Kim Kardashian vajon ki? És te ki vagy?

2014. május 23.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Már ismertek. Természetesen megint "a vesztest" szeretem, akit mindenki leszól és nem értem, miért fáj ez a világnak, amikor az amerikai Vogue csak rezonál arra, amilyen a világ. Ja, bocsánat, nekem is fáj, de nem ez. Hanem, hogy Kim Kardashian és Kanye West amerikai Vogue címlapjával felháborodást keltett az intellektuális (!) körökben.

Hollywoulddublin @Instagram @Kimkardashian
Hollywoulddublin @Instagram @Kimkardashian

Naomi Campbell sosem volt egy szimpatikus, helyes kiscsaj. Itthon "tenyeres-talpasnak" hívnánk a viselkedése miatt, persze a teste még ma is olyan, mint a gazelláé, ezt el kell ismerni. Jól mutat a kamera előtt, nem vitás, most viszont beszélt is bele. Az ausztrál Morning Show-ban mondta el "burkoltan", saját megfogalmazása szerint "politikailag korrekten" a véleményét Kim Kardashian és Kanye West Vogue címlapjáról. Szerinte azt, hogy valaki egy ilyen magazin címlapján szerepeljen, ki kell érdemelni. Ő speciel 25 éve modellkedik, és "csak" háromszor volt a legendás divatlap borítóján. A beszélgetés summája: mit keres egy valóságshow sztár, egy amatőr ezen a "szent" téglalapon? Kérdem én: itt szépség kontra szépség alapon kerül egymással szembe a két kishölgy?

Én a mai napig nem tudom, hogy ki az a Kim Kardashian, mert nem nézek amerikai valóságshow-kat. Bevallom, a Big Brother első szériája volt az utolsó tapasztalatszerzésem ezen a téren, de tény, hogy az átlagos emberek sokkal inkább néznek ilyen műsorokat, mint Vogue magazint, vagy bármilyen magazint. Figyelem viszont (sajnos túl sokat is) a társasági médiát, az internetet, és innen nézve kevés ismertebb ember van, mint a kerekded, minden napját öltözködéssel, sminkeléssel, megjelenésekkel és paparazzifotósokkal töltő Kim, aki kétségtelenül "it-girl". Right now.

Számomra teljesen érthető a logika, ahogy az amerikai megamagazin főszerkesztője eljutott arra a következtetésre, hogy hiába, a világot bizony rezonálni kell. Nem egy hagyományos út, de a hagyományokat épp az rúghatja fel leginkább, aki teremtette őket, nem igaz? Anna Wintour így fogalmazta meg ezt főszerkesztői levelében: "Az egyik legélveztesebb dolog a Vogue szerkesztésében az, hogy a magazin nagyon hosszú tradícióval bír a téren, hogy képes megmutatni az adott pillanat kultúráját, azt, aki megmozgatja a világot, azt, akinek a jelenléte alakítja a világot, miközben befolyásolja azt, ahogy a látjuk". (Kim Kardashiannak 21.2 millió követője van a Twitteren, 14 millió pedig az Instagramon...)

Vegyük hát a világ ikonikus fotósát Annie Leibovitz -ot, az esküvő szemkápráztató toposzát, a csecsemők finom, illatos husikáját, és gyerünk! Ha ez kell a népnek, hát megkapják. Ízlésesen. Úgy, ahogy a Vogue csinálja a valóságshow-t.

Az elején nyavalyogtam, hogy nekem is fáj. El is mondom, hogy mi. Az fáj, hogy a külsőség, a hype az interneten többet ér ma, mint a kreativitás. Hogy a jó tagelésekkel, seózással (ne is kérdezzétek mi ez, de köztünk van!), azaz szimplán technikai eszközökkel lehet "kreditet" szerezni ebben a világban. Hogy fontosabb, ha megmutatod a semmit, mint az, hogy csinálj valamit. Új világ. Új szabályok. Dehogy nyavalygok, azon kapom magam, hogy élvezem! Ki is ez a Kim Kardashian?

Miért várják hát el a világ egyik legokosabb szerkesztőjétől, hogy megmaradjon a hagyományos szemléletnél?

Ja, hogy a világ olyan álszent lenne, hogy csak titokban nézegeti Kardashian mindennapos ruhatárát, csillogó életének percenkénti dokumentációját? Igen. Ja, hogy a topmodellek többet tettek volna le az asztalra, mint Kim, bár adott esetben 20 évesek, és ők sem találták fel az atombombát, hála istennek?! Nem. Ők is "csak" modellek, akik bemutatják a ruhát, amit meg szeretnénk venni. Pont.

Instagram @kimkardashian

A legújabb hírek szerint az eladás viszont rekordot döntött. És igen, Anna tudja, mit csinál. Mit gondoltatok? Nem maradhat valaki ennyi ideig a világ egyik legjobb magazinjának az élén, ha nincs valami missziója, ha nem zseniális stratéga. Mi a stratégia? Tükröt tartani a világnak. A világ a szelifket szereti.

A címlapnak saját hashtagje is volt az interneten: #theworldsmosttalkedaboutcouple azaz a pár, akiről a világ a legtöbbet beszél. Igazi trend lett belőle a Twitteren. (Milyen kár, hogy itthon senki sem használja ezt a csodás társasági üzengetőt! Pedig jó sok időt el lehet vele tölteni, csakúgy, mint a Facebookkal, az Instagrammal, a Pinteresttel és a társaikkal.) Ha mégis használja valaki, én @maroykrisztina néven csiripelek.

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!
Techxpo További cikkek

Ez is érdekelhet

Rúzsa Magdi: „Vajdaság a bölcsőm, Magyarország viszont az a föld, amely megengedte, hogy megvessem a lábam és megvalósítsam az álmaimat”

Rúzsa Magdi: „Vajdaság a bölcsőm, Magyarország viszont az a föld, amely megengedte, hogy megvessem a lábam és megvalósítsam az álmaimat”

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Ezeket a hatóanyagokat mindenképpen érdemes beépíteni a bőrápolási rutinba! Mutatjuk, miért (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Így kerüld el otthon a bakteriális vaginózist (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

Három zseniális budapesti étterem, amit ki kell próbálnod (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)

A nők több mint felét érinti az inkontinencia az élete folyamán – szülész-nőgyógyász beszél a tabukról (x)