Elsöprő magyar siker! Hazai tervező bűvölt el mindenkit a milánói esküvő kiállításon
Az olasz Milano Bridal Week nevű kiállításon a DADO Macramewonders is képviseltette magát. Dénes Dalma magyar márkája a makramé technika használatával ünnepli a stílust, a divatot és az egyedi menyasszonyokat, akik nem félnek különlegeset viselni a nagy napon.
Ezeket láttad már?
Dalma és a DADO Macramewonders rendkívüli lehetőséget kapott, amikor felkérték, hogy részt vegyen a milánót esküvői kiállításon, ahonnan a világ minden tájáról érkeznek kiállítók és látogatók. Élményeiről és a Milano Bridal Weekre készült egyedülálló kollekciójáról egy interjú keretein belül számolt be a tervező.
A slow fashion a cél
Mielőtt belekezdünk az élménybeszámolóba, szeretném bemutatni a DADO Macramewonders márkát. Az idén 6 éves DADO Macramewonders az első hazai márka, amely macrame menyasszonyi és alkalmi ruhák alkotására specializálódott. A kézi csomózás és kézi varrás újhullámos fúziójával készülő fonalruhák több 1000 csomót rejtenek.
Dalma saját kézzel készít minden egyes darabot: „Számomra az egyik legfontosabb szempont a munkák során, hogy az idő nem számít! Lassan dolgozom és egy ruha vagy termék annál szebb lesz, minél több időt töltök el vele. Ha nem rohanok, nem kapkodok, és nem megyek azután a trend után, hogy a cél, hogy a futár minél hamarabb kiszállítsa a megrendelőnek a kérését. Időbe tellett, mire meggyőztem magam, hogy az én esetemben nem hátrány, ha lassú vagyok, épp ellenkezőleg. Az én munkáim szépségének egyik titka, a lassúságban rejlik.” – fogalmazta meg a divattervező.
A kisebb-nagyobb nehézségek ellenére, a makramé technika népszerűsödésével, a helyi márkák értékelésével és a tervezők által készített egyediség viselésével a DADO Macramewonders is egy sikeres magyar márkává nőtte ki magát számos egyedi kollekciójával és több száz kreációval a háta mögött. A márkára jellemző, hogy a termékek gondosan kitalált kreatív koncepciók alapján kerülnek megtervezésre és elkészítésre, amit mindig kísér egy "útravaló" üzenet és sajátos vizuális világgal megálmodott fotó, videóanyag is, mely a tervező egyedi látásmódját és reklámszakmai hátterét tükrözik. Ezek adják a márka esszenciáját.
Helló, Milan Bridal Week!
A Milano Bridal Week egy jelentős kiállítás a világon, körülbelül kétszát kiállítóval huszonöt országból. Az 1982 óta megtartott rendezvény, eredeti nevén Sí Sposaitalia Collezioni, kifejezetten B2B (business to business), trade rendezvény az esküvőszféra szakembereinek, érdeklődőinek számára, divatbemutatókkal, kerekasztalbeszélgetésekkel, interaktív programokkal és egyedi, szelektált kiállítókkal.
A rendezvényre a „hagyományos” bridal márkákon túl az idei évben először egy teljesen új szelekcióval is készültek a szervezők „Unconventional Pop-up” néven. Ezzel a céljuk az volt, hogy lehetőséget adjanak a megjelenésre azoknak a „kevésbé ismert”, különleges niche-vel bíró, kisebb feltörekvő márkáknak, akik újító, egyedi alternatívát nyújtanak a modern, kortárs menyasszonyoknak. A szelekcióba mindössze tíz-tizenkettő márka került be, köztük a DADO Macramewonders is.
Dalma hónapokkal korábban megkezdte a felkészülést a négynapos rendezvényre, hogy márkáját minden oldaláról, minden egyediségével együtt megmutassa a közönségnek. Élményeiről egy interjú keretein belül számolt be nekünk.
Hogyan sikerült kijutnod a Milano Bridal Weekre?
Teljesen más ügyben kerestem meg a szervezőket korábban. A kijutás a sors ajándéka volt. Konkrétan eszembe sem jutott, hogy jelentkezzek, pedig évek óta követem az eseményt. Viszont az üzenetemnek köszönhetően felfigyeltek rám és a munkáimra, ami épp passzolt számukra az új Unconventional Pop-up irányba. Szerveztek egy videómeetinget, ahol megbeszéltük a részleteket. Nem is pontosan értettem mi történik velem. Szóval egy szerencsés véletlen volt. (Persze tudjuk, hogy véletlenek nincsenek.) A rendezvény előtt és alatt is kiemelt kommunikációt kaptak az Unconventional Pop-up márkái. Szürreális élmény volt a PR eseményt követően a rengeteg olasz cikkben olvasni a nevemet. Tizenvalahány cikket számoltam, aztán már elvesztettem a fonalat...
Hogyan készültél a rendezvényre?
Gyakorlatilag a márka indulása óta arról álmodoztam, hogy egyszer egy ilyen nívós olasz rendezvényre kijussak a munkáimmal. Hét hónappal a rendezvény előtt már tudtam, hogy bekerültem az Unconventional Pop-up szelekcióba és tudatosan kezdtem el készülni rá.
Újra átgondoltam a teljes márkát, a legfőbb értékeket, hogy tisztán egyértelműen kommunikáljak kint mindent. Sok időt töltöttem szakmai nyelvi update-tel, angolul és olaszul is.
