Madonna szentként pózol legújabb címlapján, és ettől még a kritikusai is leborulnak előtte
Szörnyülködhetünk bármennyit azon, ahogy a 64 éves díva az utóbbi időkben minden erejével azt közvetíti a külvilágnak, hogy ivott az örök fiatalság forrásából, de egy valami bizonyos: Madonna akkor is egy ikon marad.
Ezeket láttad már?
Madonna a Vanity Fair első európai Icon Issue kiadványának címlapsztárja, amely Franciaországban, Olaszországban és Spanyolországban is megvásárolható. A magazin merész fotósorozata nem is ünnepelhetné jobbkor a pop királynőjét, hiszen Madonna idén ünnepli karrierje kezdetének 40. évfordulóját – a napokban került bejelentésre az énekesnő világkörüli turnéja is, amelynek során 35 városba látogat majd el.
Madonna – szó szerint
A Vanity Fair ikonikus címlapján Madonna vintázs Dolce & Gabbana fejdíszt és fátylat visel és egyértelműen Szűz Máriát idézi. A pop királynője kezdettől fogva blaszfemikus megnyilvánulásairól volt híres, művésznevétől kezdve a dalszövegein és videoklipjein át egészen odáig, amikor azt nyilatkozta, hogy addig nem lesz boldog, amíg olyan híressé nem válik, mint Isten.
Madonna legalább nem sunyi botoxtagadóként hekkeli meg az időt - De ettől még antifeminista lenne?
Az egyik belső fotón például az utolsó vacsora reinterpretációja látható, ahol Madonna Krisztusként köszön vissza, a tizenkét apostolokat pedig egytől-egyig nők testesítik meg. A fotósorozatot az olasz Luigi & Iango páros készítette és B. Åkerlund stylingolta, a projekt megvalósulása pedig egy összesen 80 fős stáb kétnapos munkájának köszönhető.
Madonna többek között a hithez való kapcsolatáról, a véleménynyilvánítás szabadságáról és a patriarchális kultúra elleni örök harcról is beszél az interjúban: „Megijeszt a gondolat, hogy olyan társadalomban éljek, ahol az ember nem fejezheti ki szabadon a saját egyéniségét vagy gondolatait. Nekem úgy tűnik, mintha az emberek egyre jobban félnének hitelesnek lenni és elmondani a véleményüket.”