A természet ihlette ruhákkal mutatkozott be a Pinetime a BCEFW-n
2023-ban először mutatott be ruhakollekciót a Pinetime a Budapest Central European Fashion Weeken. A magyar márka az erdő ihlette 3 részes Woodland névre keresztelt kollekcióját a Nemzeti Táncszínházban prezentálta.
Ezeket láttad már?
A Budapest Central European Fashion Weeken idén a koronavírus ideje alatt tartott bemutatókhoz hasonlóan a kifutó helyett a prezentációs megoldást választották a szervezők, ezzel esélyt adva a kevésbé a kifutóra, inkább a hétköznapokra tervező, letisztult és egyben látványos darabokkal rendelkező márkáknak, így a Pinetime is a legnagyobb magyar brandek között mutathatta be stílusos darabjait.
A 2010-ben indított technikai utcai ruházatot készítő márka fókuszában a magas minőségű, fenntartható anyagok állnak, hiszen az inspirációt a természet adja, valamint az olyan deszkás sportok, mint a snowboard vagy a gördeszka. Természetesen ez a vonal nem maradt el a 2023-24-es őszi/téli kollekcióból sem.
A prezentációhoz a tervezők mohával és fával dekorálták a helyszínt, ahol a modellek a föld színeit csodálatosan leképező ruhákban jelentek meg. A talajmenti növényzet inspirálta ruhadarabokon mohák, páfrányok és tűlevelű fenyőerdők mintázata jelenik meg. A kötött és sherpa anyagú ruháknál jacquard technológiát alkalmaztak, azaz a printelés helyett a minták az anyagba szőve készültek el. A Woodland kollekció sokszínűsége mögött azonban sokkal több áll, mint a természet szeretete, ugyanis nem egy, hanem három vonalát is láthattuk a márkának.
A prezentációban bemutatott kollekció 3 részre épült. A legfelső sorban a havas sportok szerelmesei számára készített ruhákat láthattuk, a középső sorban az erdei inspirációjú outdoor/streetwear ruhákat viselő modellek kaptak helyet. Az ‘Everyday’ és örökzöld, lezser pulóverek, pólók pedig a mindennapi viseletet mutatták be, és a legalsó sorban kaptak helyet.
Azoknak, akik a természetbe vágynak
A bemutató után Szalay Péter, a Pinetime társalapítója és kreatív igazgatója mesélt: „Ez az első alkalom, hogy ilyen formában részt vehetünk a BCEFW-n, itt lehetünk és bemutathatjuk termékeinket. A márka streetwear jellegéből adódóan kevésbé érezzük alkalmasnak egy hagyományos divatbemutatóra és azzal, hogy egy ilyen prezentációs keretet kaptunk, sokkal jobban meg tudtuk mutatni a ruháknak azt a világát, amit egy kifutón nem feltétlenül.
A mostani kollekció inspirációját az erdő és annak talajmenti növényzete adta. Három részre szedném a jelenleg bemutatott AW23-as kollekciót: az ‘Evergreen’, mely a márka régebbi stílusjegyeit hordozza örökzöld darabokkal. Ezek azok a visszatérő termékek, amelyek minden egyes alkalommal kicsit megújulnak és új színeket kapnak, de a fazon állandó. Aztán az ‘Everyday’ vonal, ahol a casual, hétköznapibb kapucnis és környakú pulóverek jelennek meg, melyek 100% organikus pamutból készülnek, természetes festéssel, ami azt jelenti, hogy növényi és ásványi anyagokat használunk a színezéshez.
A fő része a kollekciónak pedig, amit középen láthattunk a prezentáció során, maga az AW23-24 Woodland darabjai, melyek új szabásvonalakat, anyaghasználatot és a kollekcióra jellemző grafikai elemeket hordoznak. A három alkollekciót pedig maga az erdei színek, motívumok kötik egy egységgé. Minden olyan városi embernek ajánljuk a ruháinkat, akik elvágyódnak a természetbe és az ott szerzett érzéseket szeretnék a városi, mindennapi életünkbe visszatáplálni.”