NESSANA: letisztult, tudatos és 100% magyar! Interjú Kovács Vanessával

2021. augusztus 28.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A hazai divatvilág folyamatosan növekszik és ez főleg az újabbnál újabb tehetséges alkotók felbukkanásában látszik. A NESSANA is egyike azoknak a magyar márkáknak, amire érdemes figyelni!

Kovács Vanessa és vőlegénye 8 évig dolgoztak azért, hogy létrehozzanak egy olyan márkát, amely nemcsak kifinomult stílusjegyeivel, hanem fenntartható, környezettudatos és a hazai szakemberekkel való együttműködésével is kiemelkedik a magyar divatpiacon.

A NESSANA koncepciója két fiatal tehetség reflekciója a saját tapasztalataikról, amelyek hordható és inspiráló ruhadarabokban láthatunk viszont. Ugyan a márka a szezonnélküliség jegyében született meg, évente kétszer, ősszel és tavasszal, számíthatunk kisebb kollekciókra, hogy legyen mivel frissíteni a ruhatárunkat és a korábbi szezonból szerzett NESSANA darabjainkat kiegészíteni.

Az időtálló stílus, a hazai szakemberekkel való együttműködés és a jótékonykodás csak néhány dolog a sok közül, amelyekkel a NESSANA márka biztosan nem marad felfedezetlen.

Vanessát az első kollekció bemutatása előtt sikerült kikérdeznem mindenről, ami NESSANA.

Hogyan jutottál el odáig, hogy márkát alapíts a vőlegényeddel?

Valamilyen szinten mindig is benne volt a levegőben, hogy ez a hivatásom legyen, de komolyabban a gimnáziumi évek alatt kezdett el foglalkoztatni ez az irány. Eleinte művészeti iskolába jártam, ahol festeni tanultam. Végül Dániában szereztem diplomát divattervezőként, brand designer specializációval, most pedig a Budapesti Metropolitan Egyetemen tanulok, és jövőre megszerzem a mester diplomámat Design- és Művészetmenedzsment szakon. Az út idáig nagyon tudatos és tervezett volt. 17 évesen határoztuk el Márkkal, a vőlegényemmel, hogy divatcéget szeretnénk alapítani. Most 25 évesek vagyunk, és ezalatt a 8 év alatt végig ez lebegett a szemünk előtt. Tanultuk, keményen dolgoztunk, ismerkedtünk a szakmával, együtt utaztunk, nyitottan álltunk a lehetőségek elé és minden tapasztalatot felhasználva tudatosan dolgoztunk azon, hogy legyen egy olyan koncepciónk, ami hosszú távon is motivál minket. Így született meg a NESSANA.

Mi inspirálta a NESSANA márkát?

Márkkal szerettünk volna egy olyan közös “világot”, amiben mindketten kiteljesedhetünk. Az utazásaink alatt rengeteget tanultunk az életről, az értékekről, a fontos és nem-túl-fontos dolgokról, egymásról és magunkról. Nagyon sok inspiráló dolgot láttunk és mindkettőnkben kialakult a vágy, hogy ezekből valamit átadjunk másoknak is és valami értékeset alkossunk. A NESSANA képvisel mindent, ami mi vagyunk, és amiben hiszünk.

Mi a márka koncepciója?

A NESSANA koncepciója és irányvonala egyfajta személyes reflekció a saját tapasztalatainkra. A kollekciókon keresztül személyes élményeket dolgozunk fel, amiknek bemutatásával arra törekszünk, hogy inspiráljuk a közönségünket. A koncepciónk fókuszában a hosszútávú, kifinomult és tartós kollekciók tervezése áll, amik inspirálják a vásárlókat mind az esztétika, mind a környezettudatosság szempontjából.

Ha már említed a környezettudatosságot, ti hogyan tesztek érte? Mennyire vagytok fenntarthatóak? Hol készülnek a ruháitok? Mire figyeltek?

Lehetőségeinkhez mérten maximálisan odafigyelünk a környezettudatosságra. Évek óta képzem magam a témában és keresem a fenntartható megoldásokat a hétköznapokban és a szakmámban is. Divatmárkaként óriási kihívás 100%-ban fenntarthatónak lenni pillanatnyilag, de megfontolt és tudatos lépéseket hozunk és keressük a lehetőségeket, hogy minimalizálhassuk a lábnyomunkat.

Limitált mennyiségben készülnek a ruháink, kerüljük a túltermelést és csak olyan alapanyagokkal dolgozunk, amik már az országban vannak. Sokszor olyan textíliákat használunk a ruháinkhoz, amikből csak néhány méter áll rendelkezésre - ezeket megmentjük attól, hogy a szemétben végezzék. Igyekszünk természetes anyagokkal, vagy azokat tartalmazó mixekkel dolgozni. A szabásnál minimalizáljuk a leeső anyagokat, és a maradékokat más projektekhez használjuk fel. 100%-ban újrahasznosított papírból készült dobozokban szállítjuk a NESSANA ruhákat és nem mellékelünk semmiféle felesleges csomagolóanyagot. Itt azt is szeretném megemlíteni, hogy magyar márkaként rendkívül fontosnak tartjuk, hogy hazai szakemberekkel működjünk együtt. Kizárólag itthoni gyártókkal és beszállítókkal dolgozunk, így minden felhasznált textiliánk, csomagolóanyagunk és kiegészítőnk hazai kereskedőktől származik, és a ruháink gyártása Magyarországon történik.

A tudatos kollekció építés és etikus gyártás mellett, szívügyünk támogatni olyan szervezeteket, akiknek hivatásuk a környezetünk védelme. Ezért minden szezonban megjelenik egy DONATION darabunk, aminek eladásával egy kiválasztott, hazai szervezetet támogatunk az adott szezon lezártakor.

Ez rendkívül egyedi, és még érdekesebbé teszi a NESSANÁT, ezért is érdekel, hogy milyen a NESSANA vásárló? Miért lehet érdekes számára a márka?

A NESSANA vásárló tudatos, nőies és kifinomult. A visszafogott, szofisztikált stílus jellemzi a ruháinkat. A kollekciók tervezésekor harmonikus színeket használok, és szeretem kombinálni a kontrasztos textúrákat. Ha mintákkal is dolgozom, akkor azt használom, ami az adott szezonhoz kötődik, vagy éppen megihlet. Az egyszerűség, a funkció és a kifinomult részletek minden kollekciónk legfontosabb jegyei - legyen szó a sziluettekről, színekről, anyagokról vagy mintákról. Azoknak a nőknek tervezünk, akik időtálló stílust és szezonokon át hordható ruhadarabokat keresnek. Szeretünk kapcsolódni azokkal a vásárlókkal, akiket érdekelnek a ruhák történetei, az inspirációk és tudatosan építik a gardróbjukat.

A magyar divat és a letisztult stílus kedvelőinek mindenképp érdemes figyelemmel kísérnie Vanessa és Márk történtét!

Modell: Réka Artmodels

Fotó: Sándor Berill https://berillsandor.com

Smink: Biró Aliz

Haj: Bencze Rubina

Szerző: Pongrácz Dóra

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)