Katy Perry a Sugarbird "mesés" ruháiért rajong!
Szponzorált tartalom
Katy Perry vitathatatlanul a legszínesebb sztárok közé tartozik, és ezt az énekesnő már számos extravagáns szettel, hajstílussal bebizonyította az elmúlt tíz évben. Csoda hát, ha Perry is a legszínesebb, legfiatalosabb magyar divatmárkáért, a Sugarbirdért rajong?
Ezeket láttad már?
A Sugarbird márka hallatán egyből beugrik az ikonikus 2019-es "Czukormadár" kollekció: az extravagáns, napjaink divatjának megfelelő fazonokon a jellegzetes magyar minta, a matyó hímzés dominál. Nem ez az első sikeres próbálkozása a Sugarbirdnek arra, hogy a magyar hagyományokat újraértelmezze: 2016-ban már előrukkolt a Zsolnay Porcelán-ihlette kollekcióval is. Ez azonban csak a jéghegy csúcsa, a magyar márka ugyanis már jóideje átlépett a határokon kulturális értelemben is.
A hazai, de már nemzetközileg is népszerű Sugarbird öt évvel ezelőtt indította el azt az akkor még a hazai piacon egyedülálló együttműködési formát, amely kifejezetten világcégek licenszeire épülnek. A DC Comics-szal együttműködve jött létre például 2016-ban a Wonder Woman-kollekció, valamint a Smile brand felhasználásával is egyedi darabokat hoztak létre abben az évben. 2017 óta pedig évről évre feltűnnek ruhákon a Disney mesehősök is, mi több, Mickey és Minnie, a Szépség és a Szörnyeteg, illetve idén Aladdin is külön kollekciót kapott! Ezek az úgynevezett "mesés" ruhák, a nagy sikerüknek köszönhetően azóta is folyamatosan elérhetőek önálló kollekciókként a Sugarbird kínálatában.
A Disney-vel való munkakapcsolatról, amely a hazai márka egyik legjelentősebb nemzetközi együttműködése, Jagasics v. Csonka Hedviget, a cég tulajdonosát kérdeztük.
Hogyan jött az ötlet, hogy a Disneyvel, és további más licensz cégekkel dolgozzatok együtt?
A Sugarbird mindig is úttörő volt az egyedi együttműködéseket illetően, ez gyakorlatilag a marketing koncepciónk része. Az egyik ilyen koncepció volt, hogy a márka új "arcai" mindenki által ismert világsztár karakterek legyenek, mint például Mickey Mouse, vagy akár Tapsi Hapsi, amelyre nem volt kérdés, hogy egy teljesen új, egyedi stílust alakítsunk ki. Persze ehhez komoly szakmai háttérre volt szükség, hiszen a Disneyhez hasonló nagyvállalatok kizárólag szigorú elbírálások alapján és kondíciókkal kötnek ilyen együttműködési szerződéseket. Ezzel kapcsolatban büszkén jelenthetem ki, hogy ebben a szegmensben mi vagyunk az egyetlen hazai gyártók azóta is, akiknek sikerült ilyen jellegű licensz megállapodásokat kötniük! Ez persze szakmailag és kereskedelmileg is egy új piac és kihívás volt a számunkra, és teljesen beleszerettünk a rajzfilmfigurákkal történő közös munkába, ami folyamatos próbatételt is jelent, hiszen minden alkalommal valami újat, trendit kell létrehoznunk, mindezt "Sugarbirdösen", hogy azt a vásárlóink mindig be tudják építeni a ruhatárjukba.
Az idén, megkaptátok a Disney Awards 2018-as év legkreatívabb felhasználónak járó díját. Mitől sikeresebb a ti kollekciótok mások licensz kollekcióinál?
Úgy gondolom, hogy a sikerünk titka az, hogy nem egyszerűen könnyű eladást akartunk generálni egy újabb Mickey egeres pólóval, hanem szerettük volna ötvözni a merészségünket és a kreativitásunkat ezekkel a karakterekkel, így akár egy estélyi ruhán is megjelenhetnek az általunk újra gondolt és adaptált mesekarakterek. Mertünk kilépni a komfortzónánkból, és valóban beemeltük ezeket a figurákat a divat világába. A tapasztalatok és visszajelzések alapján évről évre egyedibb lett a megközelítésünk, így az eddigi kemény munkánk elismeréseként kaptuk ezt a megtisztelő kitüntetést. Azonban az igazi elismerést a vevőink visszaigazolása jelenti, vagy az, hogy olyan világsztárok szerettek bele a kollekciónkba, mint például Katy Perry, aki már több ízben választott minket a Disneyland-i látogatásaihoz.
Hogyan tud eljutni a kollekció olyan világsztárokhoz, mint Katy Perry?
