Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint

Szponzorált tartalom

2019. április 5.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A napokban tartották meg a régió egyik legnagyobb divateseményét, a Budapest Central European Fashion Week-et (BCEFW) a Várkert Bazárban. A szervezők legnagyobb örömére a 2019/2020-as őszi-téli kollekciókra minden eddiginél nagyobb volt a hazai és a nemzetközi érdeklődés.

Abodi
Abodi

Az olasz szakemberek mellett Budapesten járt a divatvilágot kritikus szemmel illető Diet Prada, a Vogue magazin több külföldi munkatársa, a nagy divatfővárosok bemutatóinak első sorából ismert japán Amiaya-ikrek illetve New Yorkból érkezett a Fashionista.com újságírója és egy neves márkatanácsadó is.

Bemutatkoztak a magyar tervezők és elmondták, mi lesz az új divat

Az eseményen többek között nyolc magyar márka mutatta be a legújabb kollekcióját – az Abodi, az Artista, a Celeni, a Cukovy, az Elysian, a Je Suis Belle, a Tomcsányi és a Zsigmond Dóra menswear – akik részt vesznek az olasz divatkamara mentorprogramjában és a milánói divathéten is prezentáltak februárban. De bemutatott több más népszerű magyar és régiós márka is, akik szerint a nemzetközi trendekhez hasonlóan a következő, hűvös szezonban menő lesz a ruhával vagy szoknyával kombinált a nadrág, a zakó, a kockás minta, a feltűnő vállmegoldások illetve a bőr egy kis grunge-zsal, disco stílussal és minimalizmussal keverve. A vezető színek várhatóan a fekete, a fehér, a bézs, a piros és a kék különféle árnyalatai lesznek.

Nagy bejelentések is övezték a divathetet

A látványos bemutatók és prezentációk mellett egy sajtótájékoztató keretében jelentették be a Hiventures, valamint a Magyar Divat & Design Ügynökség (MDDÜ) stratégiai megállapodását, melynek értelmében kölcsönös szakmai támogatást nyújtanak egymásnak a divat és dizájn területén tevékenykedő startupokat érintő programjaikban, illetve közösen alakítják a terület fejlesztésével kapcsolatos elképzeléseiket.

"Integratív szakmai szervezetként az MDDÜ folyamatosan keresi az olyan együttműködéseket nemzetközi, illetve hazai szakmai partnerekkel, amelyek hozzájárulnak a hazai divat- és dizájnipar nemzetközi versenyképességének növeléséhez, a régiós vezető szerep eléréséhez, és ezeken keresztül a turisztikai országmárka építéséhez" – mondta Bata-Jakab Zsófia, az MDDÜ vezérigazgatója.

Ő lett a formaruhatervező pályázat győztese

A divathét alatt kihirdették a MOL és a Magyar Divat & Design Ügynökség közös, Fresh Corner formaruhatervező pályázatának eredményét is. A zsűriben a MOL és az MDDÜ munkatársai mellett részt vett a Glamour főszerkesztője, Maróy Krisztina, illetve a Nemzeti Múzeum főmuzeuológusa, Simonovics Ildikó. A szakmai zsűri mind tervezői, mind funkcionális szempontból Vass Aranka Adelina, a friss diplomás divattervezőnek az egyszerre elegáns, hétköznapi és játékos kapszulakollekcióját tartotta a legjobbnak a beérkezett pályaművek közül.

"Annak ellenére, hogy a fenntarthatóság divatos szó, a divat sajnos még nem válik automatikusan fenntarthatóvá. Pedig a divatvilág és ipar egyik legközpontibb kérdése a fenntarthatóság. A Magyar Divat & Design Ügynökség dolgozói kiemelten fontosnak tartják, hogy a főváros a turisztikai látványosságok mellett a környezettudatosságáról is ismert legyen a jövőben, ezért egy hosszútávú együttműködésben állapodott meg a Kék Bolygó Klímavédelmi Alapítvánnyal, akik az ügynökséghez hasonlóan elengedhetetlennek tartják a környezetvédelemmel és a klímaváltozással kapcsolatos ismeretek fejlesztését és annak hatásaival szemben való fellépést. Idén mellőztük a divathétről a műanyag poharakat és a szívószálat és behoztuk az újrahasznosított papírt. A következő szezonra várhatóan elkészül a hazai divatipar fenntarthatóságát vizsgáló, átfogó tanulmány, melynek megállapításait beépítjük a rendezvényeinkbe is" – jegyezte meg a divatipari divízió igazgatója, Forintos-Szűcs Anita, aki reméli, hogy a fiatalabb generációnak már természetes lesz ez a fajta gondolkodás.

Kíváncsi vagy a tervezők ruháira? Nézd meg a bemutatóról készült képgalériát a cikk alatt!


Galéria

Bezárás
2021.01.24.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

glamour plusz ikon Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Stresszelsz és fáj a fejed az ünnepi hajrában? 3 tipp, amit érdemes megfogadnod (x)

Stresszelsz és fáj a fejed az ünnepi hajrában? 3 tipp, amit érdemes megfogadnod (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)

Már nem úgy veszünk ajándékot, mint eddig - ez gyökeresen megváltozott (x)

Már nem úgy veszünk ajándékot, mint eddig - ez gyökeresen megváltozott (x)