Új világ jön a divatban: luxusmárkák új környezetkímélő lépései
Ebben a szerencsétlen helyzetben a divatiparnak van ideje átgondolni, hogyan is működjön tovább az iparág. Szükség van egyáltalán ennyi divatbemutatóra? Hogyan lehetne nem csak a divathetet, de az egész termelési láncot sokkal fenntarthatóbbá átalakítani? Ezek is olyan komoly kérdések és problémák, amelyek teljeskörű megválaszolásához és megoldásához nagyobb horderejű mozgalmak kellenének. Időközben viszont vannak olyan márkák, akik haladnak előre a fenntarthatóság felé, amit már a világjárvány előtt is elkezdtek bevezetni.
Ezeket láttad már?
A Föld napján, a globális luxus divatcsoport, a Capri Holdings, amihez a Versace, a Michael Kors és a Jimmy Choo is tartozik, bejelentette, hogy a cég 2025-ig 100%-ban szén-dioxid semlegessé válik az összes közvetlen működtetéseik során, sőt az összes saját tulajdonában lévő és üzemeltetett létesítményeiket 100%-ban megújuló energiából fogják üzemeltetni. A vállalat emellett elkötelezi magát amellett, hogy 2021-ig a kibocsátások csökkentésén fognak dolgozni mind a gyártásaik mind az ellátás során.
Sőt mi több, a Capri Holdings bejelentett még konkrétabb kezdeményezéseket, amelyek nagyon is ígéretesnek tűnnek:
A szén-dioxid semlegesség már egy jó ideje egy igen divatos szakkifejezés a divatiparban. Nagy márkák, mint a Gucci is hasonló célokat jelentettek be. Lehetetlen megmondani, hogy fog kinézni a világ 2025-ben és, hogy a Capri Holdings ragaszkodni fog-e továbbra is ezekhez az ígéretes célkitűzésekhez, de bárhogy is lesz, épp ideje volt elkezdeni egy jobb jövőért dolgozni.