Hazai márkák is nevezhetnek a Zalando Fenntarthatósági Díj pályázatára
A Zalando Fenntarthatósági Díj célja, hogy a divatmárkák még jobban megismerjék a tervezés és gyártás különböző alternatíváit. Egy felelősségteljesebb divatipar létrehozására van szükség. Nagyon fontos, hogy a nagy márkák, mint a német online áruház a divat ökotudatossá tétele mellett kampányol, hiszen nem csak a vásárlóknak, hanem a divatcégeknek, ruhaüzleteknek, ruhamárkáknak is változniuk kell!
Ezeket láttad már?
A nemzetközi divatmárkák már jelentkezhetnek az ötödik Zalando Fenntarthatósági Díjra, amelyet a 2023-as Koppenhágai Divathéten adnak majd át februárban – a jelentkezés határideje 2022. október 3. A győztes, a Zalando-val együttműködve, egy exkluzív kollekciót hozhat létre a fenntarthatóbb tervezés jegyében, valamint 20000 eurós nyereményben részesül.
Együtt a környezettudatos divatiparért
A Zalando, Európa egyik vezető online divat- és életmód platformja szeptember 26-án megnyitotta a nevezést a Zalando Fenntarthatósági Díj pályázatára, ezzel folytatva stratégiai partnerségét a Koppenhágai Divathéttel. A díjjal a Zalando arra ösztönzi a divatmárkákat, hogy felfedezzék a különböző innovatív megoldásokat és stratégiákat, amelyek segítenek egy környezettudatosabb divatipar kialakításában.
A díj a Zalando fenntarthatósági stratégiájának a do.MORE-nak is része, amellyel elősegíti az iparági együttműködéseket és bemutatja azokat a márkákat, amelyek szintén egy fenntarthatóbb divatiparért dolgoznak.
A divatmárkák október 3-ig jelentkezhetnek, a győztest pedig február 2-án, a 2023-as Koppenhágai Divathéten jelentik majd be. A nyertes 20 000 eurós díjat kap és a Zalandoval együttműködve egy exkluzív kapszulakollekciót készíthet.
A kollekció fő pillére a fenntarthatóság lesz, egészen a tervezés kezdetétől, az anyagok, a gyártási folyamatok és a technológiai megoldások is ennek mentén haladnak majd, hogy a megszerzett tapasztalatokat a divatipar is megismerje. A nyertes tervező további támogatást kap majd, hiszen 25 európai piacon lesz elérhető a Zalando oldalán.
A három döntőst egy nemzetközi zsűri választja ki, amely az iparág véleményvezéreiből, a Zalando vezetőiből és a Koppenhágai Divathét showbizottságából áll majd. A pontos névsort december 7-én hirdetik ki. Mindhárom döntős 25000 eurót kap a gyártási költségekre és bekerülnek a Koppenhágai Divathét január 31. és február 3. között megrendezett programjába. A zsűri tagjai alaposan megvizsgálják az egyes márkák fenntarthatósági stratégiáját és kollekcióit, valamint a tervezők eltökéltségét.
A divatmárkák az itt található űrlap kitöltésével nevezhetnek a díjra.