Lokális érték, klasszikus darabok - interjú a Daige alapító-tervezőjével, Tóth Melindával

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Mozgalmasak a napok a Daige márkánál mostanában, augusztus 4-től öt napon át, augusztus 8-áig pop up üzletet nyitnak a pesti oldalon, ahol a vásárlók az új kollekció darabjait kedvezménnyel vásárolhatják.

Igen, ugyanis a pop up bolt apropója a karanténidőszak alatt született Rocaille névre keresztelt, a rokokó által inspirált kollekció. Az Andrássy úton (66-os szám alatt) található Flow Specialty Coffee Bar & Bistróban a 15% kedvezmény mellett a Daige egy egy specialty kávéval vendégeli meg a vevőit, akik nem csupán a Rocaille válogatott darabjai, hanem a The Mama Kin ékszerei közül is válogathatnak. Közben a márka oldalán elmerülhetünk a kollekció inspirációinak világában. A sok-sok érdekesség elég apropót szolgáltatott arra, hogy egy kicsit kifaggassuk Tóth Melindát a Daige alapító-tulajdonosát:

Honnan jött az ötlet, hogy felbukkanjon a Daige a pesti oldalon is?

Végeztünk egy kérdőíves kutatást, ami azt mutatta, hogy a vásárlóink-követőink jelentős része Pesten dolgozik. Szerettem volna közeledni hozzájuk, mert tudom az idő mindenkinek kincs.

Az új Rocaille kollekció kapcsán mondtad, hogy a bezártság idején időnként te is kicsípted magad ahhoz, hogy leugorj a boltba. Amellett, hogy született egy, a rokokó stílusirányzat által ihletett új kollekció, te hogy élted meg ezt az időszakot?

Hullámzó volt számomra ez a megélés. Az elején rosszul viseltem, hiszen cégvezetőként nehéz döntéseket kellett hozni, ráadásul a kiszámíthatatlanság, a "mi lesz most?", a bizonytalanság eleinte nagyon rám nehezedett. Aztán szerencsésen alakultak a dolgok, és el tudtuk kezdeni az új kollekciót. Rátaláltam az itthoni munka ritmusára és szervezettebb lettem, na meg sikerült többet aludnom. Visszaállt egy egészségesebb bioritmus.

Sokan úgy vélik, hogy a koronavírus-járvány drámaian világított rá a divatipar problémáira, és most már elkerülhetetlen a változás. Szerinted miben kellene változni? Illetve, mennyiben érintik ezek a folyamatok a Daige-t?

Talán végre valamivel rugalmasabb lesz a rendszer, és elkezd közelíteni a valósághoz. Én sosem gondoltam fenntarthatónak, hogy egy évvel korábban legyen készen kollekció, hogy raktártételeket gyártsak, hogy szigorúan 50 outfit legyen egy szezonban. Ezeknek az ipari sztenderdeknek nem lehet organikus növekedéssel megfelelni, pont azért, mert nem fenntartható, csak mesterségesen, hatalmas tőkeigénnyel. Át kellene struktúrálni a szezonokról való gondolkodást is, hiszen a dizájnermárkáknál egy darab élete sokkal hosszabb időre van predesztinálva. A DAIGE-dzsel továbbra is lokális értékeket képviselve itthon gyártatunk, kis szériákat, ‘drop-to-demand' elvet követve. Tervezési szempontból igyekszem olyan klasszikus darabokat visszahozni az előző évekből, és olyan újakat is megálmodni, amik mindig elérhetőek lesznek, függetlenül a szezonoktól. Ez egy következő állomás.

Kiváló tervező - A Daige márka tervezőjét Tóth Melindát kérdeztük

Kiváló tervező - A Daige márka tervezőjét Tóth Melindát kérdeztük

A Rocaille kapcsán az is szóba került, hogy új anyagokat is beemeltél a kollekcióba, ami a fenntarthatóság irányába tett újabb lépés. Mesélsz erről?

Igen, amellett, hogy fenntartható gyártási modellben dolgozunk, szeretnék még egyre több olyan textillel foglalkozni, melyek előállítási folyamata a Földünknek kevésbé káros, a testünkön pedig kellemes érzetű viselet. Nagyon igyekszünk ezeknek az anyagoknak az előnyeiről és tulajdonásagiról edukálni, úgyhogy ezekre a weboldalunkon olvasható cikkekben van hosszabb válasz :)

Számodra melyik az új kollekció kulcsdarabja, és miért?

A Chi-Chi rojtos kimonó. Ez megtestesíti a játékosságot, a kényelmet, a minőségi anyaghasználatot, és a francia luxus életérzést az inspirációból.

A Daige oldalán elképesztően informatív és inspiráló anyagokat találhatunk a kollekcióról, és az azt ihlető rokokó stílusról. Megtudjuk, hogy milyen műalkotásokat, és filmeket nézhetünk meg, hogy közelebb kerüljünk ehhez a világhoz, kiegészítenéd nekünk ezt azzal, hogy elmondod, hogy mi lenne a kollekció ideális zenei aláfestése szerinted?

Ez egy szuper kérdés! Lehet, hogy playlistekkel is bővítenünk kellene az oldalt?:) Jordon Alexander E36 c. száma. Számomra ez az a lusta, napsütéses ablakon kinéző elvágyódás, ami a tervezési folyamat során a tudatalattimat uralta.

A pesti pop up üzletnek egy kávézó (és bisztró ad helyet), te hogy iszod a kávét?

Fél shot-tal és növényi tejjel. Cukor nélkül. Nincs reggel kávé nélkül.

A párnapos pesti kirándulás után a Repertory marad az első számú lelőhely (az online oldal mellett), bár nehéz mostanában tervezni, de várható, hogy esetleg tartósan megvetitek a lábatok a pesti oldalon, vagy esetleg újabb pop üzletek nyílnak majd?

Megvetni nem hiszem, pont az általad említett okokból. Viszont pop-up üzletekkel tervezünk, akár karácsony előtt is. Persze ehhez fontosak lesznek a mostani eseményre adott visszajelzések. Úgyhogy nagyon várunk titeket!:)

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

glamour plusz ikon Ennél a multinál bátran szólhatunk a HR-nek vagy a főnöknek, ha a menopauza megnehezíti a munkavégzésünket

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)