Ez a legszexibb program a Sziget Fesztiválon, ráadásul a bolygó is hálás lesz érte - interjú Kudron Annával
A Sziget Fesztivál nemzetközileg híres a szabadságról – legyen szó az egyén szabadságának tiszteletéről, a szexuális szabadságról, a vallásszabadságról, vagy a szabad véleménynyilvánítás jogáról. 2023 egyik legfontosabb és legégetőbb problémája sem maradhatott érdekképviselet nélkül: a Pinkponilo alapító ügyvezetőjével, Kudron Annával beszélgettünk a fesztivál zöldítéséről.
Ezeket láttad már?
Augusztus 15-én együtt mozdul meg a Sziget Fesztivál, a részvevők egy zöldebb jövőért vonulnak a Nagyszínpadhoz. A klíma aktivizmus nem lenne az igazi upcycling kiegészítők és transzparensek nélkül, így a fenntartható divatra specializálódott Pinkponilo a kezébe vette az irányítást és gondoskodott a dologról. „Egy olyan tüntetés, megmozdulás, szolidaritási akció van készülőben, ami az embereket arra bátorítja, hogy foglalkozzanak többet a fenntarthatósággal, a klíma problémákkal és a jövőjükkel.” – nyilatkozta a GLAMOUR.hu számára Kudon Anna, a Pinkponilo alapító ügyvezetője.
Kéz a kézben egy zöldebb jövőért
A Pinkponilo, aki a hétköznapokban ruhakészítéssel és tervezők kollekcióinak zöldítésével foglalkozik, most egy interdiszciplinárisabb művészeti projektbe vágta a fejszéjét. „A fesztiválozók a héten transzparenseket festenek velünk, így kifejezhetik a véleményüket a klímaváltozás problémaköréről és a fenntarthatóságról. Kicsik és felnőttek egyaránt alkotnak, az egyik legfiatalabb aktivista egy kétéves kisbaba volt, míg a legidősebb festők nyugdíjaskorúak voltak. Augusztus 15-én a Sziget munkatársai kiosztják a napokban készült kreatív munkákat, amivel a fesztiválozók fel tudnak majd vonulni.”
Vasárnap estig 1111 egyedi, gyönyörű és beszédes transzparens készült, de a Pinkponilo kedd délutánig, egészen a felvonulásig mindenkit tárt karokkal vár. „Sokan először úgy állnak hozzá a transzparenskészítéshez, hogy nem tartják magukat elég kreatívnak a feladathoz. Ezért bátorító inspirációkkal készültünk nekik, amelyek beindítják a fantáziájukat. Jó látni, ahogyan az alkotás során az emberek fokozatosan ellazulnak, majd barátok és idegenek olyan témákról beszélgetnek egymással, amiről egy sör mellett a tűző napon nem biztos, hogy beszélgetnének.”
Zölden is lehet fesztiválozni
„A Sziget felkérésére, a fesztivál szervezőivel karöltve folyamatosan azon dolgozunk, hogy a fesztivál valóban cirkulárissá váljon. Közös fő célunk, hogy a jövőben az egészet vonzóbbá, szexibbé és népszerűbbé tegyük az emberek számára. Például: Mit lehet kezdeni jövőre azokkal a sátrakkal, amit itt hagynak a Sziget lakosai? Hogyan lehet újra hasznosítani ezeket az anyagokat? Ilyen és ehhez hasonló kérdésekben számíthat a Sziget a szakmai segítségünkre.” – árulta el Kudron Anna, aki a Pinkponilo jövő évi Sziget-terveiről is beszámolt.
Nem ez az első alkalom, hogy a kreatív stúdió Szigeten alkot, a koronavírus-járványt megelőző években ruhákat fesztiválosítottak. „Jövőre szeretnénk visszatérni a divathoz, tehát a textillel való munkához. A fenntartható divat és a klíma aktivizmuson túl, egy olyan speciális témát szeretnénk majd feldolgozni, mint a női egyenjogúság. Ez szintén egy olyan kardinális kérdés, ami fejlesztendő kérdés a divat- és textiliparban.”
A kreatív stúdió missziója, hogy az előremutató és folyamatosan változó uniós jogszabályok utolérjék a fast fashion és a divatipar égető problémáit, valamint, hogy a divatcégek is alkalmazzák a jogszabályba foglaltakat. „Számunkra azért is hasznos a Sziget fesztivál, mert ezer-kétezer hús-vér emberrel dolgozhatunk együtt. Ennek köszönhetően képet kapunk arról, hogy mit gondolnak az emberek a fenntarthatóságról és a klímaproblémákról. Továbbá, divat és trendek tekintetében is nagyon sokat tanulunk. Látjuk, hogy mit viselnek az emberek, így a fesztiváldivat zöldítésén is el tudunk gondolkozni.”
A magyar divatfogyasztók életterében egy olyan környezetet szeretnének megteremteni, ami biztonságos, ami jó, ami inspiráló, ami kreatív. „A vizuális kultúránkat is szeretnénk színesebbé tenni, miközben azon dolgozunk, hogy minél több nő érezze jól magát jó minőségű, fenntartható, lehetőleg bőrbarát, valamint önbizalmat támogató ruhákban.”