Mindjárt 10 éves az Eva Remenyi ékszermárka – a designerrel beszélgettünk
Reményi Éva 2012-ben alapította ékszermárkáját, egy karrierváltást követően: közgazdászból lett ötvös. Stílusát az érdekes felületek, különleges formák jellemzik, az utóbbi időben egyre organikusabb jegyekkel. A brand nagy utat tett meg eddigi fennállása alatt, mára a budai vár alatti showroomban várják az érdeklődőket és Londonban is értékesítenek. Évát az eltelt évekről és terveiről kérdeztük.
Ezeket láttad már?
Hamarosan 10 éves lesz a márkád. Hogyan foglalnád össze ezt az időszakot? Mik a legfontosabb emlékek, tanulságok?
Ahogy közeleg a 10 éves szülinap, egyre többet gondolkozom ezen, mert 10 év bizony sok idő. Gyakran eszembe jut az első műhelyem, amit a nagymamám nyári konyhájában rendeztem be, és ahonnan hosszú út vezetett el a Batthyány utcai saját showroomig, de azt elmondhatom, hogy az egykori hobbiprojekt felnőtt.
A kezdeti éveket sok szárnypróbálgatás, hullámvölgy és magaslat jellemezte, de ezek a tapasztalások kellettek ahhoz, hogy mostanra kiforrjon és megszilárduljon az, amit el szeretnék mondani az ékszereimmel. Én az a típusú tervező vagyok, aki az organikus, saját erőből történő építkezésben hisz, így a változások, sikerek sokszor kicsit lassabban következnek be, de ettől függetlenül elégedett vagyok azzal, ahol most tart a márka.
A legnagyobb tanulság az, hogy akkor is érdemes kitartani az álmaink mellett, ha épp nem minden úgy alakul, ahogy elképzeltük.
Készülsz valamivel az évfordulóra? Egyáltalán, olyan típus vagy, aki jelentőséget tulajdonít az ilyen dátumoknak?
Azt gondolom, a márka 10 éves szülinapja mindenképpen egy fontos mérföldkő, így szeretnénk megadni a módját. Vannak már ötletek és annyit elárulhatok, hogy egy rendhagyó eseménnyel készülünk.
A születésnap előtt még vár rád a 2021-es ünnepi szezon. Mi várható a márkától? Hogy telik ez az időszak?
2021 egy igazán termékeny év volt, három új kollekció született, az Artemis, a Nautilus és a márka első lakberendezési vonala, a Heritage, így más újdonsággal idén már nem készülünk. A november és december a két legforgalmasabb hónapunk, teljesen őszintén – amellett, hogy nagyon örülünk a nagy érdeklődésnek -, ilyenkor túlélésre játszunk.
Mi inspirál mostanában?
Az elmúlt két év történései kétség kívül nagy hatással voltak minden a tervezőre. Mikor 2020-ban elkezdődött pandémia, volt bennem egy nagyobb megtorpanás, számotvetés, és végül a helyzetből való merítkezés, újjászületés.
Elindult egy erős visszavágyódás az anyatermészethez, az ősi bölcsességekhez, rítusokhoz, amik a legutóbbi kollekciókon egyértelműen látszanak. Sok tökéletlen, organikus forma és szimbolikus ékszer került ki a műhelyből. A Heritage kollekció is az otthon töltött idő felértékelődésének folytán született.
Ha jól tudom, az utóbbi időben elkezdtetek figyelmet fordítani a környezettudatosságra. Mit jelent ez a márka életében?
Alapelvünk, hogy hosszú élettartamú, etikusan és környezetbarát módon előállított, egyedi tervezésű darabokat készítsünk. Az ötvösség eredendően egy kétkezi szakma, így a munkafolyamatok jelentős része kéziszerszámokkal történik. Minden keletkezett fémhulladék teljes mértékben újra felhasználásra kerül.
Az egyik legnagyobb vállalás szerintem, hogy ékszereinkre örök garanciát adunk, ami azt jelenti, hogy 1 éven belül garanciálisan, 1 éven túl minimális önköltségi áron vállalunk bármilyen javítást vagy felületkezelést. Ezzel is szeretnénk vásárlóinkat megerősíteni abban, hogy nem egy eldobható divatékszert vásárolnak, hanem egy szerethető tárgyat, amelynek, ha idővel megkopik a fénye, azt bármikor szívesen visszaadjuk!
Szállítási módokban is keressük azokat a megoldásokat, amikkel a lehető legkevesebb terhet rójuk a környezetünkre, így külföldre karbonsemlegesen szállítunk a DHL Express Go Green szolgáltatásával.
Tavaly történt egy arculatváltás és teljes körűen megújult a csomagolásunk. Átváltottunk környezetbarát, FSC® tanúsítvánnyal rendelkező ékszerdobozokra és zacskókra. Az FSC® szabvány garantálja, hogy a fa olyan erdőből származik, ahol nem vágnak ki több fát, mint amennyit az erdő természetes módon reprodukálni képes.
A nyáron megjelent új kollekció egy veszélyeztetett állatfajról, a csigáspolipok rendjébe tartozó Nautilus-ról kapta a nevét. Nem volt kérdés, hogy az árbevételből egy jó ügyet is támogassunk, így az eladások 5%-át a The Ocean Cleanup-nak adjuk.
Nagy sikerrel jelen vagytok egy brit retailer kínálatában. Várható további külföldi terjeszkedés?
Igen, jelenleg a Wolf & Badger online kínálatában vagyunk jelen, és a londoni fizikai üzletükben. Jövőre szeretnénk a New York-it is kipróbálni, illetve viszonteladói oldalakon is megtalálható már a márka. Természetesen elsődleges cél további külföldi felületeken listázni az ékszereket, de szeretnénk olyan platformokat találni, amik passzolnak a jelenlegi kapacitásunkhoz, és amiket össze tudunk egyeztetni azokkal az értékekkel, amiket képviselünk.
Vannak már ötleteid, terveid, céljaid 2022-re?
Két izgalmas kollekción is dolgozom jelenleg, amik jövőre fognak megjelenni, és néhány érdekes kollaboráció is körvonalazódik a fejemben. Nagyon várom, hogy láthassátok!
Szerző: Dózsa Kamilla