Vége a Donna Karan márkának?
Az egyik legbelevalóbb és legmeghatározóbb dizájnere az amerikai divattörténetnek, Donna Karan távozik saját márkája éléről.
Ezeket láttad már?
Donna Karan elhunyt férjével közösen alapította a céget 1984-ben. 1996-ban a DK International tőzsdére ment, és 2001 óta pedig a sok luxusmárkát birtokló LVMH cégcsoporthoz tartozik. A 66 éves tervező jótékonykodásra, egészség- és kultúramegőrzési tevékenységeire szeretne fókuszálni, amit az Urban Zen vállalkozása is folytat: "Hosszú folyamat volt, mire meghoztuk a döntést. Úgy érzem, hogy elérkeztem egy olyan szakaszába az életemnek, amikor másra kell összpontosítanom" – nyilatkozta távozása kapcsán a dizájner.
A jövőben Donna Karan továbbra is tanácsadója lesz a cégnek, azonban egyelőre nem jelöltek ki senkit, aki folytathatná a munkáját. A kollekciókat és a bemutatókat is törölték a következő szezonokra. A DKNY márka viszont nem áll le, Dao-Yi Chow és Maxwell Osborne, a felkapott Public School férfimárka alapítói és tervezői veszik át a stafétát. Szeptemberben mutatják be első kollekciójukat.
Érdekesség, hogy Donna Karan 2015-ös őszi kollekcióját nevezte a WWD, az egyik legbefolyásosabb divatlap, a tervező eddigi legjobbjának, így hát karrierje csúcsán szállhatott ki a divatiparból. A dizájnert az ízig-vérig modern és sikeres New York-i nők inspirálták, mindent tud a nagyvárosi sikkről. Ruháinak legnagyobb rajongói Susan Sarandon, Nicole Kidman, Debbie Harry, Cate Blanchett, Liv Tyler, Rachel McAdams, Diane Krüger vagy Rita Ora, aki a DKNY márka arca is volt.