A magyar tervezők kiléptetnek az egyenstílusból
A Lozar x Aanro brunch egy olyan alkalom volt, ahol a stílus adta az alaphangulatot, a finom ételek, a különleges koktélok és a látványos ruhadarabok pedig csak emelték az esemény fényét. Élménybeszámolónk következik.
Ezeket láttad már?
A két magyar márka, a Lozar és az Aanro közös showroomjának nyitása alkalmából került sor az eseményre, ahol lehetőségünk volt megnézni az új kollekciót és megismerkedni a tervezőkkel, így első kézből tudhattuk meg, hogy kik állnak a márkák mögött, és milyen ruhadarabokkal szeretnék még stílusosabbá tenni a nőket és férfiakat.
Új showroom Budapest szívében
A Lozar x Aanro rendezvényére a 13. kerületben, a vadonatúj Showroom Store-ban került sor, ahol a két szervező márka mellett a Pakamé és a Pure Studio kollekciói, valamint Szonja Mezei menyasszonyi ruha tervező műhelye is helyet kapott.
A Showroom Store célja egy olyan tér megteremtése volt, ahol a vásárlók személyesen, intim és stílusos környezetben tekinthetik meg és próbálhatják fel kedvenc márkájuk darabjait, valamint személyesen a tervezőtől kérhetnek tanácsot. A showroom nemcsak vásárlásra ad lehetőséget, hanem műhellyel is rendelkezik, ahol a ruhákat személyre szabják, illetve rendezvénytérként is funkcionál.
Festőművésszel is kollaborál a Lozar
A Lozar magyar márka 7 éve született meg Lotfi-Schadi Réka és Nagy-Papp Henriett ötletéből. „Stylistként kezdtem a divatkarrierem, aztán megszülettek a gyerekeim, és szerettem volna valami olyat csinálni, amiben kiélhetem a kreativitásomat a gyerekek mellett is, saját időbeosztással. Henivel gyerekkori barátok vagyunk, és úgy döntöttünk, hogy együtt szeretnénk létrehozni a Lozart. Nagyon jó dolgok történnek a márkával és folyamatosan haladunk előre.” - meséli Réka.
A brand már számos magyar boltot megjárt, az új, saját showroom viszont egy új szint a márka életében, ugyanis pont ugyanúgy néz ki, ahogy a tervezők megálmodták. „Nagyon szerettünk volna egy olyan helyet, ami saját, ahol pontosan a brunchoz hasonló eseményeket, rendezvényeket is tudunk szervezni, és ahol a vásárlóinkat egy sokkal családiasabb hangulatban tudjuk kiszolgálni és vendégül látni.” - meséli Réka az interjú során.
A showroomban kiállított legújabb kollekció a Lozar márkára jellemzően vagány formavilággal, egyszerű színekbe öltözteti a nőket. A darabok önmagukban is látványosak, egy-egy jól megválasztott kiegészítővel viszont igazi stílusikonná válhat viselőjük. A tervezőpáros inspirációja saját ruhaviselési tapasztalásból és utazásokból ered:
„A legelejétől kezdve a mi stílusunkat visszük bele a ruhákba. Réka egy nagyon extrém, bevállalós típus, én a picit finomabb, nőiesebb vonalat képviselem, a kollekciókban pedig a kettőt ötvözzük. Mindent együtt csinálunk az anyagok beszerzésétől kezdve, a fazonok megtervezésén át, a kész ruhák viseléséig. Amit együtt próbálunk, együtt csináljuk, minden, amit itt látsz, az a kettőnk munkája.” - mondja Heni.
„Az aktuális trendek is tudnak inspirálóak lenni, de sokat utazunk, így az építészet, a művészetek is, illetve minden, ami az utazás során minket érint inspirálólan hat az aktuális kollekcióra.”- egészíti ki Réka.
