Kovács Patrícia: „A slow fashion számomra azt jelenti, hogy visszataláltam önmagamhoz”

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Az AGNESKOVACS 2024-es kollekciója tudatos lelassulásra hív. A slow living, vagyis a lassú életmód célja, hogy megtanuljunk minél inkább a jelenben élni. Mindez a nemet mondásról és az önkorlátozásról is szól.

Kovács Patrícia színésznő az AGNESKOVACS magyar divatmárka kampányában szerepel
Kovács Patrícia színésznő az AGNESKOVACS magyar divatmárka kampányában szerepel
Fotó: Oleg Borisuk

Ennek szellemében a kollekciók számát évi egyre limitálja az AGNESKOVACS magyar divatmárka, ragaszkodnak a helyi gyártáshoz, illetve a kiemelkedő minőséghez. Kovács Patrícia, aki GLAMOUR Book 2024-es tavaszi-nyári bookazinunk címlapján is szerepel, rajong ezekért a darabokért.

Elég a sok értéktelen divatcikkből!

A túlfogyasztás egyik katalizátora a divatipar, különösen a fast fashion, amely hetente érkező kollekciókkal, gyorsan elhasználódó, olcsó termékekkel ösztönöz a folyamatos vásárlásra és a régi eldobására. A tömeggyártással szemben a minőséget képviselik a slow fashion márkák, amelyek így is évi három-négy, szezonális kollekciót mutatnak be.

Az AGNESKOVACS kampányában Hlatky-Schlichter Hubert gasztrovállalkozó is szerepel
Fotó: Oleg Borisuk

Idei kampányunkkal arra szeretnénk felhívni a figyelmet, hogy a jelenlegi tömegtermelés közép- és hosszútávon nem fenntartható, sem a környezetvédelem, sem a túlkínálat szempontjából. Meggyőződésünk, hogy a divatmárkáknak tudatosan és határozottan kell limitálniuk az új kollekciók éves számát, mint ahogy mi is tesszük ezt. Fontos lépés lenne, ha tudatos önkorlátozás nem pusztán jól hangzó marketing szlogeneket jelentene, hanem ezeket az önként vállalt korlátokat mindenki ténylegesen be is tartaná” - mondta Dura Mónika, az AGNESKOVACS márka menedzsere.

Kovács Patrícia színésznő, Dura Mónika márkamenedzser, Kovács Ágnes tervező és Hlatky-Schlichter Hubert gasztrovállalkozó a kampány készítésekor
Fotó: Oleg Borisuk

Feladta karrierjét, hogy a slow life országába költözzön: ilyen az élet Portugáliában

Feladta karrierjét, hogy a slow life országába költözzön: ilyen az élet Portugáliában

A kezdetektől olyan darabokat készítenek, amelyekben akár egy életen át örömüket lelhetik a vásárlóik. Az AGNESKOVACS tudatosan egyetlen táska kollekciót mutat be évente. Ultra slow fashion márkaként a pillanatnyi trendekkel és a túlfogyasztással szembehelyezkedve a kortalan és időtálló darabokban hisznek.

A kollekció egyik reklámarca Kovács Patrícia színésznő, aki így fogalmazta meg a slow fashion irányzathoz való hozzáállását:

„Amikor rájöttem, hogy nem trendeket akarok követni, hanem saját magamat szeretném megfogalmazni, akkor kezdtem el minőségi és egyedi darabokat vásárolni. Ma a gardróbom sokkal kisebb, mint tíz évvel ezelőtt, de amik benne vannak, azokat tíz év múlva is fogom hordani.” A slow fashion számomra azt jelenti, hogy visszataláltam önmagamhoz.

Kovács Patrícia színésznő az AGNESKOVACS magyar márka kampányfotóján
Fotó: Oleg Borisuk

A szezonoktól függetlenül hoznak létre kiemelkedő minőségű bőrtáskákat és kiegészítőket, amelyek akár egész életre szólnak. A fenntarthatóság jegyében az AGNESKOVACS márkánál minden darab itthon készül Európából származó marhabőrökből, amelyek élettartama sokszorosa az egy-két év alatt teljesen elhasználódó - és így szemétre kerülő - műbőröknek.

Ökotudatos tervezésre van szükségünk!

Emellett arra is figyelmet fordít a márka, hogy a gyártás során leeső darabokat hasznosítsa apróbb kiegészítőkként vagy részletekként. A SLOW kollekció esetében a belső zsebek kialakítása korábbról megmaradt, kisebb bőrök felhasználásával történt, ezáltal minden táskabelső egyedi színkombinációt rejt.

Kovács Patrícia színésznő az AGNESKOVACS magyar márka kampányában
Fotó: Oleg Borisuk

A SLOW kollekcióban azt a könnyedséget szeretném megmutatni, amit a tudatosság által hozhatunk az életünkbe. A táskákhoz prémium minőségű, kétoldalú bőrt használtunk, amely a korábbi kollekciókkal szemben most sokkal puhább érzetet nyújt. A formák aszimmetriája megpróbál kizökkenteni a megszokott sémákból és új dinamikát ad. A SLOW arcainak Kovács Patríciát és Hlatky-Schlichter Hubertet kértük fel, mert nemcsak hitelesek hivatásukban, de azonos értékrendet is képviselnek velünk” - meséli az új kollekcióról Kovács Ágnes, a tervező.

Kovács Patríciával a címlapon és mindenkit érintő tematikával jön a legújabb Glamour Book!

Kovács Patríciával a címlapon és mindenkit érintő tematikával jön a legújabb Glamour Book!

Hlatky-Schlichter Hubert gasztrovállalkozó, a kampány reklámarca így fogalmazta meg a választásainak okát:

„Ahogy érik az ember és változik az értékrendje, úgy ismeri fel, hogy nem kell minden, csak az, ami szükséges, hasznos és értékes. A minőség hosszútávon a legmegtérülőbb dolog. Ez a hitvallásom az éttermeimben is.” Nagypapám azt mondta, nincs annyi pénze, hogy olcsó dolgokra szórja el. Ezt már én is értem.

Hlatky-Schlichter Hubert az AGNESKOVACS magyar márka kampányfotóján
Fotó: Oleg Borisuk

Fotók: Oleg Borisuk, stylist: Kiss Márk, haj: Kiss Ráhel, smink: Nana Makeup

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Ezek 2024 legmenőbb téli cipő - Most kedvezményesen is lecsaphatsz rájuk!

Ezek 2024 legmenőbb téli cipő - Most kedvezményesen is lecsaphatsz rájuk!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Tényleg rájönnél, ha át akarnának verni? Teszteld le most! (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)

Íme 4 tipp, hogy a stressz ne tegye tönkre az ünnepeket! (x)