Készen áll rá a divatipar? Digitalizáció a divatban

2019. június 16.
Megosztás Küldés Messengeren Pinterest

Berlin annak ellenére sem tudta a négy nagy divatfőváros mellé feltornásznia magát az elmúlt évtizedekben, hogy a 80 milliós ország a divatvilág egyik legnagyobb fogyasztója közé tartozik valamint itt jegyzik a legtöbb divatcéget is az Európai Unióban. A fővárosban továbbá 10 divatiskola található és a Mercedes-Benz Berlin Fashion Week mellett több olyan meghatározó vásárt és egyéb divateseményt rendeznek, mint például a Prémium vagy a SEEK.

Készen áll rá a divatipar? Digitalizáció a divatban
Fotó: Facebook/FashionTech

Szerzőnk megnézte, hogy mit tud a régió egyik legnagyobb érdeklődést kiváltó fóruma, a designra, digitalizációra és divat technológia legújabb fejleményeire fókuszáló Fashion Tech, amit kilencedik alkalommal rendeztek meg Berlinben.
Tehát megoszlanak a vélemények arról, hogy Németországnak miért nincsen jelentős befolyása a nemzetközi divat alakulására. Egyesek szerint a németek inkább autókra költenek, mint couture ruhákra, míg mások szerint a praktikus, hordható ruhákat részesítik előnyben. És vannak olyan hangok, akik szerint a német történelem alakulása is befolyással volt arra, hogy az országot elkerülték a divathullámok.

Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint

Mutatjuk, mi lesz a divat a magyar tervezők szerint

A Fashion Techen hallottak és látottak alapján mégis elmondható, hogy ez a társadalmilag tudatos, nyitott város bevonzza a kreatív közösségeket és kiemelt társadalmi ügynek tartja a környezettudatosságot, a fenntarthatóságot illetve a digitalizáció innovációit. A jövőre nézve fontos üzeneteket pedig olyan ütős nevekkel adták el a szervezők, mint például Sebastian Klauke az Otto Group e-kereskedelemért és technológiáért felelős vezetője, Ulrich Weinberg, a School of Design Thinking professzora, aki szerint az esemény mérföldkőnek számít a divat technológia történetében. De előadott a Deutsche Telekom digitális és innovációs területének a vezetője, Reza Moussavian vagy az Icon Magazine alapítója és főszerkesztője, Inga Griese is.

"A digitalizáció és a technológia forradalmasítja a divatipart. Megváltoztatja a ruhák használatának, viselésének, megvásárlásának és eladásának módját." – mondta Claudia Nemat, a Deutsche Telekom AG Technológia és Innovációs Igazgatóságának tagja.

Az esemény hitelességét az inspiráló beszédek mellett a hordható technológiára fókuszáló nemzetközi márkák kiállításai, workshopok és kurzusok erősítették meg. A Gombold újra!-díjas Lévai Zsófi "Wear the future" címen tartott interaktív mesterkurzust. A feltörekvő tervező tudatosan használja a technológiát illetve az elektronikát (pl. LED-ek, szenzorok) az olyan hagyományos anyagokkal mint például kasmír vagy a gyapjú, aminek hatására új, okos anyagot hoz létre. A feminista app-ként emlegetett Bumble marketing és kommunikációs vezetője, Louise Troenn pedig a technológia és az érzelmek szimbiózisáról tartott előadást a konferencián.

Egyre nyilvánvalóbb, hogy a hétköznapi lineáris gondolkodásról minél előbb át kell állni a technikai alapú hálózati gondolkodásra. Ana Andjelic, a Rebecca Minkoff vezető munkatársa elmondta, hogy az internet hazug oldalát és a "botok támadását" a vállalati kultúra társadalmi felelősségvállalásával, valódi tartalmak gyártásával, aktív közösségi élettel és kollaborációkkal lehet kivédeni. A szakember szerint a webes forgalom hatvan százalékát botok generálják.

A FashionTech Berlin tökéletes hely arra, hogy naprakészek legyünk a divat- és technológiai világ izgalmas innovációival kapcsolatban. Több előadó figyelmeztetett arra, hogy a cégeknek jobban fel kell készülniük a jövő online és offline kihívásaira. Az elkövetkezendő években valószínűleg még több nagyváros helyezi majd a hangsúlyt a divat és a technológia kapcsolatára. Kérdés, hogyan befolyásolja a digitalizáció a kreativitást és fordítva. Az talán egyre valószínűbb, hogy a jövőben fenntarthatóbb és személyre szabottabb lesz a divatipar. Húsz év múlva talán eljutunk odaáig, hogy addig nem gyártanak le egy online vásárolt pulóvert, amig azt ténylegesen meg nem rendelték. Vajon készen áll erre az iparág?

Adamek Alma

Megosztás Küldés Messengeren Pinterest
Google Hírek ikon
Kövesd a Glamour cikkeit a Google hírekben is!

Ez is érdekelhet

Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

glamour plusz ikon Az offline tervezés és naplózás tizenkét legnagyobb előnye - Változtasd meg az életedet a BuJóval!

Értesülj elsőként legújabb híreinkről

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)

Kíváncsi vagy, melyik smink look illik hozzád a legjobban? Mutatjuk (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Must have téli kiegészítők, amiket imádni fogsz, mert szuperül kombinálhatók (x)

Ha nem tudod, mi a legjobb ajándék a párodnak, akkor nem csigázunk tovább! Nézd meg, mivel mehetsz biztosra! (x)

Ha nem tudod, mi a legjobb ajándék a párodnak, akkor nem csigázunk tovább! Nézd meg, mivel mehetsz biztosra! (x)

Tényleg elképesztő minőségű fotókat készít ez a telefon, és még karácsonyi ajándéknak is tökéletes! (x)

Tényleg elképesztő minőségű fotókat készít ez a telefon, és még karácsonyi ajándéknak is tökéletes! (x)