Sosem gondolnád, hol adják el a legtöbb Gucci cuccot
A Gucci látványos sikernek örvend, ebben pedig nagy szerepet játszik Alessandro Michele is, aki 2015 óta a Gucci kreatív igazgatója. Mióta a tervező hippiforradalma elkezdődött a Kering, a Gucci anyavállalata fennállásának legnyereségesebb évét is maga mögött tudhatja.
Ezeket láttad már?
A Gucci sikere persze már évtizedek óta tart, az egyedi pulóvereik, szemüvegeik, táskáik a luxuspiac élvonalában tartja az olasz divatházat. De vajon mely országok vásárlói szeretik a legjobban és melyik divatház tudja megszorongatni?
A legújabb kutatások Kínában, Európában és az Egyesült Államokban készültek. A felmérés azt vizsgálta, hogy honnan kerül ki a legtöbb vásárlója a luxusmárkáknak. A 18-35 év közötti vásárlók 85%-ban járultak hozzá a luxusmárkák sikerének emelkedéséhez, 45%-ban Gucci és Louis Vuitton kreációkat vásároltak. Így tehát a Louis Vuitton az, ami szorosan halad eladásban a Gucci mellett. Érdemes azt is tudni, hogy ebben a 18-35 közötti korosztályban választják a legtöbben az online vásárlást is.
Az idősebb vásárlók nagy többségben továbbra is személyesen szeretnek vásárolni. A kínaiak jelentős része bevételeinek 20%-át luxuscikkek vásárlására fordítja, főként az idősebb generációkban. Ez a tendencia már nem működik az Egyesült Államokban és Olaszországban: ott a vásárlók közül a fiatalabbak költenek többet. A felmérések szerint a világ luxustermékeinek 30%-át vásárolják meg a kínaiak. Az amerikai vásárlók 23%-ot tesznek ki, az európaiak 19%-ot a japánok pedig 11%-ot.