Vajon mitől ilyen sikeres a Calzedonia Group?
Úgy hallottam, mostanában különös figyelmet szeretnének fordítani a Tezenis márkájukra. Miért döntöttek így?
Igen, a Tezenis egy újabb márkánk és rengeteg lehetőséget látunk abban, hogy még jobban a divatvilág középpontjába kerüljön, még nagyobb növekedésnek induljon. Nézze csak meg, mi történik Magyarországon, az önök piacán is rengeteget nőtt a márka ismertsége és egyre több üzlet nyílik.
Ezeket láttad már?
Ön szerint mik a divatipar legújabb trendjei?
Minden cég arra törekszik, hogy jobb minőséget kínáljon a vásárlóknak, ez egy újszerű törekvés. Persze mindezt úgy szeretnék elérni, hogy a cég bevételei is növekedhessenek. A "fast fashion" szegmens is elindult a minőség irányába, a vevők elvárják a jó minőséget és az elérhető árat. Ennek a két alapvetésnek muszáj megfelelni, ez egy meglehetősen kreatív feladat!
Hogyan látja az olasz divat helyzetét jelenleg?
Úgy látom, az olasz divat most nagyon jól teljesít, kifejezetten a felső szegmens, a dizájner márkák. A 80-as években ezek nagyon erősek voltak, aztán volt egy hosszú időszak, ami mindenféle nehézséget hozott, de úgy érzem, most minden stabilizálódott, szárnyra kapott. Ha megnézzünk a tradicionális olasz márkákat, a Versacét, a Dolce&Gabbanát és a többit, új aranykorukat élik, újjászülettek.
Mi a sikereik titka?
Az, hogy nagyon közel akarunk kerülni a vásárlóinkhoz, mindent tudni akarunk róluk és velük kapcsolatban, hogy nagyon gyorsan, dinamikusan tudjunk reagálni a változásokra.
Mit gondol a magyarországi helyzetről?
Nagyon elégedettek vagyunk az üzlet magyarországi részével. Tudjuk, hogy rengeteg probléma van ott is, mint a legtöbb országban manapság: gazdasági, társadalmi problémák, a menedékkérők kérdése, ennek ellenére nagyon jól teljesítünk Magyarországon. Mindig szívesen fogadtak bennünket önöknél, kifejezetten régen vagyunk az országban a Calzedonia Group üzleteivel.
Kicsit úgy tűnik nekem, hogy az Önök elképesztő sikerei szembe mennek a gazdasági trendekkel. Valami titkot azért áruljon el, hogyan tud ilyen ügyesen a nyertesek közé kerülni?
Ha lenne valami üzleti titkom, nem mondanám el önnek! (Nevet.)
A pophercegnő Rita Ora és a Calzedonia Group alapítója Sandro Veronesi a Rita Ora for Tezenis kollekció bemutatója után. Az énekesnő által megálmodott speciális kollekció novemberben kerül az üzletekbe
Hogyan látja a "Millenials" generációt?
Mindent azonnal szeretnének, és nagyon befolyásolja őket az internet és a digitális média. Semmi misztikus dolgot nem látok velük kapcsolatban. Fiatalok, élni akarják az életüket éppen úgy, ahogy az előző generációk. A motivációik ugyanazok, csak mások a platformok, ahol töltik a mindennapjaikat.
A digitális forradalmat miképpen látja?
Ez a kommunikáció egy új formája, nagyon gyors, könnyű és rengeteg dolgot csinálhatsz egyszerre vagy sokkal egyszerűbben. De egyébként a fő motiváció nem változott: az emberek más emberekkel akarnak kommunikálni, mint régen is.
Mi a helyzet a Calzedonia Group digitális hirdetési koncepciójával?
Olaszországban is egy új eszköz ez, minden cégnek meg kell tanulnia, hogyan lehet jól használni. Persze mindezt úgy kell tennünk, hogy az online vásárlókat, érdeklődőket ne idegesítsük, ne tukmáljunk rájuk dolgokat.
Mit gondol az online zajról, káoszról?
A digitális platformokon is választani fognak a felhasználók, eldöntik, mi érdekli őket és mi az, ami nem. Már most is látható, hogy megtanulták kezelni a felületeket, elkerülni a számukra nem érdekes dolgokat. Mi is elkezdtünk energiát és pénzt fektetni a digitális platformokba, mert látjuk, hogy könnyű itt elérni azokat, akik már rajonganak a márkáért.
Manapság mi az, ami a leginkább foglalkoztatja?
A bevándorlási hullám jár az eszemben. Meg kell tanulnunk, hogyan kezeljük ezt a helyzetet a megfelelő, helyes módon! Nagyon nehéz ez a kérdés. Véleményem szerint a kiindulási országokban egymással együttműködve invesztálni kell. Nézzük például az önök esetét. Magyarország Szerbiával határos, onnan érkeznek a menedékkérők. Vélhetőleg Szerbiában nagy fejlesztéseket kell kezdeni, hogy az emberek boldogan találjanak ott is otthonra.
A következő években mire koncentrál, mint a Calzedonia Group alapítója?
Franciaországban és Németországban szeretnénk növekedni, ezekben az országokban csak mostanában jelentünk meg. Nem vitás, hogy ezek Európában a legfontosabb piacok.
Milyen divattrendeket lát kiemelkedőnek üzleti szempontból?
Nagyon innovatívnak kell lenni és közben jó karban kell tartani a már felépített, ismert márkát. Ez nem is olyan egyszerű dolog, ha belegondol, mert egyszerre kell teljesen új dolgokkal próbálkozni és közben nem lerombolni azt, amit már felépített az ember, odafigyelni arra, hogy a vásárlóid tudjanak követni, megértsék az új dolgokat és kedveljék is. Ilyen például a sportruházat térhódítása. Mi nem sportruha márkát készítünk, hanem alsónemű márkát, de a sportruházati dizájn rohamos fejlődése bennünket is inspirál, ezért egy-egy kapszulakollekciót piacra dobunk, illetve a szabadidő ruházatunkat is erőteljesen inspirálja a sportruházat.
Szereti Magyarországot?
Imádom! Ez az első ország, ahol voltam életemben Olaszországon kívül, még diákként.