Te lehetsz a Sugarbird arca 2022-ben
Izgalmasan indítja az évet Magyarország egyik legsikeresebb divatmárkája. Jagasics V. Csonka Hedviggel, a márka alapítója és tulajdonosa összefoglalta, mire készül a cégével mostanában.
Ezeket láttad már?
Mik az idei terveitek?
Teljes koncepcióváltással indítjuk az évet, ami első körben a gyártásunkat érinti. Azt gondolom, ma már nem engedheti meg magának a divatvilág a tömeges gyártást. Több dolog miatt is azt érzem, ma már nem ez a megfelelő irány, és ezért természetesen a mi márkánknak is változnia kell. Egyáltalán nem értek egyet azzal sem, ami jelenleg a reklámpiacot uralja, hogy mindig az új kell. Gyártunk, gyártunk, majd leárazzuk a készletet…Ennél a divat sokkal többet érdemel, és ez fenntarthatatlan. A márkánknak nem arra kell törekedni, hogy a készletüket felhalmozva, akciós termékeket árusítsunk. Sokkal fenntarthatóbbnak találom azt, ha minőségi alapdarabokat szereznek be a vásárlók a felesleges halmozás helyett. Olyan fazonokat, amik jól kombinálhatók, jól kihasználhatók és még több évnyi viselés után is elővehetők a gardróbból.
Ezek szerint nálatok nem lesznek többé szezonális leértékelések?
Nem, mint ahogyan tömeggyártás sem. Ami az árainkat illeti, egy komoly koncepcióváltás történik az idei évben, hiszen mint minden más a környezetünkben, a ruházati termékek előállítás költségei is növekednek. Lesznek olyan kollekciók, amelyek drágábbak lesznek, főleg, ami a prémium márkáinkat érinti. Ezen kollekciók darabjai összetettek, egyedi gyártást igényelnek. Egyenként kell megtervezni a szabásmintákat, mi magunk tervezzük és nyomtatjuk az anyagokat, kvázi mi gyártjuk azokat. Ezek speciális varrást is követelnek, ami magával hozza a magas költségeket. Nem szeretnék minden áron sokat gyártani ezekből a prémium termékekből, majd akciósan árusítani, a már korábban említett szempontok miatt sem, ezért limitált darabszámban kínáljuk majd a célközönségnek. Viszont kompenzálva azt, hogy a továbbiakban nem lesznek szezonközötti akciók, kidolgoztunk olyan kollekciókat is, amelyek eladási ára a korábbi, eleve kedvezményes árak szintjén van, vagyis felkínálunk olyan termékeket is, amiket a korábbiaknál kedvezőbb áron lehet megvásárolni. Ezekért azonban „harcolni” kell majd.
Más területen is számíthatunk koncepcióváltásra?
Igen, egy újító marketingkoncepciót is elindítunk. A mi valódi arcaink, a minket kedvelő influenszerek mellett a vásárlóink. Ők azok, akik szívesen viselik nap mint nap a Sugarbird márkát. Ezért, egy mondhatni rendhagyó koncepció született meg: a vásárlóinkkal szeretnék reklámozni és népszerűsíteni a márkát. Hamarosan elindul egy úgynevezett #realbird program, amin belül olyan Sugarbird vásárlók posztjait fizetjük meg voucherekkel, akik egyébként is szívesen választanak minket. Ők azok a vevők, akik ténylegesen megérdemlik a kedvezményt, és akik a mi hiteles reklámarcaink lesznek.
Mit tudhatunk a 2022-es kollekciókról?
Már meglehetősen nagy az érdeklődés a tavaszi kollekciók iránt. Elindítottunk egy piackutatást é kiderült, hogy már most hatalmas az kereslet a január közepétől elérhető darabok iránt. Vannak olyan fazonok, amelyeket még ki sem raktunk, de már virtuálisan „elfogytak” az előzetes visszajelzések alapján. Ennek nyilván nagyon örülünk, de megfelelően kommunikálnunk kell a tényt, hogy ezek mostantól limitált darabszámok. Alapvető koncepciónk idén az is, hogy inkább minél többféle fazont mutassunk meg, mint sem a darabszámokat növeljük. 2022-ben igyekszünk minden egyes márkát úgy prezentálni, hogy egyértelmű legyen a közös Sugarbird génjük, ezzel is megmutatva, hogy bár különböző irányokról, stílusokról és árakról beszélünk, mégis ugyanarról a márkáról van szó. Minden márka ugyanannyira fontos, hiszen mindenbe ugyanannyi energiát fektetünk, és a különbözőségük ellenére törekszünk arra, hogy a kollekciók egymással jól kombinálhatók legyenek.
Minden évben várjuk a nagy dobásokat tőletek. Idén is készültök valamivel?
Idén köszönthetünk egy új Sugarbird márkát, ami nem más, mint az Underbird. Ebben nem szó szerint alsóruházatot értünk, hanem olyan női alapdarabokat, amiket akár egy áttetsző ruha alá fehérneműként, akár egy-egy parti- vagy utcai szett részeként lehet viselni. Rendkívül izgalmas irányzatról van szó, biztos vagyok abban, hogy hatalmas sikere lesz! Kimondottam ehhez készült egy olyan csipke kollekció is, amelyeknek a fazonjai alá tökéletesen illenek majd ezek a darabok. Azonban fontos kihangsúlyoznom, hogy az Underbird termékek önállóan is viselhetők. A csipke vonal egyébként mindig is fontos része volt a kínálatunknak, de most egy teljesen új lendületet adtunk neki. Sokan nem tudják, hogy az idén 15 éves Sugarbird márka annak idején egy fehérnemű kollekcióval indult. Mindig is érdekelt, hogy miként lehetne a fehérneműket utcai viseletté alakítani, hiszen annyira kifinomult és izgalmas tud lenni a csipke, és érdemes mutatni, hogy nem csak ruha alatt viselhető. Az Underbird igazán szexi, csajos vonal lesz, valódi „underdog” darabokkal, de fel kell készülni arra, hogy ez a kollekció is limitált, nehéz lesz megszerezni.
Mindenképp szeretném megemlíteni, hogy kiegészítők terén is újítunk, hamarosan egy kiváló magyar ékszerésszel együttműködve, saját fejlesztésű és tervezésű testékszerekkel debütálunk. A további újdonságokról még egyelőre nem beszélhetek, de sok meglepetés vár a vásárlóinkra idén is, és már nem is kell sokat várni, hiszen az első drop január 14-én, pénteken lesz az online shopban, és a Sugarbird üzletekben.