Mi ez? A Burberry új logóját átkozzák a luxusmárka hívei

2018. augusztus 6.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

A Burberry háza táján mostanában elég nagy a felhajtás, ami nem is csoda, hiszen a márkát a luxusvilág élmezőnyébe repítő Christopher Bailey csaknem két évtized után lelépett.

Burberry üzlet
Fotó: Rexfeatures

Egyezményes vélemény volt, hogy nagy bajban lehet a patinás márka, ha nem sikerül a dizájner pótlása, az aggodalom azonban gyorsan eufóriába csapott át, amikor kiderült, hogy Riccardo Tisci veszi át Bailey megüresedett posztját. Az olasz sztárdizájner a divatvilág egyik nagy vizionáriusa, aki a Givenchy márka élén legalább annyira meghatározó szereplője volt az elmúlt évtizedek trendjeinek, mint angol kollégája.

Arra számítani lehetett, hogy Tisci új irányt, új fazont hoz majd. Hamarosan első kollekciójával fog bemutatkozni a Burberry élén, de máris itt a keze nyomának az első nagyon fontos és látványos megnyilvánulása. Több mint két évtized után új logót készíttetett az angol márkának. Általában az ilyen logóváltásokat ritkán fogadja jól a közönség, hiszen a megszokott, bejáratott régi márkajelzés annyira erős üzenet, hogy a legtöbben ezekkel a logókkal azonosítják a márkát.

A Burberry logója 20 évvel ezelőtt módosult utoljára nagyon látványosan, hiszen ekkor került le az ´s´ betű a márka nevének végéről:

A Burberry régi logója

Milliárdos értékben semmisítik meg a termékeiket a márkák, és ez a pofonegyszerű magyarázat rá

Milliárdos értékben semmisítik meg a termékeiket a márkák, és ez a pofonegyszerű magyarázat rá

A Burberry régi logója nagyon letisztult volt, benne volt a Burberry több mint 150 éves történelmének a patinája. Ehhez képest mindenkit meglepett, hogy a sötét, misztikus dolgokhoz vonzódó Riccardo Tisci egy szinte meséskönyvbe illő márka-alnyomatot, és egy nagyon hétköznapi, szinte unalmas betűtípust favorizál mostantól. Hivatalosan ezentúl a márka neve mellett a London England felirat is olvasható lesz, ezzel is erősítve a márka indentitását. Ugyanakkor az inkább mókásnak, mint patinásnak látszó kissé retrós alnyomatban egymásba fonódó T és B betűk a textilkereskedésként induló márka alapítójának Thomas Burberry-nek a monogramját jelképezik. Ennek ellenére sokan teljesen kiakadtak, amikor Riccardo Tisci és csapata elárasztotta a márka Instagram-falát az új dizájnelemekkel. Nyilván idő kell, hogy megszokjuk az új logót, de az első reakciók eléggé lesújtó lehet a márka vezetőinek, hiszen a nevetségestől a felháborítóig, mindenféle jelzőkkel mondtak ítéletet az új logó felett a követők.

Peter Saville talán legikonikusabb munkája az Unknown Pleasure című Joy Division album borítója:

Peter Saville: Unknown Pleasures albumborító a Jy Division számára

Érdekes egyébként, hogy a Burberry-logót nem kisebb név gondolta újra, mint Peter Saville. A grafikusnál nagyobb, avatottabb szakembert nehéz lett volna találni a szigetországban. Saville tervezte a ´70-es évek végén a Joy Division legendás albumborítóját, az Unknown Pleasures-t. A grafikus tervezte egyébként a posztpunk zenekar összes lemezborítóját, hogy aztán Ian Curtis halála után a megmaradt tagokból verbuválódott New Order is vele készíttesse a vizuális anyagait. Saville örök nyomot hagyott a popkultúrában az ikonikus lemezdizájnjaival, de a divathoz is ezer szállal kötődik. A Diortól a Calvin Kleinon át Stella McCartney-ig rengeteg luxusmárkával dolgozott együtt az elmúlt évtizedekben. Az egyik legnagyobb rajongója Raf Simons például a legutóbbi kollekciójában Saville nagyhatású motívumainak felhasználásával tisztelgett a grafikus munkái előtt. Érdekes, hogy Tisci közzétette a levelezését Saville-lel, aki négy hónapra saccolná az új arculat kialakítását, de az olasz dizájner mindössze négy hét alatt szerette volna elkészíttetni az új logót. A Burberry archívumában kutatva egy 1908-as Thomas Burberry logót küldött Tisci Saville-nek, vélhetően ez adta az alnyomathoz a fő inspirációt. Az új Burberry logó Saville neve ellenére sem kapott elsőre túl jó kritikákat, de könnyen lehet, hogy hosszú távon ez a húzása is ikonikussá nemesedik majd.

Az új logó alnyomata kapta a legtöbb kritikát:

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Vilmos herceg csaknem 10 évig halogatta a lánykérést: gyönyörű oka van annak, hogy Katalin hercegnének ennyit kellett várnia

Vilmos herceg csaknem 10 évig halogatta a lánykérést: gyönyörű oka van annak, hogy Katalin hercegnének ennyit kellett várnia

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)