Alapvetően több, a hírességek öltöztetésére szakosodott PR céggel dolgozunk együtt, azonban Katy Perry egy teljesen különleges eset, mivel a ruhák közvetítés nélkül jutottak el hozzá. Másfél évvel ezelőtt jelent meg először Sugarbird ruhákban, amelyeket feltehetőleg Párizsban szereztek be, a párizsi Disneyland kínálatából, ahol forgalmazzák a termékeinket. Csodás érzés volt, hogy az akkori látogatásakor viselt összes ruháját a mi kollekciónkból választotta ki önszántából, amelyet ráadásul több alkalommal is lehetett rajta látni. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy szabad akaratából idén újra minket választott!
Hogyan lesz egy mesefigurás kollekció hordható?
Kell hozzá egy kreatív, fantáziadús csapat, valamint egy erős kereskedelmi kontroll. Együtt dolgozzuk ki a fazonokat, melyeknek meg kell felelnie a legújabb trendek kihívásainak, ugyanakkor nem szabad túl extrémnek sem lennie, nehogy "jelmezes" legyen, de túl szimplának sem, mert a vevőink a megszokott egyediséget keresik a termékeinkben. Miss KK, azaz Barbi a "lelke" a licenszek grafikai tervezésének, és Parrag Andi tervezi hozzá a fazonokat.
Hogyan áll neki a kreatív csapat egy "mesekollekciónak"? Mik ennek a folyamatai?
Minden egyes új tervet és koncepciót el kell fogadtatnunk a Disney londoni központjával, csak ezt követően kerülhet sor a termékek kidolgozására. Szerencsére, köszönhetően az elmúlt évek pozitív tapasztalatinak, nekünk viszonylag már szabad kezünk van, megtanultuk, mik azok az alapelvek, elvárások és határok, amelyek mentén egy karaktert használhatunk. Vannak örökzöld mesefigurák, mint például Mickey Mouse, amelyekkel folyamatosan dolgozunk, természetesen mindig új megközelítésben, újabb fazonokkal, más-más színekkel és mintákkal kombinálva. De persze mindig vannak új, egyedi témák is, amelyekkel színesítjük a palettánkat, mint a Moana, vagy a Szépség és a Szörnyeteg. Jelenleg két ilyen aktuális koncepción dolgozunk, az Aladdin és az Oroszlánkirály szélesvásznú Disney adaptációin. Ezek azért is különlegesek, mert ezen esetekben nem magukat a karaktereket hasznosítjuk, hanem a mesék életérzését, színvilágát, hangulatát csempésszük vissza az egyedi tervezésű kollekciókban. Ezek az egyedi kreatív lehetőségek nemzetközi szintre emelik a márkánkat olyan cégek mellé, mint például a MAC Cosmetics, aki szintén ily módon közelíthette meg az Aladdin-témát a nemrég piacra dobott kapszula kollekciójában.
Úgy tűnik, nagyon jó munkát végeztetek az elmúlt években, hiszen olyan mértékű másolási hullám is elért benneteket, amelyeknek eddig csak világmárkák "örvendezhetnek", mint a Moschino, vagy a Dolce&Gabbana és sorolhatnánk.
Igen, a tény alapvetően bosszantó, hogy elárasztották a piacot silány minőségű másolatokkal, és hogy visszaélnek a kreatív anyagainkkal, másrészt viszont elismerés, hiszen érdemesnek és piacképesnek találták annyira a termékeinket, hogy azokat ipari mennyiségben másolják. Természetesen a háttérben ádáz küzdelmet vívunk a vevőink megtévesztése ellen, de sajnos ez a folyamat sokszor rendkívül bonyolultnak és időigényesnek bizonyul, így nem tehetünk mást, mint hogy folyamatosan megújulunk, ami mindig is a márka esszenciája volt, és tájékoztatjuk a vevőket, hogy eredeti Sugarbird termékeket kizárólag a honlapunkon feltüntetett hivatalos forgalmazói pontokon, a sugarbird.com –on, és a disney.com -on lehet vásárolni.
Milyen világcégekkel dolgoztatok eddig? Nehéz volt eljutni hozzájuk?
A sokat emlegetett Walt Disney Company mellett dolgoztunk már a Warner Brothers, a DC Comics, a Cartoon Network, vagy éppen a Star Wars karaktereivel, de megkaptuk már Marilyn Monroe, a Smile, vagy éppen a Coca Cola brand felhasználási jogát is. Ezek mind olyan multinacionális cégek, amelyeknek komoly referenciát kell letennünk, hogy egyáltalán szóba álljanak egy közép-kelet európai kis márkával. De "cserébe" sok tapasztalatot, támogatást és világszintű kereskedelmi lehetőségeket ajánlanak az ilyen együttműködések, az utóbbi kihasználáshoz még nekünk kell sokat fejlődnünk, de szerencsére van hova...
Nagyon sok sztár viselte már a ruháitokat. Van még számotokra olyan, akit szívesen látnátok Sugarbirdben?
Nekünk mindenki nagyon fontos, aki viseli a ruhánkat, akár ismert világsztár, akár nem. Ugyanolyan öröm Budapest utcáin viszontlátni a vásárlóinkon, mint Haley Biberen, de természetesen csodás érzés, hogy világsztárok is minket választanak!
Katy Perry a Sugarbird "mesés" ruháiért rajong! Mesehősökkel hódít a magyar divatmárka