Ismerd meg a töretlen sikerű magyar márkát, ami megreformálta a környezettudatos divatot

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A NATI 100% PURE IDEA márka neve már ismerősen csenghet a magyar divatrajongók számára, akik viszont még nem találkoztak a ruhacímke ihlette márka nevével, azoknak érdemes elolvasni ezt cikket, mert nemcsak Gyulai Natália munkásságáról fogunk beszámolni, hanem arról is, hogy miben rejlik a márka 23 éve töretlen sikere Magyarországon, és hogyan hozza el a ruhavásárlás jövőjét az NFT ruhák megteremtésével.

A NATI 100% PURE IDEA sikere 23 éve töretlen, és nem véletlenül
A NATI 100% PURE IDEA sikere 23 éve töretlen, és nem véletlenül
Fotó: Almási J. Csaba

A NATI 100% PURE IDEA 2000-ben indult, miután Natália megszerezte diplomáját a MOME textilművész szakán, mint öltözéktervező iparművész, azaz ruhatervező. Nem volt meglepő senki számára, hogy a diploma után egyből saját márka született, hiszen ez volt a tervező gyerekkori álma, amelyet sikerre is vitt, ugyanis nem sok magyar tervező tudhat maga mögött több mint húsz évet a divatpiacon.

NATI 100% PURE IDEA
Fotó: Almási J. Csaba

Sok kérdést tettünk fel Natinak, és mindenre jobb választ adott, mint reméltük volna. A siker titka néha tényleg csak egy elszánt és életigenlő személyiség, aki mindenben észreveszi a lehetőséget.

Miért és milyen céllal indult el a márkád egyből a diploma után?

A márka teljesen egyértelmű volt számomra, hiszen már gyerekkoromtól kezdve ruhatervezőnek készültem. A célok között egyértelműen az alkotóművészetem kiteljesedése volt, mindezt természetesen ruhakollekciókon keresztül, amelyek vagy tematikus, vagy egy szezonra, kiállításra, nemzetközi versenyre, színháznak, filmnek készültek. Ezen kívül több mint 10 éven át tanítottam, úgyhogy a szakma minden területét lefedi az eddigi munkásságom.

Mi a márka nevének a története?

A NATI 100% PURE IDEA márkanév 2000 óta védjegy. Igazából szerettem volna szerepeltetni a nevem becézett formáját, a Natit. Ezt még nem éreztem eléggé ütősnek, és így jött az ötlet, hogy kicsit formáljuk olyanná képileg, mint egy ruhacímke. A ruhacímkéken az anyagösszetétel mindig szerepel, és akkor jött az ötlet, hogy miért ne lehetne NATI 100% PURE IDEA, hiszen minden, amit csinálok, színtiszta saját ötlet, és erre nagyon büszke vagyok.

Berobbant a foci a nők körében is, elképesztő, hogyan hatott a divatra

Berobbant a foci a nők körében is, elképesztő, hogyan hatott a divatra

Mi inspirálta a márkát? Milyen stílus létrehozása volt a célod?

A saját gondolatvilágom, a saját alkotói atmoszférám egyfajta inspiráció számomra. Ha az inspiráció eredetét firtatjuk, van még jó pár olyan téma, amelyek érdekelnek engem, mint tervezőt, például ha van egy különleges anyag, amivel szeretnék dolgozni, az már egy inspirációs forrás számomra, hiszen meg kell oldani, hogy miképpen tudom ezeket a textúrákat egy kollekcióba beépíteni. Inspiráció számomra egy témafelvetés is, ami a kollekcióinknál szintén jellemző, mint például a japán vagy kínai motívumok feldolgozása.

A stílusunkat úgy tudom megfogalmazni, hogy olyan önálló nőknek dolgozunk, akiknek van elképzelésük a saját megjelenésükről és a saját stílusukról, kerülik a kliséket és mindig eredetiek akarnak maradni. Követőink azok a nők, akik szeretnek és tudnak is öltözködni, nem riadnak vissza egy-egy különlegesebb darab viselésétől, de mindig megtalálják az egyensúlyt.

Munkáinkra jellemzőek a különleges anyagmegmunkálások, kézműves technikák, amelyek sok munkaórát igényelnek. Gondolok itt például a wonderfur, tüllvagdalásos, szalaghajtogatásos technikánkra, amelyeket már pályám korai szakaszában kikísérleteztem, és azóta időről időre vagy állandóan visszatérnek.

NATI 100% PURE IDEA
Fotó: Almási J. Csaba

Milyen kiegészítők jellemzőek a márkára ?

