Madonna-mánia
Kedves Olvasó! El tudod képzelni, hogy az iskolában ezen a néven nevezzenek egy tantárgyat? Nem vicc! Valóban létezik, de nem kis hazánkban, hanem a tengerentúlon. Az USA híres arról, hogy bármi megvalósítható, a lehetőségek hazája. A fent nevezett egyetemi tantárgy célja: Madonna életútjának, de főként matketing stratégiájának elemzése.
Ezeket láttad már?
Elég egy esemény a művész életében, és egy divatház vitorlája jó szelet kap! Emlékezzünk csak, amikor az első gyermekadoptálási sztori volt Malawiban. Akkor egy ismeretlen Ed Hardy márkájú t-shirt-öt viselt a bulvármagazinok címlapján, kezében a kisgyermekkel! És persze az elmaradhatatlan western kalap. Ez olyan hatást tett a fogyasztókra, hogy majdnem mindenkinek lett egy ilyen tetoválós textilbe öntött műalkotása. Budapesten helyenként akár több is jutott egy lakosra. Sőt a Józsefváros sárkányok uralta szegletében a hamisítók évekig ezt koppintották a leggyakrabban.
Egy Madonna koncert jelmezei is eldönthetik egy-egy márka sorsát. A Blond Ambition turnéra Jean-Paul Gaultier tervezte hegyes melltartós fűző a mai napig egyik legnagyobb példányszámban eladott parfüm üveg modellje lett.
Az ezt követő Girlie Show turnét tervező, addig ismeretlen Dolce & Gabbana páros is a divatvilág meghatározó tényezőjévé vált. Majd jelentősen növelte a H&M bevételét is a sok-sok turné során.
A napokban, amikor láttam az újabb afrikai események képeit elgondolkoztam, mert divat szempontjából semmi forradalmat nem ígér a Malawi megsegítéséért szervezett kampány. Madonna, egy styling szempontból teljesen érdektelen szettben van. Kalapját ázsiai barátaink magyarországi lerakatai 400 forintos kikiáltási áron kínálják. Egy teljesen egyszerű fehér ing, semmi divatcunami.
Szerintetek Madonna nem akart divateseményt faragni a szegény afrikai gyerekek nyomorából, vagy csak a már, azóta kirúgott marketingcsapat hibázott? Nem talált szép magyar szóval kifejezve ruhaszponzort???
A szórakoztatóipar összeesküvés-elméleteiben erősen hívők azért tovább szövögethetik a legendát, mert Madonna azért továbbra is a legjelentősebb tényező a popkultúrában. Az ő hatalmát a 80-as évektől induló zenei csatornák teremtették. Első ismertebb ruháján egy óriási illuminati szimbólumot visel. Ez a Kétségbeesve Keresem Susant című film jelmezén.
Rendszeresen megjelenik ez a szemmotívum, akár lemezborítókon is. Az a jó a blogokban, akárcsak ebben is, hogy hangosan is lehet gondolkodni. A világ első és legmeghatározóbb fantasztikus filmje a Metropolis. Ebben egy jószívű tanítónőt rabol el a gonosz, hogy egy gépnőt készítsen a tömegek manipulálására. A tanítónőt a gépnőtől csak egy gúnyos mosoly és folyamatos egy szemmel kacsintás különbözteti meg. Ez az, amit Madonna folyamatosan ad a bulvársajtónak! Madonna most éppen egy új kampányban is szerepet vállalt, ennek mottója: pl Lets Start a Love Revolution – a Metropolisban: Mediator Between a Head and Hand must be a heart.
Az üzenet, hogy mindebből példát fabrikál az okos, és csukott szemmel megy el a jelek mellett a többi! Legyetek ti is a szemfülesek táborában, nyitott szemmel figyeljétek az eseményeket, és persze a mögöttes összefüggéseket! Sosem lehet tudni, hogy miből lesz a cserebogár!