Óriási siker volt a Budapest Fashion & Tech Summit - Nézd vissza a legjobb előadásokat!
Szponzorált tartalom
Hatalmas volt az érdeklődés a divatszakma legismertebb képviselői és a divat jövőjét leginkább foglalkoztató témák iránt a Magyar Divat & Design Ügynökség konferenciáján. Amennyiben lemaradtál volna az eseményről, most van lehetőséged visszanézni az online megtartott rendezvény izgalmas előadásait.
Ezeket láttad már?
Immár harmadik alkalommal rendezték meg a BUDAPEST FASHION TECH & SUMMIT-ot, amely több szempontból is formabontó volt az idei évben. A két naposra bővült program az online térbe került, ingyenesen nézhette bárki, aki nyitott az ágazatban elindult változásokra és a 21. századi technológiai innovációkra. Az eseményre a világ 14 országából közel 30 előadó jelentkezett be, a program egyik kiemelt házigazdája pedig a divatvilág egyik legismertebb arca, a japán Vogue magazin kreatív vezetője, Anna Dello Russo volt.
"Az idei konferenciára egy olyan ikonikus vendégelőadót szerettünk volna felkérni, akinek munkásságát a legtöbb divatrajongó ismeri és követi, mindemellett a digitális tér véleményvezérei között is jól ismert. Anna Dello Russoval az idei Milano Fashion Weeken személyesen is volt szerencsém találkozni, ezért külön örömel tölt el, hogy elfogadta a felkérésünket, és közösen nyithattuk meg az idei Budapest Fashion & Tech Summitot. Bízunk benne, hogy a koronavírus-járványt követően személyesen is ellátogat Budapestre és vendégül láthatjuk a Budapest Central European Fashion Weeken is. Úgy gondolom, az Anna Dello Russoval való együttműködés egy új és erős kapcsolat kezdetét jelenti a Magyar Divat & Design Ügynökség életében" – mondta Bata-Jakab Zsófia, a Magyar Divat & Design Ügynökség vezetője.
Az első napon a fenntarthatóságot helyezték a fókuszba
Az angol nyelvű rendezvényt Anna Dello Russo és Bata-Jakab Zsófia, Magyar Divat & Design Ügynökség vezetőjének beszélgetése nyitotta meg. Az első nap paneltémái a fenntarthatóságra és az üzleti modellekre reflektáltak. Petra Green, a Sans Concept Fashion Lab alapítója megjegyezte, ma már nem fenntartható, hogy kevesebbet fizessünk egy felsőrészért, mint egy szendvicsért és egy palack vízért, így a felelősségvállalás a divatiparban is betartandó szabvány kell legyen a jövőben. A McCann Worldgroup alelnöke, Nadja Tuma-Weldon szerint éppen elegendő technológia vesz körül minket, így inkább arra kellene összpontosítani, hogy milyen emberi szükségletek megoldására van szükség a jövőben. Az előadók egyetértettek abban, hogy milyen rendkívüli rugalmasságról tett tanúbizonyságot az idei évben a divatipar valamennyi területe.
A második napon a járvány, divatoktatás és az újrahasznosítás is előtérbe került
A BFTS második napján olyan kérdésekre is választ kaphattunk, hogy mennyire nélkülözhetetlen a digitalizáció korában a kreativitás, milyen hatással volt a koronavírus-járvány az e-kereskedelemre, milyen lesz a divatoktatás jövője illetve lehet-e luxus, ami újrahasznosított? A DFF Innovation Lab alapítója, a Londonban élő Bartha Éva Lili úgy látja, hogy a divatban végbemenő változások lassúak, de utat törnek a divatvilág új, következő korszaka előtt, ahol újra a minőséget és a kreativitást ünnepeljük majd.
Az első digitális BFTS egyik legjobban várt pillanata a Q&A szekció volt Anna Dello Russo és Bata-Jakab Zsófia részvételével, amelyen az esemény során beérkezett válaszokra reagáltak. Szóba került többek között a Z generáció és a megváltozott fogyasztói szokások, a 2021-es trendek, a fenntarthatóság valamint az adatelemzés és a luxusipar kapcsolata is.
Összefog a régió divatipara
Az év egyik legizgalmasabb divateseményét egy régiós kerekasztal-beszélgetés zárta, amelyen a környező országok divatintézményeinek vezetői vettek részt az MDDÜ vezetőjével, Bata-Jakab Zsófiával. Elsősorban a régió divatiparában bekövetkezett változásokat és tapasztalatokat járták körbe az osztrák, az ukrán, a szlovák valamint a szlovén szakmabeliekkel.
Az esemény kiváló alkalom volt arra, hogy a belegondoljunk, mennyi minden megváltozhat körülöttünk a koronavírus-járványt követően. Itt az ideje jobban megbecsülni a valódi értékeinket és figyelni a fogyasztói szokásainkra. Minden változás jó lehetőség az újragondolásra, a fantázia és a kreativitás fejlesztésére. A szervezők és a résztvevők egyaránt bíznak abban, hogy empatikusabbá és együttműködőbbé válhat a divatipar a jövőben.
A konferenciát hagyományteremtő jelleggel azzal a céllal rendezték meg, hogy Budapest divatinnovációs központként felkerüljön a régiós divatfővárosok palettájára, és iránymutató szerepet töltsön be a közép-európai régió fenntarthatóbbá tételében. A két napos esemény 735 perc műsoridőt foglalt magába, amely során közel 4000 megtekintést mértek. A nézettségi adatok az esemény óta is folyamatosan nőnek. A nézők 30 országból csatlakoztak online formában a 2 nap során.
Ha lemaradtál volna valamelyik előadásról, akkor az eseményt visszanézheted a BFTS hivatalos Youtube csatornáján, amelyet ITT érhetsz el!