Lékai-Kiss Ramóna a fenntarthatóság mellett kampányol
Hivatalosan is elstartolt a Hyundai Magyarország és a Kata Szegedi márka fenntartható kezdeményezése, a Refarm. Az együttműködés során használt farmerekből készülnek egyedi tervezésű autós kiegészítők a legújabb Hyundai modellekbe, melyeket Lékai-Kiss Ramónával és Michelisz Norberttel közösen mutattak be a nagyközönségnek.
Ezeket láttad már?
A divat hatással van arra is, milyenek az autóink, mennyire gondolkodunk ökotudatosan. A Hyundai és a Kata Szegedi márka izgalmas projektje jó példa a különböző iparágak közötti együttműködésre, és arra, hogy a környezetünk úgy is esztétikussá tehető, hogy odafigyelünk a fenntarthatóságra.
Fenntarthatóság és upcycling
A nemzetközi porondon számos sikeres autómárka és divatház összefogásának is tanúi lehettünk: készültek autós motívumokból inspirálódott kapszulakollekciók, vagy nagy múltú táskamárka tervezte, kifejezetten az adott autómodell méreteihez passzoló bőrönd és táska kollekciók. A dizájn egyértelműen szoros kapcsolatot jelent a divat és az autótervezés között. Van azonban egy minden eddiginél fontosabb aspektus, amire mindkét iparágnak kötelessége reagálni, és ez a fenntarthatóság. Egy ilyen kezdeményezés bejelentésén vettek részt a meghívott vendégek nemrégiben a Larus Rendezvényközpontban.
„Nemzetközi szinten már több évre nyúlik vissza a Hyundai Re:Style névre keresztelt kezdeményezése, melynek során az autóipari hulladékokat különböző használati tárgyak gyártásához, sőt egyedi ruhakollekciók készítéséhez használják fel. Igyekeztünk mindezt a praktikusság mentén közelebb hozni a magyar piachoz. Szerettünk volna újrahasznosítani és egyben értéket teremteni, így jutottunk el végül az exkluzív Hyundai kiegészítők koncepciójához, amelynek tervezésére és gyártására Szegedi Katát kértük fel.” - mondta el Ördög Ibolya, a Hyundai Magyarország marketing vezetője.
Add le a nem viselt farmereidet te is!
Az exkluzív Hyundai kiegészítők között megtalálható egy farmerből készült ülésvédő, egy a kisgyermekesek számára különösen praktikus zsebes tároló, valamint egy nagyméretű és csúszásgátlós bevásárlótáska is. A rendezvényen egy kerekasztal során ismertették a Refarm kezdeményezést, valamint a fenntartható divat és autóipar kapcsolódási pontjairól is szó esett.
Emellett szerepet kapott a Hyundai és a Healthy Seas szervezet többéves együttműködése is, mely során tengerekben és óceánokban elhagyott halászhálókat keltenek új életre. A beszélgetésben Lékai-Kiss Ramóna, a Hyundai Magyarország márkanagykövete, Szegedi Kata divattervező, Csalár Bence fenntarthatósági divat nagykövet, Mikos Veronika, a Healthy Seas szervezet vezetője és Ördög Ibolya, a Hyundai marketing vezetője vettek részt.
Emellett a vendégek egy a Hyundai hazájáról, Dél-Korea kultúrájáról szóló előadást is meghallgathattak, valamint Michelisz Norbert a TCR World Tour bajnoka is beszámolt legfrissebb élményeiről. A helyszínen Szegedi Kata és Benus Dániel vezetésével egyedi kulcstartókat készíthettek a vendégek a zero waste jegyében, használt farmeranyagokból. Illetve természetesen az újrahasznosított kiegészítőkkel felszerelt IONIQ 6 és KONA Electric modelleket is megtekinthették.
Érdemes tehát átfésülni a gardróbokat nem használt vagy megkopott farmerek után kutatva, mert ezeket a Hyundai kereskedőhálózatában leadva új életre kelti a magyar tervezőcsapat, az így készülő termékekkel pedig 2024 első felében már fel is dobhatjuk a járműveinket.