Lepukkant a Gucci, ez az új irány
A Gucci sokáig a legszexibb luxusmárkának számított, de az idők változnak.
Ezeket láttad már?
Még Tom Ford regnálása idején az olasz divatmárka kampányai éppen annyira szóltak a gyönyörű, és méregdrága ruhákról, mint a szexről. Ford imádta a szexuálisan provokatív reklámokat, és bár sok kritika érte a merészségéért, de az üzenet megragadt a fejekben, és kétségkívül ez volt a Gucci sikerének záloga.
Később Frida Giannini vezetésével szofisztikáltabb hangot ütött meg a divatház, de a Gucci továbbra is partiképes, fiatalos és szexi márkának láttatta magát. Idén váratlan váltás következett be a márka élén, és a régóta a divatháznál tevékenykedő Alessandro Michele vette át a kreatív igazgatást a márka felett. A torzonborz tervező nyilván most mutatta be az első Gucci kampányt, ami már az ő felügyeletével készült, és amely az elő őszi kollekciónak csinál reklámot.
Nos, Michele rögtön radikális fordulattal kezdett. Glen Luchford kamerája előtt a törékeny vörös modell, Julia Hafstrom, párja pedig a meglehetősen csontos Jack Chambers. A kampány a korábban megszokott szexi körítéssel szemben lepukkantságával tüntet. Elég lehangoló látványt nyújtanak a fiatalok a kopott bútorokkal berendezett, ütött-kopott szobában. Nyilván hasonló irányváltás lenne mindez, mint amit Slimane a Saint Laurent Paris élén lezavart. Ott ugye az az üzenet, hogy egy igazi rockernek van néhány menő darabja a francia divatháztól.
Nos, nem tudjuk, Michele mit akart üzenni ezzel az új kampánnyal. Megnézve a képeket, mi leginkább úgy tudnánk összefoglalni a kampány lényegét, hogy bár megvonták maguktól az ennivalót, és már a valamire való bútorokat is zaciba csapták a fiatalok, hogy megvegyék a legújabb Gucci darabokat, de vidámak nem lettek tőle.
Neked mi a véleményed az új Gucciról?