Milánó újra igazi divatfőváros lehet
Olaszország legnagyobb divatházai dolgoznak együtt, hogy megfiatalítsák a milánói divathetet. A korábbi londoni kezdeményezéshez hasonlóan márkákat, és sztárokat akarnak (vissza)csábítani az olasz divat fővárosába, és erre nem sajnálják a pénzt sem.
Ezeket láttad már?
Az olasz divat vezetői úgy érzik, hogy Milánó elvesztette lendületét az elmúlt szezonokban, miközben Londonban és Párizsban teltházas show-k voltak. Nem lehet figyelmenkívül hagyni azt sem, hogy más városok is áhítoznak arra, hogy a négy nagy (New York, London, Milánó, Párizs) valamelyikét kiszorítsák az elitből. Egyáltalán nem biztos, hogy néhány év múlva a madridi Cibeles, vagy éppen a berlini Mercedes-Fashion Week nem próbálja meg az áttörést. Miközben London eddig sikeresnek tűnik a megújulásban, Milánó kezd leszakadni, itt volt az ideje, hogy lépést tegyenek!
Az olasz divattanács új tagokat vett fel, jelentősen átalakult a szervezet, amelyben helyet kaptak a Gucci, a Valentino, a Prada és a Fendi vezetői is. Máris elkezdődött a kampány annak érdekében, hogy nagy márkákat csábítsanak haza a milánói kifutókra. Egyelőre azonban a kudarc nagyobb a sikernél, hiszen a Miu Miu kijelentette, hogy továbbra is a párizsi divathéten mutatják be a márka kollekcióját. Patrizio Bertelli, a Prada vezetője, aki a divattanács újdonsült elnöke faramuci helyzetbe került. Miközben a milánói divathét sikerén dolgozik, saját márkáját mégsem hozza a lombard városba.
"Miuccia éjjel-nappal a stúdióban van, ő készíti elő a show-kat, és minden egyes mozzanatot nyomon követ. Teljességgel lehetetlen lenne 2 bemutatót leszerveznie néhány nap eltéréssel. Ha lenne még egy show egy héttel később, biztosan ott lenne" - fejtegette Bertelli.
Kíváncsian várjuk, vajon hogyan sikerül a milánói divathét megújítása.