Ma nyit a Primark magyarországi üzlete - Itt van minden, amit tudnod kell róla
Eddig sokan Bécsbe jártak, hogy jól bevásároljanak a Primark üzletében, most már csak az Aréna Plazába kell elmenni, hogy a verhetetlen árairól híres üzletben bevásároljunk az egész családnak. Semmi kétség, hogy az infláció közepén nagy sikerre számíthat a cég.
Ezeket láttad már?
A Primark ma megnyitja első magyarországi üzletét a budapesti Arena Mallban, a Tesco felett. Az elérhető, időnként kifejezetten meglepően olcsó áraikat már jól ismerjük, de sokakban érthetően felmerül a kérdés: vajon mennyire fenntartható ez a márka, mit tesznek a környezetünkért, az emberekért? Ennek is utána jártunk.
Rengeteg érdeklődőre számítanak
Kedden 10 órától nyílnak meg az ikonikus divatház kapui a budapesti Arena Mallban. Mivel a Primark szerte a világon bővíti népes rajongótáborát, így ez alól mi sem vagyunk kivételek: várhatóan nagy rohamra lehet számítani ma a nyitáskor. Ennek fényében ajánlatos kicsit később érkezni, de ha úgy érzed nem tudsz várni, és inkább kiállnád a sort, vágj bele, csak számolj a tömegnyi Primark-rajongó buzgóságával.
Ár-érték arányban verhetetlenek
Akár ma látogatsz el az üzletbe, akár később, azt már most eláruljuk, hogy imádni fogod az árakat! A Primark valóban megfizethető áron, bizonyos termékeket szinte "fillérekért" kínál, amelyek ára azért is ennyire alacsony, mert az üzletlánc csak nagyon keveset költ reklámra, így sokat tud megtakarítani. Annak ellenére, hogy marketing tekintetében - tudatosan - elmarad a versenytársaihoz képest, népszerűsége töretlen, híre pedig mondhatni szájhagyomány útján terjed.
A Primark márka 1969-ban, Penneys néven nyitotta meg első üzletét Dublinban, és Írországban még ma is ez a neve harminchat üzletünknek. A kereskedelmi láncot Arthur Ryan alapította azzal a céllal, hogy megfizethető ruhákat kínáljon az embereknek, és ezáltal demokratizálja a divatot. Akkoriban ez egy forradalmi ígéret volt, amit a márka be is tartott. Ma már továbbfejlesztették ezt az indíttatást, és a fenntarthatóságot is bevették üzleti céljaik közé, amiről azonban még mindig csak nagyon kevesen tudnak.
Ma négyszáznegyvenöt üzletük van tizenhat országban, Magyarország lett a tizenhetedik a sorban. Kelet-Közép-Európában az Arena Mallban található a régióban a hetedik üzletük. Összesen nyolcvanezer dolgozójuk van, és az első magyar üzlettel száznyolcvan állást hoztak létre.
Hatalmas, háromezer-egyszáz négyzetméteres az üzlet, amit bejárni is igazi élmény. Mi még a nyitás előtt alaposan körbenézhettünk Maciej Podwojskival, a Primark közép-kelet-európai vezetőjével. A női részlegen kezdtünk, ahol már várnak rád a fürdőruhák, nyáriruhák és a strandra való színes darabok. Egy bikinifelső 2200, egy bikinialsó 1900 forintba kerül, míg egy nyári trikó 2200, egy univerzális blézer 8000 forintba kerül.
Az egész család lelőhelye
Jó hír, hogy a Primark valamennyi termékcsoportját megtalálod az új budapesti üzletben. Színtónusaiknak, szabásvonalaiknak köszönhetően sosem mennek ki a divatból. Érdemes ebben a részlegben alaposan körülnézni, sokáig viselhető darabokat beszerezni!
Az egészség és szépségrészleg sok-sok meglepetést tartogat a kozmetikai szerektől a fürdőgolyókon át a végtelenül praktikus dolgokig. Maciej Podwojski elmondta, hogy nagyon büszkék rá, hogy a Cruelty Free International nemzetközi szervezet a Leaping Bunny logóval látta el a termékeiket, ami azt jelenti, hogy az általuk forgalmazott kozmetikumok kizárólag állatkísérletek nélkül készülnek.
Izgalmas licenckínálatunk is van, és nagyon sokakat vonzanak a Disney, a Warner, a Netflix és az NBA kollekciók. A férfirészlegen is széles választék várja a vásárlókat, és ami igazi meglepetés, az az otthoni dekorációkat, termékeket kínáló részleg, ahol az illatgyertyáktól a szőnyegeken át a párnákig és fürdőszoba felszerelésekig mindenféle terméket megtalálsz.
Az anyukáknak nem kell elmagyarázni, hogy milyen jó vételnek számít egy 660 forintért kapható gyerekpóló, leggins, vagy egy két pólót kínáló csomag 1300 forintért.
– emelte ki Maciej Podwojski.
Mi a helyzet a fenntarthatósággal?
Sok vád éri a Primark márkát, miszerint környezetszennyezőek, és ezek mögött az olcsó árak mögött minden bizonnyal a Föld és az emberek kizsákmányolása zajlik. A Global Fashion Summit-on, a divatvilág fenntarthatósági törekvéseinek legfontosabb konferenciáján is jelen volt a Primark, és ökotudatos tevékenységeikkel képviselték mindazt a változást, amit ma a divatiparnak, és más iparágaknak is végre kell hajtaniuk, különös tekintettel az Európai Unió körkörös textilprogramjának.
A Primark 2013-ban indította díjnyertes Fenntartható Pamut Programját (PSCP), mely során már mintegy háromszázezer földművesnek tanították meg a fenntartható gazdálkodást azzal a céllal, hogy csökkentsék a gyapottermesztés negatív környezeti hatását, és javítsák a Primark ellátási láncának átláthatóságát.
Ellen MacArthur Alapítvány által május 21-én bejelentett, The Fashion ReModel elnevezésű új kezdeményezés keretében több divatmárka, köztük a Primark is azt vizsgálják, hogyan lehet új ruhák gyártása nélkül pénzt keresni. „A Primark fenntarthatósági stratégiája három nagyon fontos pilléren alapszik, ezek a termék, a bolygónk és az emberek. 2030-ra minden általunk forgalmazott ruhadarab vagy újrafelhasznált alapanyagból, vagy fenntartható forrásokból származó alapanyagból készül majd. Ma, 2024-ben a ruhák ötvenöt százaléka már fenntartható, ezeket a címkéken is lehet látni.” – mondta Podwojski.