Trunk Tomi nemzetközi sztárokat hoz a budapesti Sneakerness eseményre
Milánó, London, Amszterdam, Zürich, Köln után november 11-én és 12-én Budapestre érkezik a Sneakerness Trunk Tamás jóvoltából. A Millenáris B épületébe, a várhatóan négyezer főt megmozgató streetwear fesztiválra számos hazai és külföldi fiatal érkezik saját márkával, üzlettel, valamint nemzetközi márkák és személyiségek is képviselik magukat. Találkozhatunk a világ leghíresebb sneaker designerével, Jeff Staple-lel és minden idők egyik legbefolyásosabb tervezőjével és kreatívjával, a japán Hiroshi Fujiwarával is.
Ezeket láttad már?
A Sneakerness a legtrendibb cipőkről szól, de rendkívül inkluzív, a limitált darabokat, kreativitást és a vintage világot, streetartot és kosárlabdát is ötvöző kultúraként a fenntarthatóságot és az új generáció üzletét is megtestesíti. Természetesen az esemény nem csak a Z-generáció tagjai előtt nyitott, a különleges prémium és individuális életstílust kedvelők is megtalálhatják majd az érdeklődésüknek megfelelő standokat és darabokat. Sőt, a nemzetközi és hazai sneaker-kultúra számos népszerű személyiségével lehet majd találkozni. Magyar sztárokból sem lesz hiány, Tóth Andi saját kollekcióval, a BACKOFF-fal női vállalkozóként lesz jelen, True To Sole jóvoltából pedig Manuellel és a jelenleg nagyon népszerű OTL csapattal is találkozhatunk.
Streetwear nagyágyúk Budapesten
Az eseményre – mely az egyediségről és az álmokról, a művészetről és sportról, a generációk találkozásáról szól – Trunk Tamás meghívására érkezik Jeff Staple is, aki 1997-ben sétált be egy New York-i butikba abban a pólójában, amelyet a Parsons School of Design egyik óráján nyomtatott magának, és az üzletből egy 12 pólóból álló megrendeléssel távozott. Vállalkozása olyannyira kinőtte magát, hogy a Nike 2005-ben felkérte, hogy készítsen egy különleges emlékcipőt, amely New Yorkot képviseli, a Nike Pigeon Dunk ma 10 millió forintot ér. Staple legfőbb inspirációja azóta is a város, ami sosem alszik, így alkotásaiban az utcai kultúra, a zene, a sport és a művészet is találkozik.
A japán Hiroshi Fujiwarát, a Fragment Design alapítóját sokan a streetwear atyjának tartják és olyan globális luxusmárkákkal működött már együtt, mint a Louis Vuitton, a Starbucks vagy az Air Jordan. A két nagyágyú – Staple és Fujiwara – eddig csak kétszer ült együtt egy szakmai kerekasztalban, de sosem Európában, így a sneaker-kultúra világszinten is hiánypótló beszélgetésére lehet majd számítani. „Látogatásuk Sneakerness eseményen óriási dolog nemzetközi viszonylatban is, és vonzóvá teszi a nemzetközi közönségnek és szakmának is a Budapestre látogatást” – monda el Trunk Tamás.
Budapesten is beindul a streetwear kultúra
Trunk Tamás Dablty-t már idejekorán megfertőzte a sneakerek iránti rajogás, és szenvedélyének köszönhetően a húszéves élsportoló, újgenerációs márkaszakértő és influencer ma már a Sneakerness nemzetközi csapatának community managere. 2023-tól country managere és egyben magyarországi licensztulajdonosa, aki idén nemcsak elhozza, hanem a nemzetközi eseményt lokális alapon újraépíti.
„A Sneakerness szépsége, hogy minden városban a lokális kultúrára épül. Az, hogy a Sneakerness Budapestet 6000 négyzetméteren szerettem volna megrendezni, egy vágy volt, mert hittem abban, hogy tudom tágítani a kereteket. Az egyik leginnovatívabb üzleti- és kommunikációs stratégiával rendelkező iparág két napra betekintést enged a kíváncsi szemlélődőknek, és két felejthetetlen napot ad a kultúra szenvedélyes tagjainak. Nagyon örülök, hogy nemcsak Jeff Staplet és Hiroshi Fujiwarát sikerült az eseményre megnyernem, de vezető multinacionális non-fashion márkák is a csatlakozás mellett döntöttek, további élményeket teremtve a látogatóknak. Az is nagy öröm, hogy a lokális esemény keretében egy a hazai fiatal vállalkozásokat támogató mozgalmat is létre tudtam hozni megtisztelő partnerségekkel, és hogy a márkák összefogásával az esemény jótékonysági oldalában is partnerekre találtam. Óriási dolog, hogy egy limitált PIGEON x SNEAKERNESS BUDAPEST x RIZZOLI kollaborációs kapszulakollekció is megvalósul egy szuper, magyar vonatkozású dizájnnal, aminek a tervezését most fejeztük be Staple csapatával” – árulta el az esemény kapcsán Trunk Tamás.
A Sneakernessen turizhatunk igazi kincseket, vintage cuccokat, hozzájuthatunk stealekhez, tehát bolti ár alatti sneakerekhez is, de kosarazhatunk és rendhagyó koncerteken is rész vehetünk. Magyarország legkedveltebb rappereivel is találkozhat az, aki az eseményre ellátogat.