Ruhákat és kiegészítőket is tervezek, az évek folyamán az egyikből jött a másik. Kikerülhetetlen, hogy az ember kiegészítőket is tervezzen.

Jó pár éve jellemző a márkára a táskakollekciók megálmodása és megalkotása. Két fő táskatípusunk van. A gigamegashopper egy nagyméretű, kifordítható táska mindennapi használatra. Mindkét oldala más színű, rendelkezik egy rövid kézi füllel és egy hosszú vállpánttal. Ezt magamnak készítettem, de annyira jól sikerült, hogy elkezdtük gyártani, és hamarosan a márka történetében slágertermékké küzdötte fel magát. Ez a siker nagyjából 9 éve tart töretlenül.

3-4 éve kezdtük el gyártani a Carry shoppert, amely egy ipari filcből készített bőr füles válltáska. Ennek van négy, illetve hat zsebes változata. A Carry is egy nagyméretű táska, de stílusát tekintve már egy sokkal nőiesebb darab. Mindenképpen azoknak a hölgyeknek készítettük, akik szeretik a karakteres megjelenést.

Milyen típusú darabokat találunk a márka alapkínálatában ?

Csak fehérneműt és fürdőruhát nem készítünk, azon kívül mindent. Minden kollekcióban vannak szoknyák, nadrágok, topok, blúzok, felsők, dzsekik, kabátok, sálak, táskák, stb.

Az old money stílus nem csak az elit kiváltsága, ráadásul egyenlő a fenntartható divattal

Az old money stílus nem csak az elit kiváltsága, ráadásul egyenlő a fenntartható divattal

Milyen gyakran készülnek NATI 100% PURE IDEA kollekiók? Mi jellemzi a jelenlegi kollekciót és mi várható a következő kollekcióban?

Évente kétszer egészen biztos, hogy készítünk kollekciókat a tavaszi-nyári és az őszi-téli szezonra, de nálunk jellemzőek a tematikus kollekciók is, mint például a Valentin-napi kollekció.

A 2023-as nyári kollekciót a légies könnyedség jellemezte. Inspirációs forrásként a víz világához nyúltunk, amit a ruhák hullámzásával adtunk át. Szinte csak és kizárólag tiszta selymet, tiszta lent és tiszta pamutot használtunk, néhány nagyon különleges technikai anyaggal kiegészítve. A volumenekkel, a szabással, formákkal mind-mind a nyaralás, a szabadság, a vízpartokon megélhető kikapcsolódás érzését szerettük volna átadni azoknak, akik nyaralnak és azoknak is, akik nem mentek nyaralni, mert számukra is fontos, hogy egy ruhán keresztül megkapják a szabadság érzését.

Hogyan illik bele a jelenlegi magyar divatpiaci kínálatba a márkád? Milyen piaci rést kíván betölteni a NATI 100% PURE IDEA?

Nagyon limitált példányszámban dolgozunk, szortimentet nem gyártunk, régebben se gyártottunk de manapság meg kifejezetten nem is szeretnénk gyártani. Ha elkészül egy kollekció, ahogy fogynak a termékek, folyamatosan gyártjuk az utánpótlást, illetve meg lehet rendelni a tetsző modelleket. Egyedi méretes rendelést vállalunk. Mind a mintakollekció mind az egyedi méretes megrendelések szalonmunkák, szalon minőségben készülnek, nagyon sok munkaórával, odafigyeléssel.

Nálunk nagyon fontos a vásárlókkal való személyes kontaktus kialakítása, a személyes konzultáció megélése, ugyanis például egy méretes megrendelésnél abszolút testre van igazítva a modell. Mi így adunk az elkészült ruhadarabnak egy plusz értéket, többletet azáltal, hogy az csak a viselőjére jó, rajta fog tökéletesen állni.

Ezeket a méretes munkákat természetesen meg tudjuk csinálni személyes találkozó nélkül is, amire az elmúlt egy-két évtizedben rengeteg példa volt, úgyhogy nincsen számunkra lehetetlen.

NATI 100% PURE IDEA
Fotó: Almási J. Csaba

Hol kaphatók a márka darabjai?

3 éve alapítottunk egy új üzletet, amely a Prizma Designer Store nevet kapta, itt kilenc hazai márka termékeit lehet megvásárolni. A szerdai napokon személyesen én fogadom az összes vásárlót délelőtt 11:00 és este 19:00 között. Időpontra természetesen be lehet jelentkezni, hogyha olyan méretes megrendelés van, amit konzultáció keretében meg kell beszélni, illetve a ruhapróbákra is biztosítunk időpontot.

