Ez nagy durranás lesz: a Mercedes-Benz és a Moncler kollaborációja a London Fashion Weeken debütál
A Mercedes-Benz és a Moncler új távlatokat nyitott újonnan debütáló együttműködésével. A bemutatóra a Moncler „The Art of Genius” élő show-ján kerül sor a London Fashion Weeken. A Mercedes-Benz egy egyedi műalkotást leplezett le, amely mindkét márka dizájnelemeit megjeleníti. A Mercedes-Benz az első autóipari partner, amely együttműködik a Moncler-rel, igaz, mindig is nagyon nyitottak voltak a divat felé.
Ezeket láttad már?
A Mercedes-Benz és a Moncler új – a két márka dizájnja és öröksége ihlette – együttműködést jelentett be. Az együttműködés egy képzeletbeli univerzumot nyit meg, amely bemutatja a közös márkaértékeket: innováció, határozott tervezés és a kultúrák közötti kapcsolat.
A képzelet művészete kel életre
Az együttműködés a Mercedes-Benz azon stratégiáját erősíti, amely arra irányul, hogy az autóiparon túl egy szélesebb közönséggel is kapcsolatba lépjen a divat és a kultúra világát megszólítva. A Moncler-rel közösen egy olyan partnerséget valosított meg, amely eredményeként a két márka közös ereje és dizájn elemei együtt kelnek életre.
A közös együttműködés keretében egy egyedülálló művészeti alkotás jött létre, – amelyet Gorden Wagener, a Mercedes-Benz Group AG vezető tervezője kizárólag erre az alkalomra tervezett. A Holdra szállást, monster truckok-at és a Moncler pehellyel töltött kabátjait is felidézi a műtárgy.
A Mercedes-Benz fókuszában a mobilitás változó megjelenése, érzése van a belsőégésű motor XIX. század végi feltalálásától kezdve egészen napjaink elektromosságra való átváltásának fókuszáig. Gorden Wagener, aki 2008 óta vezeti a vállalat formatervezési csapatát, 2016 óta pedig a formatervezési vezérigazgatói posztot tölti be, a vállalat hatalmas és változatos portfólióját a gyorsan változó fogyasztói igények, a jogszabályi változások és a technológiai változások során is irányította. Ugyanakkor felügyelte a vállalatot előrevivő koncepcionális elképzeléseket, valamint a tervezőcsapat nem autóipari projektekbe való terjeszkedését is.
A kollaborációk korát éljük
A partnerségek döntő szerepet játszanak a luxusterméktervezés körforgásos világában. „Csak nagyon válogatott partnerségeket kötünk, mint például a Virgil Abloh-val való együttműködés” - mondja Wagener - „Ez arról szól, hogy felfedezzük, mi a közös bennünk egy másik márkával.” Ennek a különleges együttműködésnek a végső gyümölcsei csak Abloh 2021-ben bekövetkezett halála után bukkantak fel, egy évvel a korábban bemutatott, radikálisan testre szabott G-osztály után. A végeredmény egy drámai koncepciójú terepjáró lett, amelyet Project Maybachnak neveztek el. Ez a párosítás minden bizonnyal a Mercedes számára a határokat feszegette, és bár maguk az autók hivalkodóak voltak, mégis felismerhetően praktikusak és a valós igényekben gyökereztek. A vállalat legújabb, Monclerrel való partnerségénél ezeket a szempontokat vidáman elvetették. Ahelyett, hogy egy koncepcióautót vagy egy extrém egyedi darabot hoztak volna létre, az együttműködés egy feltűnő autóipari szobrot eredményezett.
Kilépés a hagyományos keretek közül
Project Gravity munkacímen futott a tervezett mű, melynek alkotói folyamata eltért a Mercedes hagyományos tervezési elképzeléseitől. Először is, itt valódi humorérzék van jelen; ez nem egy egyszerű tisztelgés az olasz divatház esztétikája előtt, hanem egy játékos kortárs művészeti alkotás, amely két ikonikus formát egyetlen radikális formává fűz össze.
