Most tényleg akkora szenzáció, hogy Jennifer Lopez újra felvette az egyik magas sarkúját a párizsi nászútján?
„A Louvre Múzeumban tett látogatásához Jennifer Lopez egy olyan platformcipőt választott, amelyet már korábban is viselt." - írja a francia Vogue a főcímében. Én pedig azon gondolkodom - így az energiaválság, globális felmelegedés közepén -, hogy tényleg ennyire képmutató és abnormális ez a világ?
Ezeket láttad már?
Jennifer Lopez és Ben Affleck Párizsban élvezték a nászéjszakájukat és ünnepelték az énekesnő ötvenharmadik születésnapját. Az egyik nap a Louvre Múzeumba látogattak, ahol természetesen minden lépésükről fotó készült. A pár megjelenése laza volt, Jennifer Lopez egy csipetnyi csillogással egészítette ki az öltözékét.
Egy virágokkal hímzett Dior pulóvert és egy könnyű farmernadrágot viselt. Természetesen formájához hűen vitte magával a Hermès Birkin luxustáskáját, ezúttal mentazöld színben. Szemet szúrt azonban a divatmagazinok szerkesztőinek, hogy az énekesnő rózsaszín bársony Dolce & Gabbana platformszandálját már viselte a Hustler című film népszerűsítő eseményén 2019-ben, és íme, már meg is van a szenzáció: J.Lo legalább kétszer vett fel egy cipőt.
A francia Vogue titkos fegyvernek nevezte a bársony szandit, hiszen a világ legnépszerűbb fesménye előtt állva nagyon jól jön egy ilyen kiegészítő. „Gondolj bele! Az egész tömeg Leonardo da Vinci Mona Lisája körül tolong? Jennifer Lopez a cipőjének köszönhetően jól lát." Kétségtelenül megnyújtja az alakot és magasabbá tesz egy ilyen szandál, és az énekesnő tudja is viselni.
A pazarlás nem sikkes
Elgondolkodtatni nem is J.Lo és stylistjainak stílusérzéke gondolkodtatott el a cikk olvasása kapcsán, hanem az, hogy megdöbbentő, mennyire lassan reagál a divatvilág is arra a nyilvánvaló tényre, hogy a pazarlás nem fenntartható, hogy a sztárok, akik azt mutatják, hogy minden ruhát csak egyszer viselnek, nem mutatnak jó példát az embereknek. A rajongók próbálják követni őket, influenszerekként, vagy szerepléssel nem kísérletező emberekként, de nem tudnak, és jobb esetben nem is akarnak egy ruhát vagy cipőt csak egyszer viselni, sőt!
Az ökotudatosság ma már elengedhetetlen alapállás kell legyen a divatcégek és a sztárok magatartásában is. Sokkal inspirálóbbak az olyan példák, amikor alkotók már meglévő holmikból dolgoznak, mint mondjuk a magyar Borbala és Secondland márka, vagy a hatalmas hálózattal rendelkező, a biopamut népszerűsítéséért nagyon sokat tévő C&A.
Örülök, hogy Jennifer Lopez kétszer is felvett egy cipőt, de sokkal érdekesebbnek találom, hogy hogyan tudnánk a paradigmaváltást felgyorsítani, segíteni az embereknek abban, hogy másképpen gondolkozzanak, ne a pazarló, magamutogató influenszereket és hírességeket kövessék, akik mögött egy hadseregnyi öltöztető, rengeteg pénz áll, és hirdetőtáblaként használják a testüket, jelenleg még a pazarló életmód hirdetésére.
Az olyan hírek sokkal izgalmasabbak a számunkra, hogy az Áron Eszter által alapított magyar Aeron divatmárka most először bemutat a legkörnyezettudatosabb divathéten, a Copenhagen Fashion Week-en, és hogy bemutatta új, ZERO névre keresztelt innovatív termékvonalát is, melynek darabjai Magyarországon egyedülálló módon, egy új technológiának köszönhetően anyagfelesleg nélkül készülnek el.