Ők azok, akik hatalmas elismerést érdemelnek a divatipar pozitív változásaiért
"Ki vezeti a divat változását?" – tette fel a kérdést nemrég a Brit Divattanács a 2020-as divatdíjak kihirdetése előtt, amelyekkel 20 személyt és márkát ismertek el a divatipar pozitív változásaiért a meglehetősen kiszámíthatatlan tavalyi évben. A legjobb tervezőre való megszokott összpontosítás helyett a Brit Divattanács ezúttal négy új kategóriát hirdetett meg: közösség, emberek, környezet és kreativitás. Elismerték mindazok munkásságát, akik bátran szembe mertek nézni a koronavírus-járvány okozta új kihívásokkal, harcoltak az előítéletekkel szemben és sokat tettek a pozitív változásokért.
Ezeket láttad már?
Íme az egyes kategóriák díjazottjai:
Közösség:
Halpern
A londoni divattervező, Michael Halpern márkája a koronavírus-járvány miatti korlátozások kezdetén fejezte ki tiszteletét a járvány ellen az élvonalban harcolók felé. Nyolc, a közszolgálati szektorban dolgozó hölgyet mutattak be portrékban, a munkájukra reflektálva, ami sokakban reményt keltett, hogy igenis érdemes kitartani és küzdeni.
Chanel
A Chanel befolyásosságát felhasználva sok pozitív változáshoz járult hozzá. A márka alapítványa révén elkötelezetten dolgozik azért, hogy világszerte javítsa a nők társadalmi és gazdasági körülményeit, és egy igazságszolgáltatási alapot is létrehoztak a színes bőrű emberek által vezetett helyi szervezetek támogatására.
Kenneth Ize
A Kenneth Ize rengeteget munkálkodik azért, hogy megőrizze az olyan hagyományos mesterségeket Afrikában, mint a szövés és a kézműveskedés, amik központi részét képezik Nigéria kulturális örökségének.
A Sai Ta
A Sai Ta nyíltan felemeli a hangját az igazságtalansággal szemben, és harcol azért, hogy véget vessen a marginalizált közösségekkel szembeni diszkriminációnak, és hangsúlyozza, hogy több támogatást érdemelnének a diszkrimináció és a rasszizmus megszüntetését szorgalmazó szervezetek.
Emberek
Edward Enninful
A brit Vogue főszerkesztője a változás ügynöke, és mindig tükröt tart a divatipar számára.
Lindsay Peoples Wagner és Sandrine Charles
2020 júniusában Lindsay Peoples Wagner, a Teen Vogue főszerkesztője, és a PR-szakértő és tanácsadó Sandrine Charles elindította a Black In Fashion Councilt, amelynek célja, hogy segítse a színes bőrű feltörekvő tehetségek fejlődését a divat – és szépségiparban.
Samuel Ross
Samuel Ross, az A-Cold Wall márka tulajdonosa Black Lives Matter néven hozott létre pénzügyi támogatási programot, amelynek célja, hogy megkönnyítse a színes bőrű tulajdonosokkal rendelkező vállalkozások fellendülését.
Aurora James
Aurora James tavaly egy olyan úttörő kampányt vezetett, amelyben felszólította a kiskereskedőket, hogy a beszerzett termékeik között legalább 15%-ban biztosítsanak helyet a színes bőrű tulajdonosokkal rendelkező márkáknak.
Priya Ahluwalia
A progresszív gondolkodású, a változások fontosságát hangsúlyozó Priya Ahluwalia hangsúlyozza, hogy kiemelt figyelmet érdemelnek a színes bőrű közösségeket érintő kihívások, kapcsolódva a Black Lives Matter nevű mozgalomhoz.
Környezet
Stella McCartney
Stella McCartney igazi úttörő abban, ahogyan a márkájába beépítette a fenntarthatóságot, ezzel pedig az egész divatiparban új értelmet adott a színvonal mércéjének.
Anya Hindmarch
Elkötelezett híve annak, hogy a divatiparban csökkenteni kell a pazarlást, valamint hogy új tehnikákat és folyamatokat kell bevezetni a termelésben. A tavalyi évben a nemzeti egészségügyi szolgálatot is támogatta azzal, hogy könnyen mosható és újrafelhasználható ruhákat alkotott számukra.
Christopher Raeburn
Christopher Raeburn úttörő szerepet játszik a megmaradt szövetek újrafeldolgozásában, és igazi mintapéldája annak, hogy a kreativitás feláldozása nélkül, más technikák alkalmazásával
The Fashion Pact
A The Fadhion Pact kimagasló célja, hogy kollektíven fellépés szülessen a környezetszennyezéssel szemben, ezért folyamatosan kapcsolatokat épít ki a divatipar legjelentősebb alakjai között.
Gabriela Hearst
Hűségesen képviseli a luxust úgy, hogy közben maximálisan figyelembe veszi, honnan származnak az anyagok, és ki készíti azokat. A 2020 tavaszi/nyári divatbemutatója volt az első széndioxid-mentes divatbemutató.
Kreativitás
Jonathan Anderson
Jonathan Anderson a tavalyi új show-koncepciójával újradefiniáta a divatbemutatók lehetőségpét a koronavírus-járvány okozta helyzet tükrében. Állandóan feszegeti a határokat, mindeközben pedig azt is hangsúlyozza, mennyire jelentős szerepe van a kézzel készült ruháknak, és gondolatai folyamatosan újabb és újabb közösségek tetszését nyerik el.
Grace Wales Bonner
A tervező egyedülálló kreációi az afrikai kultúra gazdag történelmét idézik, és megkérdőjelezik a színes bőrű férfiak identitásának nemi normáit, elnyerve a kritikai elismerést.
Prada, Miuccia Prada és Raf Simons
A Prada tökéletesen reprezentálta a kreativitás erejét, a beszélgetés fontosságát, és kiállt a jövő divatjának újragondolásáért. Fenntarthatóságával és inkluzivitásával a márka a világ egyik vezető ereje lett a változások útjának kijelölésében.
Kim Jones
Kim Jones Kreativitásával továbbra is feszegeti a határokat. Globálisan elismert divattervező, akinek munkája rendkívül erős hatással van a divatiparra innovációja és dizájnja révén.