Ütős szövegek, egyedi pólók - Moi Moi
Jenny Sophie Hasznos akkor állt elő a feliratos pólóival, amikor a nagy márkák még nem kaptak rá. Most már ugyan a legtöbb üzletben találsz hasonlót, de olyan egyedi darabokat, mint amilyeneket ő készít, biztosan nem. Imádjuk a darabjait, így aztán szerettük volna jobban megismeri, interjúnkból megismerhetitek a fiatal, de dinamikus márkát, és a mögötte álló sokoldalú Sophie-t!
Ezeket láttad már?
- Kezdjük azzal, hogy a márkád neve francia, a neved félig magyar, félig francia. Most akkor hogy is van ez veled?
Párizsban születtem, így félig francia származású vagyok. Habár javarészt itthon nevelkedtem, rengeteget jártam és nyaraltam kint, a fél családom pedig még mindig kint él. Innen jön a Párizs-imádatom, ugyanúgy otthon érzem magam ott, mint Budapesten. Imádom a francia nők stílusát, ami ösztönösen fakad belőlük, szerelmes vagyok mindenbe, ami Párizzsal kapcsolatos. Nem is volt kérdés, hogy francia nevet választok majd a márkámnak.
A "moi" egyébként annyit jelent: én. Azért dupláztam meg, mert egy nagyon kedves barátnőmmel, Kléner Lynnievel kezdtük el az egészet, aki azóta sajnos kivált, mert külföldre hívta őt a szerelem, de nagyon sokat köszönhetek neki. Szóval a "Moi Moi" eleinte minket takart, a szlogen pedig ("I believe in Moi Moi") lefordítható úgyis, hogy "hiszek magamban", ami viszont egy a vásárlóim felé közvetített üzenet. Szeretném, ha a pólóimmal segíthetném őket az önkifejezésben, és mindig nagyon örülök, amikor valaki magára lel egy-egy feliratban.
- A feliratos pólóidnak már sok rajongója van, mi volt az első felirat, ami az általad készített pólódon szerepelt?
Amikor elkezdtem ezt az egészet, még nem volt annyira elterjedve ez a vonal, azóta viszont az összes nagy márkánál megtalálhatóak ezek a típusú felsők. Ez nekem is nagyon jó, főleg azért, mert a Moi Moi-nál lehetőség van egyedi szövegek terveztetésére is. Sokszor keresnek meg a vásárlóim egyéni, saját ötletekkel, amiket aztán együtt kivitelezünk, és imádom látni, hogy mennyire tudnak örülni egy tényleg egyedi, általam tervezett darabnak. A legelső mintám a Mademoiselle Moi volt, ami még mindig nagy kedvencem, van azonban egy új verziója, mégpedig a MADmoiselle, amit most nyáron előszeretettel hordtam a crop topomon.
- Ha jól tudom, ez számodra hobbiként indult, hogy jutottál odáig, hogy saját márkát alapíts?
Igazából az első kipattant ötlettől kezdve minden jött magától, és mondhatom azt, hogy szinte elindította magát a márka. Mivel valóban csak hobbiként indult, nem volt annyi időm foglalkozni vele sajnos, viszont most eljött az idő, hogy egy nagyobb webshopot építsek rá, és nyissak vele külföldre is. Apropó külföld. Bevallom őszintén, szörnyen restellem, de egy pár hónapra engem is külföldre szólított a sors, így sajnos a Moi Moi kénytelen volt szünetelni addig. Még mindig félig kint élek, de sokat járok haza, és igyekszem úgy menedzselni az időm, hogy újra tudjak vele eleget foglalkozni. Rengeteg új ötletem van, amit szeretnék megvalósítani. Kellett ez a kis szünet, a márkának is jót fog tenni egy kis felfrissülés. És hogy miért nem viszem magammal külföldre? Egyrészt mert van itthon egy csodálatos varrónőm, akitől egyszerűen nem akarok megválni. Másrészt itt vannak a törzsvásárlóim, akiket szintén nem szeretnék cserben hagyni.
- Hogyan találod ki a szövegeket, feliratokat?
