Álomszép fürdőruhák magyar tervezőtől: ismerd meg a Muse de la Mer márkát
Egyre több helyen ütik fel a fejüket a nyári szezon kedvenc darabjai, köztük a szebbnél szebb fürdőruhák és bikini szettek. Ugyan a fast fashion csalogató lehet, de ennél sokkal izgalmasabb egy magyar tervező fürdőruha kollekciója, ami tele van sztorikkal.
Ezeket láttad már?
Mit ér egy fürdőruha igazi háttértörténet nélkül? A Muse de la Mer fürdőruhák megálmodója, Vereb-Horváth Eszter gyerekkori álmát valósította meg, amikor 2019-ben megalapította fürdőruha márkáját. A bikinik és egyrészes darabok Franciaország különleges jegyeit viselik magukban, egyedi, Eszter által tervezett mintákkal és sziluettekkel úgy, hogy a gyártás során minden anyagmaradék felhasználásra kerül.
Eszter márkája rengeteg sztorit rejt magában, ami a vásárlók számára is rendkívül értékessé teszi a fürdőruhákat. Ugyan most még Magyarország meghódítás a cél, de nem titok, hogy a tervező Európa felé is szeretne nyitni.
Nagyon érdekes a márkád neve. Mesélnél egy kicsit róla, hogy miért ezt a nevet viselik a kreációid?
Korábban Franciaországban éltem (Cannes-ban szakmai gyakorlaton voltam, Lille-ben pedig egyetemre jártam), ahol óriási hatással volt rám a francia nők kifinomult stílusa. A márka megálmodásakor egyértelmű volt számomra, hogy francia nevet szeretnék adni a brandnek. Olyat, amiben megjelenik a tenger, illetve az az inspiráló nő, akinek a fürdőruháimat tervezem. Így állt össze a Muse de la Mer (ejtsd: műz de la mer) ami magyarul annyit tesz, a tenger múzsája.
Miért specifikusan a fürdőruhákra esett a választás? Nem sok fürdőruha márka van Magyarországon, így tulajdonképpen hiánypótló a Muse de la Mer.
Valójában sok fürdőruha márka van Magyarországon, viszont a legtöbb inkább tömeggyártással foglalkozik. A hozzám hasonló, kisebb volument előállító vállalkozásokból viszont tényleg nincs sok, azt gondolom ebben a kategóriában mindenki valamilyen formában az egyediségre törekszik. Én gyerekkorom óta oda vagyok a fürdőruhákért, nem titok, hogy közel 20 darab van a szekrényemben. Ugyanakkor nagyon sokszor kutatnom kellett olyan darabok után amik egyszerre praktikusak, letisztultak, nőiesek és van bennük valami különleges. Én ezeket a tulajdonságokat igyekeztem fúzionálni a saját fürdőruháimban.
Kiknek készülnek a fürdőruhák?
Alapvetően azok a lányok és nők az elsődleges célcsoportom, akik a vízparti megjelenésüket épp annyira megtervezik és komolyan veszik, mint a városi kinézetüket. Azok, akiknek fontosak a nőies részletek és a magas minőség, illetve nem csupán praktikusági szempontokat mérlegelve választanak fürdőruhát. Azok, akik nem szeretnék hogy a fürdőruhájuk többször is szembejöjjön velük a strandon. A vásárlóim között 20 és 45 év közötti hölgyek vannak, és nagyon büszke vagyok rá, hogy a legtöbben már visszatérő vásárlók.
Hogyan jellemeznéd a márkád? Mik a főbb jellemzői a fürdőruháknak?
Klasszikus, mégis igazodik az aktuális trendekhez, nőies, játékos és valamennyire formabontó. Nincs sok modell, időről időre egy-egy új fazonnal egészül ki az alap kollekció.
Milyen gyakran készülnek új kollekciók?
Évente 2 új kollekció érkezik, az egyik a tavaszi-nyári időszakra, a másik pedig az őszi-téli “wellness” időszakra. A Muse de la Mer formavilága ritkán változik, a közönség-kedvenc fazonok évről évre visszatérnek, más-más színekben, esetleg mintákkal. Vannak vásárlóim, akik egy adott fazonban megtalálták a tökéletes fürdőruhát, és nincs olyan szín, amiben ne lenne meg nekik. Ez óriási öröm számomra: hiszek benne, hogy ha megvan a tökéletes fazon, akkor nem kell szükségszerűen kísérletezni - különösen, ha abból minden évben érkezik egy-egy különleges szín.
Van egy kedvenc kérdésem, amit mindenkinek felteszek, mert rendkívül fontos, ha valaki tudatos vásárló: mit gondolsz a fenntarthatóságról és te hogyan teszel érte az életedben és a márkádban?
A fürdőruhák itthon készülnek, és az anyagokat az utolsó milliméterig felhasználjuk. Igyekszem mellőzni a pazarlást és halmozást, tudatosan kalkulálni minden alapanyaggal, amit hazai szolgáltatóktól szerzek be. Az idei év egyik újítása, hogy az utolsó anyagdarabokból hajpánt kiegészítőket készítünk, amiket szintén meg lehet vásárolni a webshopban.
A mindennapi életemben törekszem a fast fashion darabok helyett hazai designer márkákat választani. Mostanában inkább azt az elvet vallom, hogy inkább 1-1 drágább szerelemdarab legyen a gardróbomban, mint sok-sok leárazáson beszerezett csecse-becse, amiket lehet, hogy sosem fogok hordani.
Azt hiszem egyetértünk abban, hogy az utóbbi időszak nem volt egyszerű egyik magyar márkának sem, de nagyon sok között, te is átvészelted. Hogyan hatott a márkádra a koronavírus?
Érezhető volt a pandémia hatása, tavaly nyáron a külföldre utazás visszaesése, az őszi-téli időszakban pedig a wellness időszak elmaradása miatt. Ugyanakkor induló márkaként azt hiszem, nem panaszkodhatok: nagyon sokan szavaztak bizalmat a Muse de la Mer-nek, és nagy boldogság számomra, hogy már most májusban elértem azokat a célszámokat, amiket júliusra tűztem ki.
A Muse de la Mer fürdőruhákat eddig többnyire letisztult, egyszerű színekben láthattuk, kevés mintával, de az új kollekcióban már megjelent az a bizonyos citromos minta is, amit Eszter maga tervezett. A kollekció ötlete Mentonban született meg. Menton egy kis város a Francia Riviérán, ahol 90 éve megrendezik a citromfesztivált, ami a fő inspirációt adta a Muse de la Mer citrom mintás kapszulakollekciójához.
Modell: Kárpáti Rebeka
Fotó: Kliszek Antal
Interjú: Pongrácz Dóra
Te bevállalnád a citromokat vagy egy másik fürdőruhában képzeled el magad?