Lakatos Márknak határozott véleménye van Palvin Barbara esküvői ruháiról - és nem győzünk bólogatni
Idén nyáron Barbie őrületben égünk! És nem csak a Mattelnél, hanem Palvinéknál is. Múlt szombaton titokban összeházasodott az álompár, Palvin Barbara és Dylan Sprouse, csak az az uszkve 110 ember tudott róla, akik a Palvin család vidéki birtokán részt vettek a meghitt lagzin. Ásó, kapa, nagyharang! Éljenek boldogan, amíg meg nem halnak. Szívem legtisztább szeretetével kívánok minden jót az ifjú párnak.
Ezeket láttad már?
Palvin Barbarahárom ruhát viselt a nagy napon, ahogy azt az exkluzív anyagot közlő brit Vogue is megírta. Nem akarok kukacoskodni, de a nemzetközi divatmagazin lehetett volna egy fokkal pontosabb a közlésben, amikor „strapless”-ként aposztrofálta a jól láthatóan vállpántos esküvői ruhát. Csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, mondhatnánk.
A menyasszonyi ruha Vivienne Westwood modellje volt. A tavaly decemberben elhunyt örök punk brit tervezőnő óriás hírnevet szerzett magának az esküvői ruhák terén is, amit leginkább Sarah Jessica Parker kék madárszárnyas fejdísszel viselt, óriás szoknyával megálmodott, pántnélküli, meredeken dekoltált corsette-tel tökéletesített, csoda keményselyem ruhakölteményével promózott be a Sex és New York mozifilm felejthetetlen jeleneteiben. Kár, hogy Carrie Bradshow csúnyán pórul járt a fantasztikus ruhában, de Dame Vivienne Westwood neve örökre beégett azoknak a memóriájába, akik az esküvőt az ikonikus tervezőnő sajátos esztétikai rendszerében képzelik el.
Amit a legtöbb híresség kiemelt Westwood menyasszonyi ruháival kapcsolatban, Anna Shaffertől Lorraine Pascale-ig, az Vivienne érzékeny tudása a női test formáit illetően. A historikus corsetterie, azaz a különböző korokban viselt derékfűzők bravúros használata biztonságosan és esztétikusan formázza meg a menyasszony felsőtestét, míg a drepériák virutóz áramlása a szoknya részen csodálatosan lírai volument ad a ruha alsó részének akár dúsabb, akár szerényebb tömeggel kapcsolódik a ruha felsőrészéhez.
Bella Hadid is csak egy VW ruhában tudja elképzelni esküvőjét, ahogy azt a AW20-as show után elrebegte a Vogue videósának, amikor is egy Andreas Kronthaler for VW cicikidobós csipke csodában végiglejtett a párizs Hotel de Ville kifutóján. Bellának még vőlegényt is kell keresnie az esküvőhöz, de ha esetleg ráakad, akkor nyugodtan befoglalhatja a Harlekin Birtokot, Palvinék családi esküvő helyszínét, amit zseniális pr érzékkel az angol Vogue-ba is belinkeltek. Kell ennél nagyobb ország imázs akció?
Korszakok, ha találkoznak
Palvin Barbara ruhája csodásan összefoglalta mindazt, amit a nemzetközi hírességek is kiemeltek Westwood ruhái kapcsán. A felsőrész egy sok alkatrészből szerkesztett, 18. századi mélyített, majdnem vízszintesen futó dekoltázzsal ívelt fűző volt, Vivienne ikonikus darabja, míg az alsórész egy nemes selyem duchesse szoknya csipőben lágy drapírozással és nem hosszú uszállyal. Ez ötletesen ötvözte a rokokó és a 19. századvég viselettörténeti referenciáit, miközben az átlátszó tüll báli kesztyűvel szemtelenül modern hatást eredményezett.
A Tiffany & Co. elegáns és extravagáns gyémánt levelekből álló chokerrel fejelte meg a szettet, ami egyrészt tovább hangsúlyozta a Marie Antoinette és Büszkeség és balítélet tengelyt, de izgalmas utalás volt Vivienne Westwood punk esztétikájára is. A choker, azaz nyakpánt, kedvelt női ékszer volt a történelem során. A női erőt, függetlenséget és forradalmiságot is jelentette már a sumér és mezopotámiai kultúrákban is. Egyébként maga Kleopátra is gyakran viselte.
Sokáig úgy tartották, hogy a nyak az egyik legsérülékenyebb testrész, gondoljunk csak a már említett Marie Antoinette vagy Stuart Mária szomorú végére, így az aranyból készült vagy drágakövekkel kirakott nyakpánt egyfajta védelmi szerepet is betöltött. Barbara vibráló, szemtelen egyéniségéhez, aki megismerkedésükkör hotdog árusnak hívta Dylan Sprouse-t, remekül passzolt ez a történelmi referenciákat mutató szikrázó ékszer.
Biztonsági játék stílusosan, Palvin Barbara módra
A második ruha egy Philosophy di Lorenzo Serafini modell volt, ami a leginkább biztonsági megoldás volt a három look közül. Szintén karcsusított fűzőszerű felsőrésszel és tüllel merevített bokáig érő szetén szoknáyval készült. A look különlegessége a kristályokkal díszített Jimmy Choo cipő és erszény táska volt.
A harmadik ruha volt a legnagyobb vállalás. Palvin Barbara magyar hagyomány szerint egy piros menyecske ruhára vágyott, amit Merő Péter készített el a menyecske ruhák összes kötelező rekvizítumával. Piros volt, selyem volt és pörgős a javából. Óriási pr érték a MERO márkának, hogy a brit Vogue hasábjaira kerülhettek Vivienne Westwood és Lorenzo Serafini mellett az exkluzív esküvői anyag keretei között. Barbi segítségével nagyot lendíthet a márka ismertségén ez a különleges kollab, és már látni vélem, ahogy nemzetközi trenddé válik a piros pörgős ruha a nagy nemzetközi esküvőkön is.
Én nagyon adnám. Főleg a fehér edzőcipővel, amivel Barbi az éjjeli menyasszony tánc közben viselte felfokozott hangulatban, a fotók tanulsága szerint. Isteni lenne, ha a merev esküvői dresscode helyett ilyen, és még ilyenebb lazaságot látnánk a hírességek lagzijain. Szuper lenne, ha a menyasszonyok a görcsös megfelelési kényszer helyett a saját és vendégeik kényelmét, pozitív vibe-ot és laza jókedvet hirdetnének a sokszor merev esküvői etikett helyett. Bravo Barbi, bravo Dylan!