Nincs vagányabb új magyar márka: Hidegvér
Szeptember közepén jelentkezett egy új magyar márka a közösségi oldalakon, hogy aztán októbertől egyre másra érkezzenek az izgalmasabbnál izgalmasabb posztjaik. A Hidegvér már a nevével is figyelemfelkeltő, de a legfrissebb nemzetközi trendekkel együttlélegző ruháik teszi a márkát igazán hiánypótlóvá a hazai piacon. A szokatlan név mögött rejtőzködő csapatról alig tudni valamit, de most sikerült elcsípnünk őket és bemutatjuk nektek a legvagányabb új magyar divatmárkát:
Ezeket láttad már?
A márkáról egyből Capote nagyszerű, de kegyetlen és megterhelő regénye jut az eszünkbe. A legtöbb magyar divatcég eleve fél attól, hogy magyar nevet válasszon, hiszen ez például a külföldi terjeszkedést nehézkessé teszi. Hogyhogy ti nem féltetek ettől, miért pont ez lett a márka neve?
Truman Capote műveit mi is szeretjük, de nemcsak ez motivált a névválasztásban. Szeretnénk, ha a ruháink is higgadtságot, nyugalmat, de merészséget is sugallnának egyszerre. Erre is utal a Hidegvér név. Szerintünk nincs köze egy márka sikeréhez annak, hogy magyar vagy angol neve van. Sokat szoktunk derülni a hazai fantáziátlan fantázianeveken, "hunglish" cégneveken. Ezt a trendet szerettük volna elkerülni. A "Hidegvér" minden magyarul értő embernek elég erős asszociációkat kínál, egy külföldi számára is kiejthető, de egyszerre egzotikus hangzású is.
A Hidegvér egy igencsak friss márka, meséltek egy kicsit a háttérről? Hogy született, kik állnak mögötte, milyen célok motiválnak?
Nyár végén született baráti társaságunkban az ötlet, hogy hiányzik a hazai piacról egy olyan brand, ami kellően sötét stílusú ruhákat gyártana Magyarországon megfizethető áron. Mi, két barát, ötleteink összesítése során összeállítottunk egy hétdarabos minikollekciót, olyat, amit mi is szívesen viselnénk. Aztán rájöttünk, hogy jó, ha úgy alakítjuk a darabokat, hogy nemtől függetlenül hordhatók legyenek, mivel nem hiszünk abban, hogy feltétlenül külön kellene választani nemek szerint a ruhákat.
Egy minikollekcióval indultatok, ami, - mint a Facebookon írtátok- , zenei szubkultúrákból és divatklasszikusokból merített ihletet az utcai stílusok mellett. Pontosítanátok nekünk, hogy mely zenei szubkultúrák és mely ikonikus divatklasszikusok jelentették a fő inspirációt?
Igazából zeneileg azok a stílusok hatottak a kollekciónkra, amelyek az évek során meghatározták zenei ízlésünket: a techno különböző változatai, electro, darkwave, coldwave, goth, industrial zenék, de sorolhatnánk akár a witch house-t és újabb mutációit. A divat nagyjai közül a teljesség igénye nélkül a Comme des Garçons, Yohji Yamamoto, Maison Margiela, Damir Doma is ugyanannyira hatással volt ránk, mint például a Fear Of God, Demna Gvasalia vagy a kortárs japán vagy koreai steetwear.
Az első kollekció csak fekete ruhadarabokból áll, a folytatást is hasonlóan monokrómban képzelitek el?
Továbbra is a sötét tónusokon lesz a hangsúly, de azt hiszem, nem árulunk el titkot, hogy a készülő újabb kollekcióban már lesznek színes darabok, például mályvaszínű is.
Gender-semleges ruhát tervezni technikailag jelent valamiféle plusz kihívást, illetve ehhez kapcsolódó, hogy a Hidegvér a jövőben is szembemegy a férfi-női besorolással?
Ruhadarabjaink többnyire minimalisták, túlméretezettek vagy olyan megoldásokat tartalmaznak, amelyek nem korlátozzák nemek szerint a viselőket, a jövőben is igyekszünk ehhez tartani magunkat.
Aki most beleszeret a Hidegvér darabjaiba, hol tudja beszerezni őket?
Jelenleg két helyen kaphatók a ruháink: a Blow-ban (1056 Budapest, Irányi u. 5.) és a Lollipop Factory-ban (1056 Budapest, Magyar u. 18. ).
Kövessétek a Hidegvér márkát: Facebookon, vagy Instagramon
Mi lesz a következő lépés a márka számára?
Egyelőre kis lépésekben építjük a márkát, készítjük a következő darabokat, fotózzuk a lookbookokat, rajzoljuk a grafikákat, reméljük másnak is tetszeni fog.
Horváth Gergő