Egyszer már meghódította a világot ez az ikonikus kabát, most visszatért, és nincs ellenfele
Hogyan lett a Barbour kabát brit szimbólum, és hogyan hódította meg a divatvilágot? A kabát, ami a királyi családtól a Glastonbury fesztiválig a britséget szimbolizálja, most világot meghódító útra indult. Az ikonikus kabát már tavaly felhívta magára a figyelmet, amikor kijött az első Ganni X Barbour kollaboráció, idén pedig elérkezett a második felvonás, ami visszavonhatatlanul az egyik legkeresettebb és legdivatosabb kabáttá tette a kultikus angol márka fazonját.
Ezeket láttad már?
Nehéz lenne ikonikusabb brit ruhadarabot említeni, mint a Barbour kabát. A híres olívazöld, viaszolt, minden időjárásnak megfelelő darab a brit királyi család igazi nagy kedvence volt, és ezt a fontos szerepét a mai napig rendíthetetlenül tartja is. Nem véletlen, hogy minden angol híresség mutatkozott már ilyen kabátban, és ez idővel igen gyorsan el is terjedt a divatvilágban. A Barbour kabát most azonban kitört ebből a szűk rétegből, és meghódította a divatvilágot. Miután debütált a második kollaboráció is a skandináv márkával, és a Ganni X Barbour kollaboráció ismét elsöprő sikert aratott, a kultikus kabát fazonra már a mainstream divat is elkezdett lecsapni.
A brit szimbólum kabát egykori két legnagyobb rajongója Erzsébet királynő és Steve McQueen voltak, akik a valaha volt legikonikusabb Barbour viselők. Az 1894-ben alapított márka a brit felsőosztály életvitelét szimbolizálta. A lovaglásra és vadászatra hivatott kabátok minden időjárási körülménynek megfeleltek, nagy zsebekkel rendelkeztek a töltények tárolására, és kellő eleganciával a társasági eseményekhez.
Később a kabát egyre divatosabb lett a hírességek körében is, így a presztízs darabot kezdték egyre népszerűbbé tenni megjelenéseikkel. Alexa Chung, Kate Moss vagy Sienna Miller évről-évre Barbour kabátban jelentek meg a Glastonbury fesztiválon.
Aztán a Barbour kabát kezdett egyre népszerűbbé válni az Egyesült Államokban is. Egyre sűrűbben bukkant fel a képernyőn is, az Utódlás és a Korona című sorozatok csak fokozták a darab ismertségét.
Egyenes út a divatvilágba
A skandináv Ganni márka tavaly kollaborált első ízben a Barbour-ral. A kabátokat és kiegészítőket tartalmazó kollekció olyan elsöprő sikert aratott, hogy a vásárlóközönség szó szerint éhezett a második körre. A Ganni kielégítette az igényeket, és november 3-án debütált a második Ganni X Barbour kollekció, egy 9 darabos felsőruházati és kiegészítő kapszula válogatás, ami mesésen egyesíti a két név jegyeit.
Mindkét márka méltán büszke lehet a kollaborációra, ami egyedülállóan ötvözi mindkettőjük fő ismertetőjegyeit. Ott vannak a Barbour ikonikus jellemzői, mint a viaszolt textúra, a kordbársony gallér és a nagy zsebek, amelyek feltűnő árnyalatokkal és merész mintákkal veszik fel a Ganni lendületét.
A kabát, amiről eddig azt gondoltad, hogy csak a brit királyi családban bukkanhat fel a vadászatok során, most egy igazán örömteli kollekcióval mutatta be magát a világnak. Története tovább folytatódik, mára a divat egyik legkeresettebb és legmenőbb darabjaként.