Ha az ember kreatív, akkor egyszerűen mindenhonnan tud inspirálódni. Van, hogy egy élethelyzet szül meg egy idézetet, vagy meghallok egy zenét és onnan ugrik be valami, de olyan is volt már, hogy megálmodtam egy szójátékot, és ahogy felébredtem, neki is álltam megtervezni. Szeretek az angol szavakkal is játszani, az igény is nagyobb rá egyelőre. Bevallom őszintén, többször fordult már elő olyan is, hogy egy a mainstream közösségi média oldalon (Tumblr, We heart it, Instagram) megtalálható szöveget kértek tőlem, amit szívesen megterveztem, és ugyanúgy kitettem az oldalra, hiszen ezekre is ugyanúgy nagy az igény. De a terveim nagyrészét én találom ki, és ragaszkodom egyébként a minimál stílushoz. Szerintem egy ütős szöveggel, vagy akár egyetlen szóval ellátott fehér basic póló vagy atléta egyszerűen bármelyik outfitben és napszakban megállja a helyét. Ha nincs kedvem azon agyalni, hogy mit vegyek fel, akkor csak előkapok egy Moi Moi pólót a szekrényemből, egy farmert, egy bőrdzsekit, esetleg zakót, converse-t, vagy ha este van, magassarkút, és kész is. Ettől lesz ez a letiszult, időtlen klasszikus szett stílusosan egyedi.
- Egyelőre, ha jól tudom, rendelésre készülnek a darabok, tervezed, hogy továbblépjen a márka?
Hamarosan elindítom a webshopomat, így egyelőre megmaradok a rendelős megoldásnál. Igaz, voltak már bent a felsőim különböző designer üzletekben itthon, és lehet, hogy újra beteszek majd egy-két darabot, főleg a külföldi vásárlók miatt is, hiszen ők máshol egyelőre nem találkoznak a márkával. Saját showroomot egyelőre nem tervezek, hiszen nem vagyok divattervező, de gondolkozom új szabásokon és a felsőkön kívül más ruhadarabokon is. Tele vagyok új ötletekkel, úgyhogy meglátjuk még, mit hoz a jövő.
- A Moi Moi pólók már nagyon sok helyen, sok emberen felbukkantak, te melyikre vagy a legbüszkébb?
Mindegyikre. Ugyanúgy nagyszerű érzés meglátni szembejönni velem egy általam tervezett és elkészített felsőt az utcán, mint a képernyőn.
- Ha lesz egyszer a márkádnak kampánya, te leszel a modellje a reklámnak, vagy ezzel a karrierrel végleg felhagytál?
Az igazság az, hogy rengeteg mindennel foglalkozom egyszerre. A szakmám ugyan reklámszövegíró, imádok kampánystratégiákat és cikkeket írni, de 7 éve modellkedem, és most jön ki a film, aminek az egyik főszereplője vagyok. Továbbá menedzselek még egy fiatal divattervezőt, illetve mindemellett egyéni vállalkozó vagyok, és most újra beindítom a márkám. A modellkarrierrel már rég felhagytam, sőt, sosem tekintettem igazán karriernek, inkább egy érdekes, nagyszerű lehetőségnek, amivel éltem. Rengeteg mindent tapasztalhattam meg általa, amiért hálás vagyok. Mondhatni sok mindent elértem benne, voltam nemzetközi kifutókon és magazinokban, és nem mellesleg világot láttam, aminek az élményét senki nem veheti el tőlem. Na de azért hébe-hóba elvállalok még egy-egy munkát, mert nagyon szeretem a forgatások és fotózások hangulatát. És igen, érik már nagyon egy profi kampányfotózás is a Moinak, amiben legfőképp olyan hétköznapi egyéniségeket képzelek el kampányarcnak, akiknek a márkám is szól. Természetesen először a legjobb barátnőimet szeretném felkérni erre a szerepre, mivel mindegyikőjük különböző karaktert képvisel, ezért úgy gondolom remekül ki tudják majd fejezni a Moi Moi üzenetét: Különleges vagy és egyedi, találd meg és fejezd ki önmagad!