Jane Fonda 82 évesen a Gucci arca lett
A Black Lives Matter mozgalom igencsak felrázta az amerikai társadalmat, és hullámai természetesen a divatvilágot sem kímélték, nemcsak a márkák állnak elő sorra olyan kinyilatkoztatásokkal, melyekkel a különböző kisebbségek reprezentációját, jelen esetben most főként a fekete kultúrát, ígérik az eddigiekhez képest sokkal látványosabban bevonni nemcsak a megjelenésekbe, de a menedzsmentekbe is. Éppen ideje volt ennek, hiszen elég ha csak végignézünk az elmúlt szezonok kampányain vagy a kifutókon, bár javuló tendenciát mutat a sokszínűség, az igazán változatos megjelenésektől még távol állunk.
Ezeket láttad már?
A Gucci értékeli a különcöket, a szó abszolút pozitív értelmében, a ciki, általában csúfolt, stréber stílust, a gender fluid karakterek és az idősebb generáció bevonása nagyjából azóta vált az olasz divatház egyik védjegyévé, amióta Alessandro Michele átvette a cég kreatív irányítását, és ezzel egyidőben a legkúlabb márkák közé emelte azt.
Amellett, hogy a cég elkötelezte magát a még látványosabb reprezentáció mellett a környezetvédelem fontosságáról sem feledkezett meg, bejelentették, hogy a következő időben még nagyobb hangsúlyt fektetnek a kíméletességre, az újrahasznosításra, és meg is született az első Gucci Off The Grid kollekció kifejezetten a környezettudatos, a Föld jövőjét szem előtt tartó embereknek készült. Egy ilyen kollekció kampányát pedig ki más vezethetné, mint a környezetvédelem egyik legnagyobb aktivistája, Jane Fonda.
A 82 éves Oscar-díjas színésznő mellett David Mayer de Rothschild, Lil Nas X, King Princess és Miyavi szerepel a kampányban. Az Alessandro Michele által tervezett darabok mind organikus, újrahasznosított, bio-alapú anyagokból készültek.