Magyar márkákat visz sikerre a Fashion Diffusion Hungary
Divatmenedzsmenttel foglalkozni manapság valljuk be, nem hangzik egyszerűnek, sőt, hatalmas kihívás, főleg Magyarországon. A Fashion Diffusion Hungary a bizonyíték, hogy lehet ezt okosan és jól csinálni.
Ezeket láttad már?
Az alapító tulajdonos, Tóth Anita Zsanett a Mod’Art Egyetemen tanult, miközben már másodszor dolgozott az X-faktorban stylistasszisztensként. Az egyre bővülő cégét idén összeolvasztotta a Zoé Fashion & Beauty & More Showroom tulajdonosával, Csiki Anitával, így sikertörténetük már közös. Tóth Anita Zsanettet kérdeztem karrierjéről és a cégalapításról, a Fashion Diffusion Hungary sikerének titkairól pedig Csiki Anita mesélt.
Honnan jött a Fashion Diffusion Hungary ötlete? Milyen piaci rést találtál?
Tóth Anita Zsanett: Lassan hat éve, hogy a divatvilágban dolgozom szorgalmasan, és négy éve sikerült bekerülnöm a magyar divatiparba, és megismernem a tervezőket. Fontos, hogy mindemellett divatmenedzser diplomával rendelkezem, így mind elméletben, mind gyakorlatban van rálátásom a szakmámra. Úgy gondolom, hogy akik ebben az ágazatban dolgoznak, jól látják, milyen nehézségekkel küszködik az iparágunk. Érzékeltem és láttam is, viszont ahhoz, hogy céget alapíts, ez nem elég. Sok-sok kutatómunkát, a piaci helyzet feltérképezését és problémák feltárását követően, kitartó munkával olyan menedzsmentet hoztam létre, ami a tervezők fő problémáival foglalkozik. Legfőbbképpen stratégiai tervezéssel és annak megvalósításával foglalkozunk, hiszen a legfontosabb a „hogyan adjuk el termékeinket?” és a „kiknek adjuk el mindazt?” kérdéskör.
Mikor és hol indult el a Fashion Diffusion Hungary?
Tóth Anita Zsanett: Szaúd-Arábiában fogalmazódott meg bennem úgy igazán, amikor a kinti turnéról haza kellett jönni a pandémia miatt. Már akkor éreztem, hogy valami van, amit nagyon szeretnék megalkotni, de még pontosan nem tudtam, mi az. Miután hazajöttem, elmentem pár hónapra a családomhoz, és ott jött az igazi „áttörés”, és megszületett a Fashion Diffusion Hungary ötlete, és 2020. 12. 12-én 12:12-kor megnyitottuk a weboldalunkat.
Mióta elindultatok, hogyan, mikor, kivel, mivel bővült a csapat és a cég?
Tóth Anita Zsanett: A Fashion Diffusion Hungary egy üzlettel és egy társtulajdonossal bővült, amióta elindultunk. Csiki Anitának még májusban szerveztünk egy tervezői shopping nightot, és ott kiderült, hogy gördülékenyen tudunk együtt dolgozni. Egyre többet találkoztunk, beszélgettünk, mígnem odáig jutottunk, hogy kiadó üzlethelyiségeket nézegettünk, majd egyik este egy padon ültünk egy üzlet előtt, és tudtuk, hogy valami új született. Anitának egy éve már megvolt a Zoé Fashion & Beauty & More kisebb verziója, de szeptember 6-án megnyitott a százhatvan négyzetméteres új üzlet.
Mely márkákkal dolgoztok együtt, és kikkel terveztek még együttműködést a jövőben?
Csiki Anita: Sok márkával dolgoztunk már együtt, de megemlítem például a Hidegvért, a Valbona Leathert, az Orovicát, a Be-Roll Kft.-t. Jelenleg huszonhárom márkával foglalkozunk folyamatosan, valamint tervezünk még új projekteket is.
Hol tart most a cég?
Tóth Anita Zsanett: Az elmúlt hónapokban nem ültem annyit egy helyben, mint most az interjú miatt. Hamarosan egyévesek leszünk, és volt egy egyéves tervem, hogy miket szeretnék elérni a Fashion Diffusion Hungaryvel, azokat mind-mind kipipálhatjuk, hiszen a csapatom a vártnál is jobban teljesített.
Mi a titka a Fashion Diffusion Hungary és a Zoé Showroom működésének és sikerének?
Csiki Anita: Mindketten ügyfélközpontúak és maximalisták vagyunk, így azok a márkák, amelyek velünk dolgoznak, szívesen ajánlanak bennünket másoknak. A sikeres együttműködés pedig kicsit olyan, mint a házasság, amely a kölcsönös bizalmon, tiszteleten, őszinteségen alapszik, amely mindkettőnk részéről adott.
A cikk eredetileg a GLAMOUR 2022-es márciusi számában jelent meg.
Szöveg: Pongrácz Dóra
Fotó: Fashion Diffusion Hungary