Tényleg vége: távozott a sikermárka alapítója

2016. október 23.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Még mindig nagy a mozgás a divatvilágban, az utóbbi években számos sikermárka keres új utakat, és ehhez új kreatív igazgatókat, vezető tervezőket igazolnak.

Consuelo Castiglioni, marni, divattervező, kreatív igazgató, divatház, divatmárka, olasz divatmárka, renzo rosso, francesco risso
Fotó: RexFeatures/PuzzlePix

Úgy átrendeződött a piac, hogy szinte lehetetlen észben tartani a mozgást, még azok számára is, akik viszonylag naprakészek a divatvilágban. Most újabb meghatározó divattervező, sőt márkaalapító jelentette be, hogy visszavonul, és ezzel új korszak indul az olasz Marni életében.

Consuelo Castiglioni nem véletlenül szerepelt a világ legkreatívabb női között évről-évre, hiszen az 1994-ben alapított Marni játékos, önfeledt és élénk színei ellenére is kifinomult stílusa óriási népszerűségnek örvendett. A félig chilei, félig olasz-svájci származású divattervezőnő, és férje, Gianni Castiglioni, aki a Marni vezérigazgatója volt egészen a közelmúltig, 22 év alatt igazi divatbirodalmat építettek fel. Sok más tervezővel, márkával ellentétben nekik sikerült egy financiálisan stabil márkát felépíteniük, amelyet nemcsak a hírességek választottak szívesen a vörös szőnyegen, de a vásárlókat is vonzotta. A Marni titka az azonnal felismerhető, markáns, de könnyen szerethető dizájn mellett a hordhatóság, nem véletlen, hogy a H&M egyik legsikeresebb együttműködése éppen az olasz divatházzal közös kollekciója volt az elmúlt években.

Vidám, színes és hordható: a Marni nem készített reklámkampányokat, anélkül is eljutott mindenkihez a hír, hogy ez egy remek márka:

Consuelo Castiglioni, marni, divattervező, kreatív igazgató, divatház, divatmárka, olasz divatmárka, renzo rosso, francesco risso
Fotó: RexFeatures/PuzzlePix

Az 57 éves alapító most bejelentette, hogy a jövőben most már szeretne a családjával tölteni több időt, így felhagy a Marni irányításával, ahol egyébként két gyermeke is dolgozott, ám ők is távoznak most. A folytatásban tehát már nem családi vállalkozásként üzemel tovább a divatház, hiszen az új kreatív igazgató a Prada márkától érkező Francesco Risso lesz. A váltás úgy tűnik, hogy békében zajlik, de a háttérben minden bizonnyal közel sem ilyen szívélyes a hangulat, hiszen Renzo Rosso, az OTB luxusmárka-csoport vezérigazgatója tavaly teljes egészében megszerezte a Marni jogait, és úgy tűnik, hogy a Diesel, Viktor & Rolf, Dsquared2 felett is diszponáló befektető hosszú távon nem az alapítókkal képzelte el a jövőt. Bármi is lesz a Marni sorsa ezt követően, Consuelo Castiglioni fantasztikus kreativitása hiányozni fog.

Férj és feleség: Gianni és Consuelo Castiglioni a Marni alapítói:

Consuelo Castiglioni, marni, divattervező, kreatív igazgató, divatház, divatmárka, olasz divatmárka, renzo rosso, francesco risso
Fotó: RexFeatures/PuzzlePix
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)