Teljesen megváltozhatnak a divatbemutatók a közeljövőben
Napjainkban az éghajlati válság problémájának megoldása folyamatos feladatot jelent, ami a divatmárkákat is kihívás elé állítja. A tavalyi évben több márka is rendkívüli intézkedéseket tett annak érdekében, hogy ellensúlyozzák a gyártási folyamatok okozta szén-dioxid kibocsátást, többek közt csoportos faültetést is szerveztek, de sajnos ez sem bizonyul elégnek.
Ezeket láttad már?
A divatbemutatók környezeti hatása, összehasonlítva például a nyersanyag-beszerzéssel vagy a ruházati cikkek gyártásával, csekély, de bizonyos szempontból mégis azt az üzenetet közvetíti, hogy borzasztóan távol áll attól a környezettől, amire a bolygónknak szüksége van. A legnagyobb probléma talán az egy hagyományos divatbemutató esetében, hogy mindennek maximálisan újnak kell lennie. De miért ne indulhatna el egy divatbemutató a változatosság útján?
Én is felelős vagyok a klímaváltozásért - a gardróbom legalábbis ezt mutatja
Én is felelős vagyok a klímaváltozásért - a gardróbom legalábbis ezt mutatja
Több olyan kezdeményezés is indult már Amerikában, hogy egy rendezvényre, amelyen korábban mindig új ruhadarabokat mutattak be, ruhacserét hirdettek, sőt, kreatív programokat is szerveztek. A látogatók ruhákat hozhattak cserére, és lehetőségük volt arra, hogy hozzáértő szakemberek különböző díszekkel, például újrahasznosított Swarovski kristályokkal díszítsék fel a hazavinni tervezett ruhadarabokat. Ez a kezdeményezés olyan népszerű lett, hogy több divateseményen szerveztek olyan programokat, amelyeken az érdeklődők betekinthetnek abba, hogyan történik, és mennyi időt vesz igénybe bizonyos díszítések készítése, és milyen hosszadalmas folyamat lehet egy póló készítése.
5 tipp, hogy csökkentsd az ökológiai lábnyomod, amikor utazol
5 tipp, hogy csökkentsd az ökológiai lábnyomod, amikor utazol
A divatiparnak azért is lehet fontos fejlesztő szerepe a Föld óvásának jegyében, mert teljes egészében a kreativitásra és az új ötletekre épül. A reformok pedig el is kezdődtek. A koppenhágai Fashion Week szervezői például meghatározták, hogy a résztvevő márkáknak három év alatt milyen fenntarthatósági előírásokat kell teljesítenie. Több tervező már most megkezdte a gyártási irányelvei átalakítását, és igyekeznek kiküszöbölni a túltermelést is.
Mindössze 7 hónap alatt elhasználtuk a Föld egy évre elegendő erőforrásait
Mindössze 7 hónap alatt elhasználtuk a Föld egy évre elegendő erőforrásait
Jelenleg a világ leginkább környezettudatos divateseménye a Helsinki Fashion Week. Alapítója, Evelyn Mora elve, hogy csak azok a tervezők mutathatják be a rendezvényen kreációikat, akik a gyártásuk kivitelezésébe valamilyen módon beépítették a fenntarthatóságot. Az is jó lépésnek bizonyul, hogy egyes ruhadarabokból csak korlátozott számot gyártanak le, így egyszerre képviselve az egyediséget és a túlgyártás elkerülését. Kis lépésekben tehát, de szemmel láthatólag a divatbemutatók is hozzájárulnak ahhoz, hogy egy környezettudatosabb világban éljünk.