Egy sosem kiállított Moholy-Nagy László grafika díszítheti a Printa táskád
Újabb szintre emelte a divat és a művészet kapcsolatát a Szépművészeti Múzeum és a Printa, az ökotudatom magyar divatmárka. Különleges textil-termékkollekció formájában új teret, új médiumot hódított meg Moholy-Nagy László egyik ritkán látható grafikája.
Ezeket láttad már?
A Szépművészeti Múzeum, április 5-én nyílt Kertész, Moholy-Nagy, Capa… / Magyar fotóművészek Amerikában (1914–1989) című legújabb időszaki kiállításához kapcsolódóan bátor és modern szemléletű kollaboráció született a múzeum és a Printa, Magyarország egyik első környezettudatos design márkája között.
Kihagyhatatlan fotókiállítás
A fotográfiai tárlat méltán kerülhetett a szépművészetek falai közé, hiszen a Virginia államból érkező kiállítás teljes elismeréssel adózik a magyar fotóművészek világhíres tehetsége és az egyik legsokoldalúbb újító, Moholy-Nagy László előtt.
Komoly felismerés volt a múzeum részéről, hogy mindez más területek, így akár a design és textiltervezés kiemelkedő magyar alkotói számára is olyan inspirációs forrás és ösztönző erő lehet, amely rengeteg új nagyszerű alkotás és egyedi termék létrejöttét eredményezheti.
Talán sokak számára még mindig meglepően hathat, hogy a kulturális és kereskedelmi szektor határai valójában mennyire átjárhatóak lehetnek. A Szépművészeti Múzeum egy kollaboráció révén képes arra, hogy egyetemes érvényű értékeket kapcsoljon más márkákhoz, és régimódi berögződéseket lebontva, a falain túl is kapcsolódni tudjon a társadalomhoz.
A képzőművészetek legjelentősebb hazai szentélyét a nemzetközi szinthez felérve, passzivitás helyett mára pontosan ez a szándék, ez az aktivitás és dinamizmus jellemzi mint márkát is.
A Printa újraalkotja a Moholy-művet, textilen
A felkérés nyomán a Printa is igazi „magyar tehetséggel”, bátran, mégis finom érzékkel nyúlt Moholy Kompozíció című konstruktivista művéhez. Átformálta a médiumot és a papírra nyomott linóleummetszetet kézi szitanyomás technikával organikus pólókra, pulóverekre, erős juta-pamut táskákra és füzetekre adaptálta.
Varga Bálint, a márka vezető grafikusa, gyártásvezetője szerint fontos mozzanat, hogy az eredeti mű nem egy az egyben került rá a termékekre, hanem pusztán a belső szervezőelvét megtartva, újrakonstruálva jelenik meg azokon. Az átdolgozott design egy ruha viselőjének mozgása által immár egy dinamikusan változó térben, új dimenziók gyújtópontjában létezik, és így mindig más és más jelentést hordozhat magában.
Az alapformák mellé az alapszínek közül a kéket beemelve még több játékosság sugárzik a termékekről, és a textilek felületén kialakuló apró fény-árnyékok is izgalmasan hatnak az egymást kiegészítő fekete-fehér ellentétpárokra.
A MúzeumShop exkluzív eseményen mutatta be az organikus és innovatív alapanyagok, valamint az anyagmaradék nélküli szabás révén teljesen fenntartható és környezetbarát pólókat, pulóvereket, nagyméretű, praktikus shopper táskákat és Moholy-Nagy tipográfiás füzeteket. A meghívottak bepillantást nyerhettek a több hónapos munkafolyamatokba, valamint élőben megtekinthették a fő inspirációt jelentő, nagyközönség számára egyébként nem elérhető eredeti műtárgyat.
A limitált szériás termékkollekció már elérhető a MúzeumShop Szépművészeti boltjában és webshopján, valamint a Printa üzletében.