Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint
Szponzorált tartalom
A napokban tartották meg a régió egyik legnagyobb divateseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) a Várkert Bazárban. A szervezők legnagyobb örömére a 2019/2020-as őszi-téli kollekciókra minden eddiginél nagyobb volt a hazai és a nemzetközi érdeklődés.
Ezeket láttad már?
Az olasz szakemberek mellett Budapesten járt a divatvilágot kritikus szemmel illető Diet Prada, a Vogue magazin több külföldi munkatársa, a nagy divatfővárosok bemutatóinak első sorából ismert japán Amiaya-ikrek illetve New Yorkból érkezett a Fashionista.com újságírója és egy neves márkatanácsadó is.
Bemutatkoztak a magyar tervezők és elmondták, mi lesz az új divat
Az eseményen többek között nyolc magyar márka mutatta be a legújabb kollekcióját – az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsányi és a Zsigmond Dóra menswear – akik részt vesznek az olasz divatkamara mentorprogramjában és a milánói divathéten is prezentáltak februárban. De bemutatott több más népszerű magyar és régiós márka is, akik szerint a nemzetközi trendekhez hasonlóan a következő, hűvös szezonban menő lesz a ruhával vagy szoknyával kombinált a nadrág, a zakó, a kockás minta, a feltűnő vállmegoldások illetve a bőr egy kis grunge-zsal, disco stílussal és minimalizmussal keverve. A vezető színek várhatóan a fekete, a fehér, a bézs, a piros és a kék különféle árnyalatai lesznek.
Nagy bejelentések is övezték a divathetet
A látványos bemutatók és prezentációk mellett egy sajtótájékoztató keretében jelentették be a Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) stratégiai megállapodását, melynek értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.
"Integratív szakmai szervezetként az MDDÜ folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket nemzetközi, illetve hazai szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi versenyképességének növeléséhez, a régiós vezető szerep eléréséhez, és ezeken keresztül a turisztikai országmárka építéséhez" – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.
Ő lett a formaruhatervező pályázat győztese
A divathét alatt kihirdették a MOL és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös, Fresh Corner formaruhatervező pályázatának eredményét is. A zsűriben a MOL és az MDDÜ munkatársai mellett részt vett a Glamour főszerkesztője, Maróy Krisztina, illetve a Nemzeti Múzeum főmuzeuológusa, Simonovics Ildikó. A szakmai zsűri mind tervezői, mind funkcionális szempontból Vass Aranka Adelina, a friss diplomás divattervezőnek az egyszerre elegáns, hétköznapi és játékos kapszulakollekcióját tartotta a legjobbnak a beérkezett pályaművek közül.
"Annak ellenére, hogy a fenntarthatóság divatos szó, a divat sajnos még nem válik automatikusan fenntarthatóvá. Pedig a divatvilág és ipar egyik legközpontibb kérdése a fenntarthatóság. A Magyar Divat & Design Ügynökség dolgozói kiemelten fontosnak tartják, hogy a főváros a turisztikai látványosságok mellett a környezettudatosságáról is ismert legyen a jövőben, ezért egy hosszútávú együttműködésben állapodott meg a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvánnyal, akik az ügynökséghez hasonlóan elengedhetetlennek tartják a környezetvédelemmel és a klímaváltozással kapcsolatos ismeretek fejlesztését és annak hatásaival szemben való fellépést. Idén mellőztük a divathétről a műanyag poharakat és a szívószálat és behoztuk az újrahasznosított papírt. A következő szezonra várhatóan elkészül a hazai divatipar fenntarthatóságát vizsgáló, átfogó tanulmány, melynek megállapításait beépítjük a rendezvényeinkbe is" – jegyezte meg a divatipari divízió igazgatója, Forintos-Szűcs Anita, aki reméli, hogy a fiatalabb generációnak már természetes lesz ez a fajta gondolkodás.