Az eredeti G-Wagen (nem a 2018-ban debütált, átdolgozott és felújított második generáció) formájából és arányaiból kiindulva a tervezőcsapat hatalmas ballonos gumiabroncsok, egy túlméretezett kisteherautó-ágy és egy stilizált cipzár formájában tisztelgett a Moncler előtt. „Megkérdeztem magamtól, hogy miről is szól a Moncler, - mondja Wagener - és számomra ez a klasszikus pufi paplandzseki. Szeretem a telt, gazdag felületeket, és ezek a kabátok abszolút ezt testesítik meg.” A gumiabroncsokat és az utasteret úgy alakították ki, hogy azok a kiterített Moncler kabátokra hasonlítsanak. Ez szöges ellentétben áll G-osztály egyenes, szigorú formáival.
Wagener azt mondja, hogy a darab általános víziója a legkorábbi vizualizációs üléseik során alakult ki. Nemcsak azért neveztük el Project Gravitynek, mert a "G" a G-Wagen, hanem mert az esztétikát az Apollo-misszió befolyásolta - emlékszik vissza a tervező. „Olyan látványterveket készítettünk, amelyek úgy mutatják az autót, mintha az a parancsnoki modul lenne, amely nagy ejtőernyőkön lebegne a Holdról visszatérve. Maga a G-Wagen nem egy valódi karosszéria, hanem egy gondosan beszkennelt, vékony, könnyű anyagból reprodukált régi karosszéria, amelyet olyan patinával láttak el, amelyet Wagener úgy jellemez, mintha olyan lenne, mint egy régi Leica fényképezőgép, a kopott felület megmutatja az alatta lévő fémet.” Ahogy mondja: „Ezt a szinte vintage megközelítést kombináltuk a steppelés futurisztikus ezüstjével, amely a pályára állított műholdakat szigetelő ezüstös fóliákat, valamint a csúcstechnológiás, vészhelyzeti takarókat idézi.”
Bár nincs belső tér, a tetőt és a hátsó részt egy hatalmas cipzár osztja ketté. „Az egész darab szinte egy óriási kézitáskára hasonlít. A cipzár úgy néz ki, mint egy vonóhorog, amely egy tehervonatot is képes lenne húzni." Vannak más nyilvánvaló vizuális előzmények is, az amerikai monster truck kultúrától kezdve a 2020-as nagykerekű G-osztály G 500 4x42 koncepcióig, nem is beszélve az űrkutatással és rakétatechnikával kapcsolatos dolgok folyamatos újjáéledéséről. „Még azon is gondolkodunk, hogy animációt készítünk az autóról, amint a Holdon ugrál" - mondja a Mercedes-Benz tervezője.
2023. február 20-án, hétfőn, londoni idő szerint este kilenckor a Moncler “Art of Genius” élő divatbemutatóján kerül bemutatásra.
A Mercedes-Benz divat iránti elkötelezettsége
A Mercedes-Benz 1995 óta van jelen a divatiparban. A luxuscég olyan kreatív területen is jelen van kezdeményezéseivel, mint a divat, a fotózás és a művészet. Együttműködéseivel a feltörekvő tehetségeket és az innovatív együttműködéseket is támogatja.
Pár szóban a Moncler márkáról
A Moncler-t 1952-ben alapították a franciaországi Monestier de Clermont-ban, Grenoble-ban, melynek jelenlegi központja Olaszországban található. Az évek során a márka a stílust a folyamatos technológiai kutatásokkal ötvözte, amelyek elsősorban a hegyek világához kapcsolódó tevékenységek segítettek. A Moncler felsőruházati kollekciója a természet extrém igényeit párosítja a városi élet követelményeivel. A cég a Moncler márkanév alatt gyártja és forgalmazza ruházati és kiegészítő kollekcióit közvetlenül működtetett kiemelt üzleteiben és online is.
Kövesd élőben!
A Moncler Genius 2018 óta mutatja be a különböző együttműködések erejét a luxusiparban, és most ismét egy dinamikus és valóban egyedi alkotás kerül leleplezésre. A nagy leleplezést, a különleges műtárgy bemutatóját te is követheted élőben a kanapédról.