Miért pont Pharrell Williams énekes lett a Louis Vuitton Men új kreatív igazgatója?
Pharrell Williams a Louis Vuitton Men debütáló kreatív igazgatója, ami egy új korszak kezdetét jelenti a francia luxusmárka életében. A kinevezéssel új kezekbe kerül a divatvilág egyik legjelentősebb pozíciója, mely 2021 novembere óta, azaz Virgil Abloh sztártervező halála óta eddig betöltetlen volt.
Ezeket láttad már?
A Wall Street Journal és a Le Figaro keddi beszámolója után, a Louis Vuitton divatház az Instagramon jelentette be, hogy Pharrell Williams a férfi részlegük legújabb kreatív igazgatója. „Pharrell Williams egy látnok, akinek kreatív univerzuma a zenétől a művészeten át, egészen a divatig terjed – az elmúlt húsz évben világszerte kulturális ikonná vált” – írják. A posztban arra is kitérnek, hogy az a mód, ahogyan a művész lebontja a falakat a különböző világok között, összhangban van a divatház kulturális értékeivel. Továbbá az innováció, az úttörő szellemiség és a vállalkozói készségek megerősítését várják a férfi részleg új kreatív igazgatójától.
Nagy változások a divatház életében
Nem ez az egyetlen nagy változás a Louis Vuitton életében: Pietro Beccari február 1-jén vette át a Louis Vuitton vezérigazgatói stafétáját, a 10 év után távozó Michael Burke-től. Becarri a Dior divatháztól igazolt át, és Pharell Williams kinevezése volt az első nagy vezérigazgatói döntése.
„Örülök, hogy a 2004-es és 2008-as Louis Vuitton együttműködésünk után itthon üdvözölhetem Pharrell-t, mint a férfi részleg új kreatív igazgatóját. A divaton túllátó kreatív látásmódja kétségtelenül egy új és nagyon izgalmas fejezetet nyit a Louis Vuittonnál” – így köszöntötte az új vezér az új kreatív igazgatót.
A pozícióért Martine Rose, Grace Wales Bonner és Telfar Clemens tervezők szintén versenyben voltak, de ez a lépés most pontot tesz a hónapok óta tartó találgatások végére.
Oké, de miért éppen Pharell Williams?
Pharell Williams nevét hallva a legtöbb ember a Happy című számot kezdi el dúdolni, de a világhírű énekes és zenei producer a divatvilágban tett törekvéseiért is elismerést érdemel, hiszen egyáltalán nem idegen ezen a terepen. Pharell Williams a Human Made utcai ruházati márka, illetve a G-Star Raw Denim társtulajdonosa, valamint a Billionaire Boys Club és az Ice Cream utcai ruhamárkák alapítója. Rendszeresen dolgozik együtt a Tiffany & Co.-val, és volt közös kollekciója az Adidas sportmárkával is. A Chanel nagykövete volt 9 évig, illetve múzsája volt a 2019-ben elhunyt zseni Kar Lagerfeld-nek is.
A kinevezésének másik oka, hogy elképzeléseik szerint Pharell Williams folytatni tudná, amit Virgil Abloh elkezdett. Az utcai kultúrát és a magas divatot ötvöző kollekciókkal, és a közösségi média platformok felvirágoztatásával Abloh szélesítette a márka vonzerejének spektrumát. Vezetése során egy sokszínűbb és fiatalabb vásárlói bázist épített ki, amit a továbbiakban is szeretnének megőrizni és fejleszteni. Pharrell Williams első Louis Vuitton-kollekciója jövő júniusban debütál majd a párizsi divathéten.