A Lozar legújabb kollekciójában fehér és bézs színekkel dolgozott. A darabokat egyedülálló formák jellemzik, kivágások és tűzések, amelyek nem mindennapi látványt adnak a ruhának, ezzel együtt a viselőnek is, akár egy különleges eseményre választjuk, akár a hétköznapokra. A márka azoknak a nőknek szól, akik határozottak, magabiztosak, szeretnének egy kicsit kitűnni és olyan ruhákat hordanak, amivel még egyedibbé, nőiesebbé tehetik megjelenésüket.
Nemsokára viszont újdonság is várható a Lozartól: „Egy nagyon izgalmas projekten dolgozunk egy olasz festőművésszel, akinek a festményeit tesszük az anyagainkra. Ebből kapszulakollekció fog készülni pár darabbal, és egy különleges Art eseményen szeretnénk majd bemutatni, ahol a művész festményei és fejszobrai is megtekinthetők lesznek. Számunkra is nagyon izgalmas ez a kollaboráció, mert egy új vonal a márka életében.”
Az Aanro a férfiakra fókuszál
Az Aanro márka 2022-ben alakult át azzá, ahogyan ma ismerjük. Szűcs Áron évek óta ruhatervezéssel és készítéssel foglalkozik, a kifejezetten férfi divatra specializálódott márkája pedig olyan prémium, funkcionális és időtlen kollekciókat készít, amelyek 10 év múlva is tökéletes darabjai lesznek a gardróbnak.
Áron és a divat már a tervezés előtt is tökéletes harmóniát alkottak, ugyanis a Krea elvégzése után a tervező számos márkának dolgozott, ahol megismerte a divatipar működését. Az Aanro márka a saját magának tervezett ruhákból született. „A történetem nagyon tipikus. Nem találtam magamnak ruhát, ezért terveztem és csináltam. Terveztem korábban női ruhákat is, de éreztem, hogy nekem a férfiruha megalkotása való inkább, vagy nevezhetjük uniszexnek is, mert például a Lozar tervezője, Réka is bátran viseli a darabjaimat.” - meséli Áron az interjú során.
A minimalista ruhadarabok szürkében, feketében és fehérben elérhetők, ám egyediségük a szabásban, kivágásokban, formákban és funkciójukban rejlik: „Magyarországon kevés a férfiruha tervező, a legtöbben inkább az alkalmi vonalat erősítik, hétköznapi viseletet tervezők kevesebben vannak. Az ok, amiért elkezdtem, az sosem ez volt, de fel kellett mérni a piacot. Könnyen hordható, eladható, friss darabokat tervezek, amelyek 'seasonless' (nem szezonális - a szerk.) darabok, így évek múlva is tökéletesen viselhetők.”
A Lozar x Aanro brunch során bemutatott Aanro kollekcióval indult el a márka webshopja: „Nagyon büszke vagyok a webshop indulására, hiszen ezzel nemzetközi piacra lépek. A nulláról indítottam a márkát, mindig kis célokat tűztem ki magam elé, így a webshop indulása nagy örömet okoz. Szeretném minél elérhetőbbé tenni, hiszen egyre nagyobb az igény a stílusos férfiruhákra.” - Áron.
A különleges, minőségi pólók, nadrágok és pulóverek alapdarabok, amelyek minden férfigardróbban szükségesek, könnyen kombinálhatók egymással és minden alkalommal klasszikus, sikkes megjelenést biztosítanak azoknak a férfiaknak, akik szívesen visznek egy kis stílust az életükbe feltűnés nélkül, de prémium minőségben. „Ezek olyan darabok, amelyekbe belefektet az ember, hiszen egyszer veszed meg és egy 10 év múlva is viselhető ruhadarabod lesz. Minden vásárlás után kiküldök egy köszönő e-mailt, amiben felhívom erre a vásárlók figyelmét és megköszönöm nekik a befektetés.”- egészít ki Áron.
A Lozar és az Aanro márkák mellett a Pakamé, a Pure Studio és a Szonja Mezei márkák is megtekinthetők a Showroom Store-ban Budapest 13. kerületében.