A standom köré szerettem volna igazi hamisítatlan DADO hangulatot teremteni és az új kollekciót kiemelni, így a színeket, kiegészítő elemeket is ehhez igazítottan találtam ki már év elején. Külön dekor moodboardot alkottam, melyhez megvalósító társként Fru.Flowers-t kértem fel. Régi álmom volt, hogy Fruzsival dolgozhassak, mert nagyon szeretem a munkáit!
A közösségi média oldalaimat is időben elkezdtem felkészíteni és nem a hazai közönségre fókuszáltam, hanem a külföldi eseményre akár angol, akár olasz posztokkal. És természetesen kísérleteztem új kreációk alkotásával is, nemcsak macrame, hanem varrás szempontjából is.
Mesélj a rendezvényen bemutatott kollekciódról!
Régóta dédelgetett álmom volt maga az, hogy egy olasz ihletésű macramé kollekciót tervezzek (és kezdetek óta cél volt, hogy az olaszok felé nyissam a márkát). Tudtam, hogy egyszer meg fogom csinálni, mert már volt vízióm róla több éve, de amíg nem állt össze, addig hagytam a fiók mélyén és más kollekciókat, koncepciókat hoztam, amik zsigeri szinten jöttek. Aztán egyszer csak jött egy szikra és minden összeállt. Épp kint voltam Olaszországban, napoztam egy stégen, amikor jött a mindentvivő kollekció név, ami sodorta az ötleteket magával.
Így született az AMARE kollekció. A név egy szójáték, ugyanis az AMARE olasz szó azt jelenti „szeretni”, viszont, ha jobban a mélyére nézünk, felfedezhetjük benne a MARE szót is, ami tengert jelent. Így fűztem össze a szerelem, a menyasszonyi ruhák világát a tenger világával. A kollekció egy metaforára reflektál: „A szerelem olyan, mint a tenger”. Szenvedélyes, romantikus, olykor hullámzó vagy viharos; mégis lehet végtelen.
A ruhák olyan olasz tengerparti desztinációk jegyeit hordozzák és neveit viselik, ahová tervezői szemmel ajánlom viselni a menyasszonynak a kiválasztott darabot és ahol a vőlegénnyel együtt akár az igent is kimondhatják! A kollekciót először októberben a Bridal Fashion Show kifutóján láthatta a közönség, a bemutató zenéje is egy olasz szám modern feldolgozása volt.
Hogyan fogadta a közönség a DADO Macramewonders kreációkat?
Őszintén nem tudtam, mire számítsak. Most is könnybe lábad a szemem, de óriási sikere volt nemcsak a márkámnak, kreációimnak, hanem annak a kreatív ideának is, amit a reklámszakmai tapasztalat miatt a kollekciók mögé teszek. Tátott szájjal, teljes elvarázsoltsággal hallgatták, amikor mesélni kezdtem olaszul a kollekció koncepcióját, történetét, és döbbenten nézték a kezeimmel csomózott és varrt szetteket. Pláne, amikor közöltem, hogy egyébként mindent én magam készítek. Egytől-egyig mindenki gratulált, és csak pozitív élményben volt részünk.
A rendezvény során naponta több saját szettet felvettünk, rengeteg fotó, videó készült. Munkatársként ezúttal Tóth Kittit vittem magammal, aki velem együtt képviselte a márkát a standnál. Több márka fizetett modellel sétáltatta a ruháját körbe-körbe a rendezvény helyszínén, mégis, amikor mi önmagunkat adva mászkáltunk a ruhákban, több figyelmet, kedvességet, őszinte reakciót kaptunk, mint más. Hihetetlen élmény volt!
Mi tetszett a Milano Bridal Weekben?
Profizmus, tisztelet, kedvesség, rend, figyelem, nyitottság ugyanakkor utánozhatatlan lazaság jellemezte a rendezvényt. Nemcsak a megjelenés stílusos, hanem a viselkedés is! Őszinte elismeréssel voltak egymás és egymás munkái iránt mind a kiállítók, mind a rendezvényen megforduló szakemberek.
Mik a terveid a jövőre a rendezvényen való részvétel után? Szeretnél visszajönni, mint kiállító jövőre is?
A rendezvény új lehetőségeket nyitott meg számomra és a márka számára, nagy hatással volt a gondolkodásmódomra, látásmódomra, megerősített a korábbiakban felvázolt jövőképemben. A fókusz egyértelműen a külföldi ügyfelek kiszolgálása, kapcsolatok ápolása lesz a következő időszakban, ha kell, emiatt lemondok akár a hazai közönség kiszolgálásáról. Nem tartom valószínűnek, hogy újra részt vennék a rendezvényen, mert úgy érzem ezt az élményt nem tudnám felülmúlni. Persze ezt sosem lehet tudni!
Hálás vagyok mindenkinek, aki támogatott az út során, de legfőképpen barátnőmnek, Tóth Kittinek, aki minden nap velem volt a standnál, segített a feladatokban és fantasztikus személyiségével, hozzáállásával, vidámságával bármiből képes volt pozitív élményt varázsolni. És hálás vagyok az Apukámnak, aki több ezer kilométert vezetett azért, hogy megvalósulhasson ez az álom! Köszi Apu a reggeli kávét, croissant és a felejthetetlen pillanatokat! Életünk kalandja volt!