A divat is megmentheti a bolygónkat, és erre a Patagonia a bizonyíték
A Patagonia, a népszerű divatcég tulajdonosa most újra bebizonyította, hogy a divat nagyon is alkalmas eszköz a jó ügyek támogatására. A 83 éves milliárdos elajándékozta cégét, amelynek mostantól minden bevételét a klímaváltozás elleni küzdelemre fogják fordítani. Egyre inkább divatbajön odafigyelni a környezetünkre és gondolni a jövőnkre.
Ezeket láttad már?
Akik hisznek abban, hogy a divat alkalmas eszköz a jó ügyek támogatására, régóta nyomon követik és tisztelik a Patagonia outdoor ruházati cég működését az iparágban. A márka alapítója, Yvon Chouinard azonban most még egy lépéssel tovább vitte elképzelését arról, hogy milyennek kell lennie egy felelős vállalkozásnak, és a teljes cégét – amelynek becsült értéke 3 milliárd dollár – egy nonprofit szervezetnek adományozta a klímaválság leküzdésének érdekében.
A Föld az egyetlen részvényes
„Ha van bármi reményünk egy 50 év múlva is virágzó bolygóra, az megköveteli mindannyiunktól, hogy minden tőlünk telhetőt megtegyünk érte a rendelkezésünkre álló erőforrásokkal. A vállalkozás vezetőjeként – aki soha nem akartam lenni – megteszem a részem. Ahelyett, hogy értéket vonnánk ki a természetből és vagyonná alakítanánk, a Patagonia által teremtett gazdagságot a forrás védelmére használjuk. A Földet tesszük az egyetlen részvényesünkké.” – nyilatkozta Chouinard hivatalos közleményében hozzátéve, hogy halálosan komolyan veszi a bolygó megmentését.
Chouinard és családja a Patagonia részvényeit egy újonnan létrehozott non-profit szervezetnek, a Holdfast Collective-nek adták át, amely a teljes nyereséget – a becslések szerint évi 100 millió dollárt – fogja „a természet és a biodiverzitás védelmére, a virágzó közösségek támogatására és a környezeti válság leküzdésére” fordítani. A klímaválság egyre sürgetőbbé válásával Chouinard egy radikálisan új szemléletmódú, példaértékű üzleti modellt javasol a világ számára. A kérdés az, hogy hányan lesznek annyira önzetlenek, hogy kövessék a Patagonia mintáját.