Külön campingfelszerelést gyártottak a drága cipőkért sorban álló tiniknek
A különleges sneakerek körüli érdeklődés az utóbbi években Magyarországon is robbanásszerűen nőtt, főleg a tizen- és huszonéves korosztály körében. Olyannyira, hogy egyes tinik képesek egy vagy több napot is sorban állással tölteni egy-egy üzlet előtt - sokszor mindössze azért, hogy megnyerhessék a vásárlás lehetőségét.
Ezeket láttad már?
Mi ez az egész és hogy alakult ki? A legrégebben működő és legismertebb magyar sneaker b/vlog, a sneakerbox.hu csapata most egy rövid videót készített, amiben egy olyan egyedi és saját fejlesztésű "kempingfelszerelést" mutat be, amit kifejezetten a cipőkért letáborozó fiataloknak ajánl - görbe tükröt tartva ezzel a körülrajongott márkákat és a limitált cipőket övező vásárlási láznak.
Gyűjtőszenvedély: ki a cipőt, ki a pénzt gyűjti
A másodpiacon (a sneaker szlengben "resellben") korábban itthon elképzelhetetlen, akár több százezer forintos összegekért cserélnek gazdát ezek a szigorúan korlátozott számban kiadott - eleve sem olcsó - sportcipők, ezért még többen és többen szeretnék ezeket megszerezni. Van, akit a gyűjtőszenvedély hajt és bizony egyre többen szállnak be ebbe a "játékba", hogy mások gyűjtőszenvedélyén keressenek pénzt azzal, hogy megszerzik ezeket a cipőket, majd azon nyomban tovább is adják őket, szép pénzeket zsebre téve ezzel.
A sorban állás menő lett?
A kereslet ilyen szintű növekedése miatt egy-egy ilyen sneaker megjelenés alkalmával nem ritka, hogy a fiatalok "letáboroznak" az üzlet előtt és egy vagy akár több éjszakát is sorban állnak/ülnek/fekszenek azért, hogy a vágyott cipőt megszerezzék, ezt a sneaker szlengben campelésnek hívják.
Ezek a sneakerek sosem lesznek unalmasak, mutatjuk, miért!
Ezek a sneakerek sosem lesznek unalmasak, mutatjuk, miért!
Ez jelenség ismerős lehet például az ortodox Apple-vallásúaktól, akik már korábban is presztízskérdésnek tartották, hogy ott aludjanak az üzletek előtt, és aztán elsőként vegyék használatba a legújabb almás készülékeket. De akár azoknak a magyaroknak is, akiknek még "volt szerencséjük" sorba állni, hogy a 90-es években bejuthassanak például a Váci utcai adidas boltba vagy az első IKEA-ba az Örs Vezér terén, vagy még korábban, hogy banánhoz jussanak a zöldségesnél.
Megnyerhetik, hogy megvehetik...?
Viszont nekik is meglepetés lehet, hogy 2018-ban, a fogyasztói társadalom és a bőség zavarában ismét divat a sorakozás a tinik között, hogy megvehessenek valamit - vagy ami még meglepőbb, hogy feliratkozhassanak egy olyan sorsolásra, melyek nyertesei nem a cipőt nyerik meg, hanem mindössze annak megvásárlási lehetőségét.
Kempingfelszerelés, ha cipőért állnál sorba
A sneakerbox.hu csapata már közel 10 éve követi a hazai sneaker kultúra rezdüléseit, most pedig az alapító szerkesztő, Boroznaki Gergő kreatív projektjét valósították meg: egy olyan "kempingfelszerelést" raktak össze, melynek minden egyes elemét egy-egy körülrajongott márka, sneaker modell vagy kollaboráció inspirált, és csak úgy hemzseg azoktól a szubkulturális utalásoktól, melyet a sneakerek iránt rajongó tizen- és huszonévesek kivétel nélkül értenek.
A "kempingfelszerelés" fő eleme egy finom gondossággal szétgányolt kempingszék, melyet Virgil Abloh, az Off-White márka atyjának "dekonstrukciós" elevei alapján raktak össze (szét) a csapat tagjai. Egy kis "mellékinformáció", hogy a széket inspiráló egyik ilyen Off-White x Nike cipőért jelenleg is több mint 2000 dollárt kell leszurkolnia annak, aki szeretné beszerezni.
Található még benne a pakkban egy zebramintás takaró, mely akár Győzikére is utalhatna, de ehelyett a rapper/celeb/designer celeb nagyágyú, Kanye West egyik népszerű cipőjéből a "Zebra" Yeezy színállásból építkezik.
Inspirációs forrás volt még a kis new yorki deszkás márkából világméretű hírnévre szert tevő Supreme, aki maga is viccet csinál a piros-fehér feliratos logóját övező hype-ból, hiszen olyan - ruházattól és gördeszkázástól elég távol eső - dolgokra is rátették már, mint tégla, felfújható kenu, pipacsmag vagy flippergép (természetesen ezeket a merészen túlárazott termékeket is pár nap alatt elkapkodják). A sneakerbox.hu csomagjába Supreme "hypevíz" került, finoman utalva rá, hogy mi lehet egy egyszerű fél literes ásványvízből is, ha megfelelően van márkázva.
A csomag része még egy kis kézi ventillátor, mely Michael Jordan első signature kosaras cipőjének színe előtt tiszteleg. A "bred" egy speciális színkombót, a black/red-et jelenti a sneaker szlengben - a kosaras legenda első cipője volt ilyen, amit egy NBA-tiltás is segített abban, hogy USA-szerte ismert legyen.
Végül, de nem utolsó sorban a csomag részeként életre kelt a sneakerbox.hu logójának cipősdoboza is, "Will camp for sneakers" felirattal.
Instagram: @sneakerboxhu
Youtube: @sneakerboxhu
Facebook: sneakerbox.hu blog & shop
Blog: https://www.sneakerbox.hu
Shop: https://shop.sneakerbox.hu