Korábban egyszerre több üzletben is jelen voltunk, de most ezt a korszakot egyelőre lezártam és szeretném egy helyen tartani a működésemet. Van saját webshopunk, de a legnagyobb kínálat mindig az üzletünkben van. Az üzleten kívül alkalmanként jelen vagyunk dizájner vásárokban.

Milyen örömteli eseményeket éltél meg a márka indulása óta?

Elég hosszú a lista, úgyhogy kiragadnék néhány nagyon fontosat, amelyek emlékezetesek számomra: 21 évesen nyertem meg a 4th Fashion Contest Gifut Japánban, ahol 15 ezer pályamunka közül engem választottak meg a második a legjobbnak; Nina Ricci Divatház díjat nyertem, ezután további díjakat vehettem át Németországban, Finnországban, Olaszországban, Franciaországban és Kínában.

A Milan Fashion Weeken a Palazzo Issimbaldiban voltak néhány éve kiállítva a ruháim. Számos alkotói díjat nyertem itthon, de legfontosabbak talán a Magyar Formatervezési Nívódíj különdíja, az Év Textilművésze, a Magyar Művészeti Akadémia alkotói ösztöndíja. Volt kiállításom a Ludwig Kortárs Művészeti Múzeumban, több ízben a Műcsarnokban, Iparművészeti Múzeumban, Nemzeti Múzeumban.

Munkáim vannak közgyűjteményekben, úgy mint a Magyar Iparművészeti Múzeum, Magyar Nemzeti Múzeum, Goldberger Textilipari Gyűjtemény, Kiscelli Múzeum, Történeti Múzeum és folyamatban van a Szépművészeti Múzeum és a Hopp Ferenc Kelet-Ázsiai Múzeumnak való ajándékozás is.

NATI 100% PURE IDEA
Fotó: Almási J. Csaba

Miről mesélnél még szívesen az olvasóknak?

Másfél éve elkezdtünk egy teljesen egyedülálló projekten dolgozni két londoni működésű fantasztikus szakemberrel, ők Manunta Melina digital taylor artist és Varga Péter Web3 fejlesztő és projektmenedzser. Kollekcióink a virtuális világokban is elérthetőek lesznek, pontosabban egy 3 az 1-ben szettünket dolgoztuk fel, ami a "Love Jacket" szív intarziás signature steppelt hosszú kabát, a "Love gigamegashopper" és az e kettőt kiegészítő fregoli sál. A szett alapanyaga puha tapintású, teljesen vízlepergető, vatelinnal steppelt és bélelt. A jelenleg rendelkezésre álló alapanyagainkból 3000 teljesen egyedi színvariációs szettet terveztünk meg.

Csapatunk magas minőségű ruhaipari tervező programokkal dolgozik és 3D modellező szoftverekkel teszi a digitális ruhákat valóságossá. A munkafolyamat a rendelkezésre álló anyagok színhű digitalizálásával folytatódik, mely során a csapat egy speciális színkeverő eljárással az összes variációt előállítja, majd NFT formában és a WEB3 piactereken publikálja. Minden színvariáns egyszer lesz értékesitve, ezzel is szimbolizálva az NFT teljes egyediségét, pontosan úgy, mint egy hagyományos méretre készített ruha esetében. Az AR (augmented reality, azaz kivetített valóság) modellek segítik a vasarlókat, hogy 3D élményt kapjanak arról, hogy milyen lesz a ruha a valóságban.

Az eddigi tradicionális weboldalak csak képeket es videókat mutatnak be, a mi esetünkben a valódi fizikai ruhamodell egy az egyben azonos digitális verziója lesz látható, valamint az üzletben való vásárlást az AR modell fogja élethűvé tenni. A projekt célja egy olyan Web3 alapú vásárlási platform kialakítása, ahol az egyedi 3D NFT ruhakollekciók megtekinthetőek lesznek a kiterjesztett valóságban egy mobilkészülék segítségével, így egy teljesen új vásárlási élményben részesítjük a látogatókat, amely javítja a döntéshozatalt anélkül, hogy a fizikai ruha előállításra kerülne. A ruhák kizárólag a digitális térben léteznek mindaddig, amíg az NFT vásárlás és tulajdonjog hitelesítése meg nem történik. Ezzel környezet- és költségbarát módon tudunk egyedi ruhákat előállítani.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Így nézett ki Sydney Sweeney, amikor életében először lépett a vörös szőnyegre: már akkor is igazi stíluskirálynő volt

Így nézett ki Sydney Sweeney, amikor életében először lépett a vörös szőnyegre: már akkor is igazi stíluskirálynő volt

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)