Sztárok kedvenc tervezőjével jön ki a gödörből a Roberto Cavalli
Végre pozitív fordulatokról számolhatunk be az egyik legismertebb olasz divatház háza tájáról. A nemsokára a 80. születésnapját ünneplő Roberto Cavalli ugyan már leginkább csak a nevét adja az ikonikus márkájának, de biztosan megnyugtató lehet számára a tudat, hogy az évtizedek munkájával felépített birodalmának jövője most sokkal biztatóbbnak látszik, mint az utóbbi másfél évben bármikor.
Ezeket láttad már?
A szakadék szélén
A Roberto Cavalli divatház valójában a névadó alapító visszavonulása óta nem igazán találta a helyét. A 75. születésnapját még nagy felhajtással ünneplő Cavalli után két a szakma által körülrajongott tervező, Peter Dundas és Paul Surridge sem tudott maradandót alkotni a márka élén. Igaz, Surridge már eleve a financiális problémák idején érkezett, 2019 elején még azelőtt állt fel a tervező, hogy a pénzügyi válság hivatalosan is elérte az olasz céget.
A Roberto Cavalli 2019 március végén bejelentette, hogy az összes amerikai üzletét bezárja, és megpróbál befektetőket szerezni. A márka megmentésére több variáció is felmerült, amerikai és olasz befektetők is érdeklődtek iránta, de végül a DICO befektetői csoport vásárolta meg a márkát. A dubaji milliárdos, Hussain Sajwani az Aykon Hotels befektetőjeként találkozott a legendás olasz dizájnerrel, hiszen a dubaji luxusszálló enteriőrjét Roberto Cavalli tervezte. Az új tulajdonossal az anyagi helyzet rendeződött tavaly nyár elejére, azonban új kreatív lendületet nem kapott a márka. Sőt, mivel a firenzei központot Milánóba szeretné áttelepíteni a tulajdonos, nyáron a divatház 170 alkalmazottja közül több mint 100 kilátásba helyezte a felmondását. Ez már csak azért is jelentene nagy érvágást a cégnek, mivel a Cavalli alkalmazásában sok, magas szakmai tudásáról ismert kézműves szakember állt. A járvány hatására újabb üzleteket zárt be a divatház, de még ennél is égetőbb problémának tűnt, hogy hiába biztos befektetői háttér, nem körvonalazódik semmilyen hosszú távú koncepció.
Olasz sikerkovácsok kezében a Cavalli sorsa
A hosszú bizonytalanság után 2020. októberében egyetlen hét leforgása 180 fokos fordulatot vett a márka megítélése. Először bejelentették Ennio Fontana érkezését a vezérigazgatói posztra. Már ez a lépés bizakodásra adhatott okot a bennfentesek számára. Fontana csaknem 20 évet töltött a Philipp Plein márkánál, amely igazgatói működése alatt igazi `it brand` lett. Igaz ugyan, hogy a koronavírus-járvány egészen csapást jelentett számukra óriási veszteséget könyvelhettek el, és világszerte boltjaik százait zárták be, aminek Fontana lett az egyik első áldozata, de ettől függetlenül az biztos, hogy a szakember tudja, hogy miként kell sikeres márkát felépíteni. Érdekesség, hogy Fontana egyébként kísérletett tett rá, még a Philipp Plein élén, hogy megszerezzék a Roberto Cavalli márkát egy évvel korábban. Rögtön három nappal az érkezése után be is jelentette, hogy a Roberto Cavalli új kreatív igazgatója (kreatív tanácsadója hivatalosan, ami csak egy formalitás, hiszen valójában a már inaktív névadó alapító viseli a tiszteletbeli kreatív igazgatói címet) Fausto Puglisi lesz. Első ránézésre tökéletes választásnak tűnik a szicíliai divattervező kinevezése, hiszen Puglisi stílusa nagyon is közel áll Cavalli részletgazdag, feltűnő és szexuálisan túlfűtött stílusához.
Fausto Puglisi eklektikus stílusára a különféle hangulatok, anyagok és trendek merész ütköztetése jellemző. Egy korábbi saját kollekciójáról a dizájner azt mesélte, hogy a berlini fétisklubbok öltözékei mellett az ihlette, hogy elképzelte, hogy milyen lehetett Grace Kelly a tengerparton. Mindez jól jellemzi, hogy milyen ellentétes hatások mentén alakítja a kreációit a tervező.
Puglisi ezzel nagyon is rokon szemlélettel bír, mint Roberto Cavalli. Ráadásul a frissen kinevezett kreatív igazgató szenvedélyesen elkötelezett az olasz divat iránt, az a hír járja róla, hogy személyesen kutatja és keresi fel az olasz divat kézműves hagyományának legkitűnőbb ápolóit, akikkel rendre együtt dolgzott a saját kollekciói készítése során.
Világgardrób: Az olasz divatkultúra bőven túlnyúl a Guccin, a Fendin és a Moschinón
Világgardrób: Az olasz divatkultúra bőven túlnyúl a Guccin, a Fendin és a Moschinón
A Roberto Cavalli új kreatív vezetője az alapítóhoz hasonlóan nagyon kedveli az eklektikus minták mellett a fémrátéteket, és kivágott, mélyen dekoltált, extrán sliccelt nagyon nőies darabokat. Puglisi márkája ugyan nem lépett a legnagyobbak közé, de sok sztár lelkesedik a kreációiért és rangos események vörös szőnyegén láthattuk már jó néhány tervezését hírességeken.
Már éppen itt volt az ideje, hogy szintet lépjen, és a Roberto Cavalli újradefiniálása tökéletes feladatnak tűnik a számára. A bejelentést követően az Instagram oldalán a dizájner azt írta, hogy "Ez egy fantasztikus lehetőség, hogy egy új fejezet kezdődjön a Cavalli életében, ami a továbbiakban is ünnepelni fogja az olasz kézművességet és a kiváló hagyományokat". Tényleg nagy esély ez, a tervezőnek és márkának is.