap tesz azért, hogy a nőkkel kapcsolatos közbeszéd megváltozzon.

equal-voice-ringier
A szekértelemnek nincs neme, ezért szeretnénk még több kiváló nőt bemutatni nektek a jövőben.
Fotó: Ringier Archívum/Glamour

Büszkék vagyunk rá, hogy az idei Glamour Women of The Year Gálán jelentette be a Ringier Hungary médiavállalat, hogy portfóliójával csatlakozik a nemzetközi EqualVoice kezdeményezéshez, melynek célja, hogy növelje a nők láthatóságát, szakértői jelenlétét a médiatermékekben. Az EqualVoice mozgalom célja, hogy csökkentse azt a minőségi és mennyiségi aszimmetriát, amely globális szinten megfigyelhető a férfiak és nők szakértői megszólalása terén a médiában.

A szakértelemnek nincs neme

A Global Media Monitoring Project 2021-es elemzése szerint világszintű összesítésben a médiamegjelenések 82 százaléka férfiakról szól. A nők, mint egy-egy tudományág, szakma, szakterület képviselőinek alulreprezentáltsága tehetségektől, véleményektől és végső soron több női példaképtől fosztja meg a köztudatot, a sokszínűséget, a jelenlegi és következő generációk fejlődését.

Mérhető eredményekben gondolkozunk

Ennek az egyensúlytalanságnak a megváltoztatásán dolgozunk, és ezért indította el a svájci központú Ringier Csoport már 2019-ben az EqualVoice kezdeményezést azzal a céllal, hogy növelje a nők hangját, láthatóságát a médiában. Hogy a jelenséget mérhetővé, így elemezhetővé tegyék, és a fejlődést is nyomon követhessék, a Ringier házon belül fejlesztett egy szemantikai alogritmuson alapuló szoftveres megoldást, amely képes arra, hogy újabb és újabb nyelveket megtanulva elemezze a nők és férfiak mennyiségi és minőségi említését az online és a nyomtatott médiában, a szöveges, képi és videós tartalmakban egyaránt. Ez a mutatószám az ún. EqualVoice faktor, amelyet 2022-ben a Svájci Szövetségi Technológiai Intézet (ETH Zürich) validált.

Az EqualVoice faktor objektivitása képezi az alapját a tényeken alapuló vitáknak, amelyek mérhető változáshoz vezetnek – ez az EqualVoice mögött meghúzódó eredeti ötlet” – foglalta össze a kezdeményezés magvát Annabella Bassler, a svájci médiacsoport pénzügyi vezérigazgatója, az EqualVoice alapítója.

Mérő Vera író az őt gyalázó kommenteket viselte a ruháján a GLAMOUR Women of the Year gálán

Mérő Vera író az őt gyalázó kommenteket viselte a ruháján a GLAMOUR Women of the Year gálán

Itthon is elindul a program

Az EqualVoice mérések 2020 óta tartanak svájci és lengyel sajtótermékekben, többek között a svájci Blick, a Beobachter, a Bilanz, a Cash, a Handelszeitung, a GaultMillau és Schweizer Illustrierte kiadványokban, valamint a Forbes Women, a Business Insider, a Newsweek lengyel kiadásában. Hozzájuk csatlakozik most a magyarországi Ringier-márkák közül a Blikk.hu, a Kiskegyed.hu, a Glamour.hu, az EgészségKalauz.hu, a Noizz.hu. Tartalmaik szoftveres elemzése idén év elején elkezdődött, az első negyedéves adatokat hamarosan megismeri a kiadó. A szerkesztőségek ezen adatok fényében készítik el a nemek közötti egyensúly növelésére vonatkozó stratégiáikat, figyelembe véve az adott kiadvány sajátosságait, olvasóközönségét, márkacéljait is.

„Tudatában vagyunk a média felelősségének minden olyan társadalmi vagy környezeti jelenség terén, ahol a kívánt változás szemléletformálással kezdődik. Legyen szó akár a társadalmi sokszínűség és befogadás előmozdításáról, akár egyenlő lehetőségek teremtéséről vagy a fenntartható fejlődés sokrétű kihívásairól, médiavállalatként mi az újságírói eszközeinkkel tudjuk tenni a legtöbbet. S mint mindig, most is a saját házunk táján nézünk szét először és kezdünk változtatni, ha szükséges. Büszke vagyok rá, hogy az EqualVoice-nak köszönhetően úttörő szerepet tölthetünk be a hazai médiában azon a téren, hogy a női szerepekkel kapcsolatos sztereotípiákat leépítsük, és idővel már egyáltalán ne is legyen értelme női és férfi szerepeket megkülönböztetnünk” – mondta a bejelentés alkalmával Kovács Tibor, a Ringier Hungary médiavállalat ügyvezető igazgatója.

Olvass még többet az idei GLAMOUR Women of The Year gáláról, ahol a női példaképeket ünnepeltük!

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

A vércsoportod nagyobb hatással van a személyiségedre, mint gondolnád: így határoz meg pontosan

A vércsoportod nagyobb hatással van a személyiségedre, mint gondolnád: így határoz meg pontosan

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Holisztikus egészségmegőrzés? - Igen! A testi-lelki egyensúly helyreállítására a legjobb megoldás (x)

Holisztikus egészségmegőrzés? - Igen! A testi-lelki egyensúly helyreállítására a legjobb megoldás (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)