Madonna szentként pózol legújabb címlapján, és ettől még a kritikusai is leborulnak előtte
Szörnyülködhetünk bármennyit azon, ahogy a 64 éves díva az utóbbi időkben minden erejével azt közvetíti a külvilágnak, hogy ivott az örök fiatalság forrásából, de egy valami bizonyos: Madonna akkor is egy ikon marad.
Ezeket láttad már?
Madonna a Vanity Fair első európai Icon Issue kiadványának címlapsztárja, amely Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban is megvásárolható. A magazin merész fotósorozata nem is ünnepelhetné jobbkor a pop királynőjét, hiszen Madonna idén ünnepli karrierje kezdetének 40. évfordulóját – a napokban került bejelentésre az énekesnő világkörüli turnéja is, amelynek során 35 városba látogat majd el.
Madonna – szó szerint
A Vanity Fair ikonikus címlapján Madonna vintázs Dolce & Gabbana fejdíszt és fátylat visel és egyértelműen Szűz Máriát idézi. A pop királynője kezdettől fogva blaszfemikus megnyilvánulásairól volt híres, művésznevétől kezdve a dalszövegein és videoklipjein át egészen odáig, amikor azt nyilatkozta, hogy addig nem lesz boldog, amíg olyan híressé nem válik, mint Isten.
Az egyik belső fotón például az utolsó vacsora reinterpretációja látható, ahol Madonna Krisztusként köszön vissza, a tizenkét apostolokat pedig egytől-egyig nők testesítik meg. A fotósorozatot az olasz Luigi & Iango páros készítette és B. Åkerlund stylingolta, a projekt megvalósulása pedig egy összesen 80 fős stáb kétnapos munkájának köszönhető.
Madonna többek között a hithez való kapcsolatáról, a véleménynyilvánítás szabadságáról és a patriarchális kultúra elleni örök harcról is beszél az interjúban: „Megijeszt a gondolat, hogy olyan társadalomban éljek, ahol az ember nem fejezheti ki szabadon a saját egyéniségét vagy gondolatait. Nekem úgy tűnik, mintha az emberek egyre jobban félnének hitelesnek lenni és elmondani a véleményüket.”