Ijesztően zseniális márka áll a gigantikus piros csizmák sikere mögött

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A trend, ami elől ideiglenesen megpróbálhatsz elmenekülni, vagy elbújni, de azért a végtelenségig mégsem ignorálhatod. Nézzünk szembe együtt az elkerülhetetlennel, eljött az idő, hogy beszéljünk a csak azért is utánunk trappoló, hatalmas piros csizmáról.

piros csizma
Okos avantgárd divatmozgalom, társadalmi kísérlet, vagy profitéhes marketingfogás a nagy piros csizmák trendje?
Fotó: Courtesy of MSCHF/Garrett Bruce

Az MSCHF divatmárkáról tudni kell, hogy kifejezetten szeret kísérletezni, ellentmondásos kreációkat létrehozni. A márka nagy örömmel feszegeti a divat határait, és ami még fontosabb: szeret címlapokra kerülni. Legújabb piacra dobott darabjuk a hatalmas piros csizma, melynek kiskereskedelmi ára 350 dollár, azaz több mint 125 000 Ft. A cipő TPU gumiból készült, talpa pedig EVA anyagból. „Rajzfilmcsizma egy menő 3D világhoz. A rajzfilmszerűség egy absztrakció, ami megszabadít minket a valóság korlátaitól. Ha valakibe belerúgsz ezzel a csizmával, akkor annak bumm lesz a vége!” – olvasható az MSCHF weboldalán.

Egy kérdésünk van: MIÉRT?

A közösségi média napjainkban a divatot (is) súlyosan befolyásoló tényezőnek számít. A tervezők munkájának egyik legnagyobb kihívása, hogy valami olyat alkossanak, amit meglátva a felhasználók megállnak a féktelen görgetésben, és persze kattintanak. Egy márka alkothat kifogástalan kollekciót, de ha nem vonultatnak fel semmi Instagram-érdemeset a kifutón, akkor az alig, vagy egyáltalán nem kap majd figyelmet.

Gondoljunk csak vissza a párizsi divathétre, ahol Schiaparelli divatbemutatója több fronton is felrobbantotta az internetet. Ott volt Doja Cat, aki egy bíborvörös Swarovski-kristályokkal borított élőszoborként sziporkázott a közönség első soraiban. Az énekesnő testén ragyogó 30 000 kristályt 4 órán és 58 percen keresztül, kézzel applikálta fel a híres sminkmester, McGrath csapata. Vagy ott volt Kylie Jenner, aki egy vegán oroszlánfejjel a vállán produkált hetedhét országra szóló hisztériát.

Jön az ÉV kollaborációja: a H&M és a Mugler 2023-as tavaszi kollekciója

Jön az ÉV kollaborációja: a H&M és a Mugler 2023-as tavaszi kollekciója

A nagy piros csizma semmivel nem különb, ugyanúgy 2023 divatiparának mediatizált működését követi le – nem hibáztathatjuk őket, hiszen a nap végén ez az, ami profitot hoz. Sajnos nem állítunk valótlant, ha azt mondjuk, hogy a kreációk avantgárd mivolta már teljesen más szerepet tölt be. Az avantgárd ma is a művészetről alkotott képet, és magát a művészetet változtatja meg, csupán annyi a különbség, hogy a cél és funkció már nem egy, és nem ugyanaz. A funkció maradt, a cél változott: a lényeg a hírnév és bevétel bezsebelése. Az MSCHF missziója sikeres volt - a termék debütált a webshopon, majd perceken belül minden egyes darab elkelt.

És mi a vásárlók mentsége?

Valljuk be, nem a cipő szépsége, és nem is a praktikuma az oka a megvásárlásnak, valamint az azt övező hisztérikus rajongásnak. Több videót posztoltak például arról, hogy hosszas küzdelem árán tudták csak levarázsolni magukról a nagy piros csizmát. Mégis kinek van erre szüksége?

„Őszintén hiszek abban, hogy ez a csizma csak egy társadalmi kísérlet, ami arra keresi a választ, hogy mi, emberek vagyunk-e olyan hiszékenyek, hogy szó szerint BÁRMIT képesek legyünk trendként adaptálni” – írta Jameela Jamil színésznő és aktivista Instagram-oldalán. Ha ez tényleg egy kísérlet, akkor az emberiség bizony csúnyán elbukott.

Mit kell tudni az MSCHF márkáról?

Az MSCHF divatmárka egy olyan művészeti kollektívaként tekint önmagára, ami összekapcsolja a művészetet, a divatot, a technológiát és a kapitalizmust. A cég célkitűzései közé tartozik a kritika és az intervenció, melyeket két eszközzel, a populáris kultúrával és az üzleti tevékenységének találkoztatásával szeretne megvalósítani. Az MSCHF gyakorlatként és entitásként szeretné kifejezni, hogy a kreatív munka ereje valódi és kézzelfogható hatalmat gyakorol – a kultúrában és a világ színpadán méri össze erejét a világot uraló vállalatok, hírességek és médiaszemélyiségek kulturális hatalmával –, így mutatja be magát a márka a weboldalán.

„Létezik egy cipőtervezéssel kapcsolatos közhely, miszerint a cipő formája nem azonos a láb alakjával. A nagy piros csizmáink valóban nem lábalakúak, viszont rendkívüli módon csizmaalakúak” – magyarázza a nagy piros csizma koncepcióját a márka. Fel kell tennünk magunknak a kérdést: valóban ennyire mély, kultikus státuszú dologról van szó, vagy csak egy jól marketingelt, 125 000 forintos cipővel van dolgunk?

Divathírek a nagyvilágból:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Az 51 éves Heidi Klum forró fotójától azonnal zavarba jössz, kamerák előtt villantotta meg a mellét

Az 51 éves Heidi Klum forró fotójától azonnal zavarba jössz, kamerák előtt villantotta meg a mellét

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)