Miben más a diszruptív márka?

2019. június 19.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A diszruptív, másnéven formabontónak is nevezhető márkák sikerességükben különböznek a versenytársaiktól. A piac folyamatosan bővül, amely a márkák között versenyhelyzetet generál. Ahhoz, hogy piacvezetővé válljon egy vállalat folyamatos megújulásra van szüksége.

Miben más a diszruptív márka?
Fotó: Shutterstock

A diszruptív stratégia foglalja magába a márka számára az innovációk keresését és a vásárlóközönség megszólítását.
Abban a pillanatban, hogy megszületik egy ötlet, maga a koncepció pedig elegendő figyelmet kap a fogyasztóktól, egy diszruptív márka megszületik. A divatiparon belül az említett diszruptív stratégia legkiemelkedőbb felhasználója a mindenki által ismert fast fashion márka, vagyis a Zara.

Az első a gyors ellátás, tehát sok újdonságot ad a fogyasztó számára rövid időn belül. A második a tömegtermelés, a kollekciók előállítása sokkal olcsóbb, így nagyobb profitot tudnak generálni egy-egy ruhadarabon. A harmadik és egyben utolsó pillér pedig a globalitás, vagyis a termelés relokalizációja.

A Zara, mint fast fashion márka a hagyományos divatipiari termelési modell helyett, amely két szezon köré épül, az ellátási lánc egyes elemeit felgyorsítja és optimalizálja.

Ez a világ 10 legmenőbb divatmárkája most

Ez a világ 10 legmenőbb divatmárkája most

Míg a versenytársak gyakran egy teljes évet igényelnek, hogy új kollekciót hozzanak forgalomba, ezzel ellentétben a Zara kéthetente megújuló kollekciókkal rukkol elő a fogyasztók számára.

Ezt a rövid termelési ciklust úgy valósítják meg, hogy a Kínában és Indiában székelő gyártók helyett a spanyol és a közeli portugál gyártókkal működnek együtt.

Először is, szűkösségérzetet teremtenek a fogyasztók részére, hiszen tudják, hogy a legtöbb termék egy-két hét alatt értékesítésre kerül.

Másodszor, ez a szűkösségérzet növeli a fogyasztók látogatásainak gyakoriságát, mert attól tartanak, hogy elmúlasztanak egy igazán jó vételt. A felmérések szerint a Zara fogyasztói átlagosan évente 17-szer látogatják meg a márka üzleteit, ellentétben a high-end márkák fogyasztóival.

A márka nem rendelkezik marketingrészleggel, nem költ hirdetésekre. A logisztikára és a designra helyezik a hangsúlyt. A cég arra törekszik, hogy üzleteit gyönyörű régi épületekben helyezze el nagy forgalmú bevásárló utcákon.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

A cél, hogy a kesztyűs szakma újra felkerüljön az oktatási térképre - beszélgetés Hornicz Bernadettel, a Pécsi Kesztyű tulajdonosával

glamour plusz ikon A cél, hogy a kesztyűs szakma újra felkerüljön az oktatási térképre - beszélgetés Hornicz Bernadettel, a Pécsi Kesztyű tulajdonosával

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

5 dolog, amit azonnal meg kell tenned, ha online bántalmazás áldozata lettél (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)