Sokkal drágábbak lettek a Chanel-táskák. De mi az oka?
Megemelte a francia luxuscég népszerű táskáinak árát, ezzel is növelve az exkluzivitásukat. Miután kezd visszatérni a pandémia előtti vásárlás intenzitása, sőt, a „revansshopping”-jelenség is érzékelhetővé vált, és a divatcégek készletei korlátozottak, a Chanel nem habozott, árat emelt.
Ezeket láttad már?
Persze a luxus divatcégeknek is szembe kellett nézniük a vírushelyzet okozta gazdasági válsággal, és az ebből való kilábalás nehézségeivel. A Business of Fashion jelentése szerint a Chanel eladásai 2020-ban 17.6 százalékkal estek vissza, de idén júniusban a divatcég már két számjegyű növekedést prognosztizált a 2020-as évhez képest, így elkezdtek egyenesbe jönni. Szeptember végén körülbelül 16 százalékkal lett drágább az ikonikus, klasszikus válltáskájuk, most mintegy kétmillió hétszázezer forintba kerül.
A Coco Chanel által tervezett 2.55 retikült 1983-ban Karl Lagerfeld gondolta újra, és a mára már mindenki által felismert, dupla C betűs zárral, láncos vállpánttal díszített klasszikust 11.12 névre keresztelték. Az eredeti verzió borjúbőrből készült, az újragondolt verzió már a bőr verzió mellett kapható tweedből, jerseyből, farmerből, bársonyból, selyemből készült verzióban is. A Chanel szóvivője megnyugtatta a divatrajongókat, hogy az áremelések csak a klasszikus modellekre vonatkoznak.
Mint minden nagyobb luxusmárka, mi is rendszeresen módosítjuk az árainkat, figyelembe véve a gyártási költségek, a nyersanyagárak változásait és az árfolyamingadozásokat.
- mondta.
Úgy tűnik, még inkább az álom kategóriába tolódik ez az autó árába kerülő apróság.